Allergitråden
Är det ngn som varit utomlands med era barn?
Hur har ni gjort med mat under flygresan och även när ni kommit fram?
Ångest..
Är det ngn som varit utomlands med era barn?
Hur har ni gjort med mat under flygresan och även när ni kommit fram?
Ångest..
Jag försöker hitta majonnäs utan allt.
Tydligen har Coop en som veganer kan äta..bra början,om de inte har ersatt med soja.
Men någon som vet exakt vad den innehåller?
Coop Extra Lätt majonnäs heter den tydligen
Snabb fråga!
Är det svårt att få förnyat vårdbidrag efter de första 1-2 åren?Fick brev idag om att jag måste skicka in ansökan och jag har egentligen ingen ork till et.
Just merkostnadsbiten är ju det tyngsta och tar mest tid att räkna ut.
När jag skulle göra korvbröd mm så letade jag runt på nätet efter bra recept.
Hittade då följande sida : http://majas-allergirecept.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
Hennes recept är enkla och barnen älskar allt jag har provbakat.
Korvbröd o hamburgebröden en klar hit! Har även provat frallor som barnen tyckt varit super goa
Kladdkakan älskar de.
Jag är inte duktig på att baka,men jag tycker att hennes recept är enkla att tyda och resultaten blir väldigt bra!
Det är viktigt att arbeta degarna väl. Jag har klarat mig på elvisp med degkrokar,men det finns ju bättre maskiner för degknådning ;)
Glömde ju kanelbullarna...oj vad glada barnen var när de fick äta bullar!
Ok de ser inte ut som "vanliga" kanelbullar,men de är tydligen lika goda ;)
Hej nu kommer jag med mina frågor igen
Om man misstänker att ett spädbarn reagerar på choklad. Är det mjölken eller kakaon man bör plocka bort?
Någon frågade om bullar?
När jag skulle börja baka efter att ha misslyckats några 100 gånger så googlade jag fram följande blogg
http://majas-allergirecept.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
Hennes recept är lätta och jag som alltid brukar misslyckas, får det till att fungera!
Mina barn älskar hennes pannkakor och kanelbullar. Nu såg jag att hon har ett nytt recept på bullar. Jag har bara provat "gömmorna" men har tänkt att prova det nya receptet när jag får tid!
Jag har skickat in ansökan om fortsatt vårdbidrag ,det känns som det är jätte svårt att få det beviljat. Någon som vet?