• dallas

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Kärringen har anlänt här oxå snart skiter jag i alltihopa, eller nja, iaf i sommar så kan man njta av lite vin i solnedgångarna Jag tror jag kör en omgång till med monitorn sen "sparar" jag stickor t hösten...Kanske har man hunnit ändra sig inför nästa mens vem vet?!

• dallas
    LinNea08 skrev 2010-04-14 21:12:13 följande:
    Tråkigt för er som fått mens Själv så har jag precis haft ägglossning, och hoooooppas det tog sig.
    HOPPAS!! Och sedan ser du till att sprida ut lite gravbaciller här så vi andra som inte lyckats denna omgången kan bli smittade
  • dallas
    Maria84 skrev 2010-04-18 11:36:26 följande:
    Idag blinkar monitorn att det borde vara dags för tanten.. Men inget ännu, dock har jag haft mensvärk som kommit och gått i några dagar. Men jag är helt säker på att hon kommer att komma.....
    hoppas inte! ++++++ vill vi höra att du fått!!!
  • dallas
    Maria84 skrev 2010-04-20 22:14:17 följande:
    Testade både igår och idag men så negativt som det kan.. Men ingen mens och så mår jag illa. Så jag är väl skengravid..
    Men kanske kanske att du får ett plus ändå, ibland kan det ju ta lite tid att få upp hcg-hormonerna?

dag 8 idag och nu är det sista omgången inför sommaren, funderar då alltså när man tar uppehåll med monitorn så måste man programmera om den sen eller?? Hur har ni andra gjort om ni har haft uppehåll vill säga...
  • dallas
    Spe skrev 2010-04-23 22:46:45 följande:
    Hej! Hoppas in idag...har inte skrivit på ett tag nu. Opererades akut i söndags...tog bort vänster äggstock och äggledare..Har varit sjuk ett längre tag utan att man hittat vad som var fel. I fredags insjuknade jag hastigt och fick blodförgiftning så det kunde gå riktigt illa. Som tur e hittade orsaken. Nu är jag äntligen hemma ... snittad igen...fy f-n hatar det...mår skit...Hoppas det gått bra för alla andra Kramarspe
    OJ! Nämen fy vad hemskt! Tur att dom tillslut fann orsaken..Men vilken otur du har haft nu! Krya på dig och hoppas du mår bättre snart!!KRAM!{#lang_emotions_flower}
  • dallas
    emau88 skrev 2010-04-27 10:13:42 följande:
    Hejsan alla!Nu har jag med, efter att inte lyckats bli gravid sen i augusti förra året tröttnat på att inte förstå mig på min kropp, inhandlat mig en monitor som jag har börjat använda (är på dag 5 nu). Känner mig jätte optimisktisk eftersom jag har sån oregelbunden mens känns det som om den kan vara till stor hjälp! Hoppas bara att den kan infria mina förväntningar! Gör ni andra någonting för att försöka öka era chanser? typ kosttillskott eller någonting??
    Hej! *vinkar*välkommen!
    Jag äter multivitamin och omega 3, Folsyran är bra om man börjar äta innan man blir gravid-det rekomenderade dom när jag gjorde IVF, så ät det!

Max på monitorn här idag men sambon är iväg och jobbar så..Sen är det "monitor-semester" som gäller nästa cykel.
  • dallas
    gumaelius skrev 2010-04-28 22:35:46 följande:
    Ang omega3 så har jag hört att det skall vara bra, men jag har inga belägg för det. Jag äter dem iaf tillsammans med järn och folsyra. Nån nytta har de väl iaf även om jag kanske inte blir gravid pga av dem.
    Samma här, alltså det är ju bra att äta omega-3 när man ÄR gravid (om man inte äter så mycket vanlig fisk och så, för då behövs det ju inte!) Jag började äta omega-3 mest för min sjukdom skull(endometrios) och har inte lika ont eller så inbillar jag mig, hihihi. 2007 när jag var gravid första gången och åt omega-3 då fick jag höra att det "var på egen risk" när jag var på inskrivning på MVC, 2008 hade man ändrat rekomendationerna och då var det "bara bra" att äta...
  • dallas
    Älskade Ängel skrev 2010-05-03 16:37:20 följande:
    Ditt M har väl blinkat ett tag så jag tippar på att du blir den lyckliga vinnaren denna månad!! Själv är jag på dag 20 och fortfarande låg... Hmmm... Hur många dagar brukar ni ha hög innan max kommer?
    Det har varierat lite för mig men oftast har jag hög 2-3 dar innan max som håller i sig 2 dar förutom 1 gång då det bara var 1 dag (har kört på sedan november) Första månaden jag körde med monitorn så hade jag hög i kanske 5-7 dar innan max.tror det står något om detta i bruksanvisningen, just när monitorn "lär känna cykeln"
  • dallas
    puh1976 skrev 2010-05-11 19:32:28 följande:
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa* Hon gjorde en VUL på mig* Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar* Nytt blodprov för mig* Spermaprov för maken* Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage)* Återbesök till gyn i augusti
    Hoppas nu att allt går bra!

Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
  • dallas
    LinNea08 skrev 2010-05-14 17:42:32 följande:
    jag vet inte hur det har gått för mig... Jag är ju på äl+7 ochtog ett cb kl 16.00... eter 10 minuter la jag det åt sidan och åkte för att handla, när jag kom hem 1½ timme senare så är det ett tunnt lodrät streck över det vågräta... Alltså starkare i färg på nedre halvan och svagare upptill. Vad tror ni???
    Hur har det gått???
    Spe skrev 2010-05-12 13:36:59 följande:
    Hmmm, texten kom inte med hahaha
    Jag har börjat med p-piller...skall äta  dom non-stop i ca 12 veckor, man kan ju ta Synarela el Suprecur men det är dyrare och kroppen tar mer "stryk", inte kul om man skulle få migrän konstant i 12 veckor....Jag hoppas jag slipper spottings el blödning.Skall ta 2 tabletter åt gången om jag får spottings tills det försvinner + 2 dar till, kommer det blödning skall man ta tablett uppehåll och börja efter 7 dar igen. Du då? skall du oxå äta non-stop? Skall försöka torka ut ev härdar.Jag hade inga cystor iaf.
  • dallas
    LinNea08 skrev 2010-05-16 21:00:15 följande:
    jag tog ett rfsu test idag, dock mitt dummanöt hade jag kissat 30 minuter innan... negativt... tror nog ändå mensen kommer om några dar
    Hoppas du har fel och får ett STORT FETT {#lang_emotions_plus} på stickan!!!

Jag kommer allt kika här trots mitt avbrott(som förhoppningsvis skall göra att man blir gravid när det är dags med stickor igen)
  • dallas
    LinNea08 skrev 2010-05-19 20:50:37 följande:
    Igår kom rosa spotting, idag är det brunt Så det är kört denna månaden med Nästa försök är 1 år sedan vi startade syskonverksta´n
    Trist..
  • dallas
    Maria84 skrev 2010-05-23 19:50:22 följande:
    Det som är positivt är att det har varit ytterst lite färskt blod så liiiiite hopp finns ännu. Bara att vänta och se.. Han ramlade igår ute, exakt vad som hände vet vi inte eftersom vi var en bit bort.
    Hoppas att det går vägen!!
  • dallas

Grattis till + i tråden!!
     Hoppas blödningarna bara är ofarliga sådana! Här går det bra med medicineringen och jag hoppas  monitorn kan dammas av i september!

• dallas
    Maria84 skrev 2010-06-10 10:01:28 följande:
    Hur går det för er andra??

Här blev jag ju hemskickad med tabletter som jag tog igår men det ville inte komma igång ordentligt.. Så frågan är om kroppen har löst det självt med det lilla blod som kommit sen i torsdags eller om livmodern inte har öppnat sig alls..
    Ska ju på återbesök om måndag så det är väl bara att vänta och se.

Har kontaktat en privatklinik ialla fall och där kommer vi att få en utredning! Så fort de har fått journalerna från KK så kommer vi att få en tid till dem. KK vill ju inte göra nån eftersom vi har barn sen tidigare tillsammans trots att vi egentligen har rätt till det.
    Men det känns lite som en sten har lossnat från hjärtat nu när vi äntligen får en utredning.
    Kram, trist att läsa att det gick åt H-E igen...
    SKÖNT att ni ÄNTLIGEN får utredning, ibland kan det ju vara något så enkelt som att man har för höga värden/ eller för låga värden på sköldkörteln...Har dom ens kollat upp det?

Ha nu en skön sommar allihop, nu är det bara 2 mån kvar tills vi(jag och sambon) kör igång igen med monitorn
  • dallas
    puh1976 skrev 2010-10-07 20:46:00 följande:
    De har tagit bort polyper i livmodern, och vi är remiterade till fertilitetsklinik för vidare behandling. Jag tänker inte säga något innan vi är säkra på att detta lilla frö verkligen tar sig (vi vet ju inte om vi behöver mer hjälp än.)
    HURRA, HURRA!!!! GRATTIS vännen!

Själv skall jag nog köra lite med monitorn nu under hösten sen blir det ett privat IVF ibörjan av nästa år, för min kropp vill tydligen inte bli gravid utan hjälp
  • dallas
    Spe skrev 2010-10-25 12:57:02 följande:
    värst va tyst det blev i tråden! Är alla mitt i cykel eller
    Jag missade att börja med monitorn, börjar nästa mens, sambon är ändå inte hemma denna ev ÄL....
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3