• dallas

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Hejhej!
    Har oxå hittat hit!
    Dag 19 och nu är det VÄNTAN...

• dallas
    katzon skrev 2010-04-06 19:36:41 följande:
    Jag håller med. Man känner sig grymt elak.. Jag tycker det är jobbigt att innerligt glädjas när man i själva verket tycker att det är MIN tur nu.Hur länge har ni tjejer försökt som är här inne?Har BIM på fredag, försök nummer 9
    Vete sjutton, sen vi började "mysa" efter vi fått vår dotter-det tog ett par månader och nu har vi nog hållt på 1 år snart-innan dess så var det typ 4 år, men gjorde IVF och efter 2 IVF och 6 återföringar gick det äntligen vägen, så egentligen så är väl chansen att lyckas naturligt MINIMAL för min del, fyller 37 år om 1 månad så åldern är inte heller något stort + Men som sagt vi försöker för man vet aldrig kroppen är egendomlig....Nu har man dessutom superkoll på cykeln och det hade man ju kanske inte helt innan, körde med ÄL-stickor men tror monitorn är bättre.
  • dallas
    underbara03 skrev 2010-04-07 09:03:51 följande:
    Vi har försökt sen i aug -09. Jag är snart 38 så jag känner med att klockan tickar på!
    Har ni funderat på utredning? Man brukar få göra det efter 6 mån när man är över 35 år. Annars säger dom ju 1 år...Även om det inte är något fel så kan det vara skönt att ha gjort en sådan-så vet man!

går runt och analyserar trots att det egentligen är meningslöst, mina "känningar" i magen är troligtvis endometriosen som håller på så det känns som molvärk/mensvärk, men man har ju alltid en liten gnutta hopp Tur, annars hade man väl deppat ihop totalt!
  • dallas
    underbara03 skrev 2010-04-07 12:54:43 följande:
    Ja vi har varit i kontakt med gyn och om vi inte blivit gravida tills augusti så körs det igång en utredning. Tycker bara att det är så konstigt att man har blivit gravid förr utan problem o nu så är det tvärstopp. Är väl åldern som spökar. Men jag har två väninnor en lika gammal som jag och en som är 2 år äldre. Dom ska ha barn båda två nu, så omöjligt att bli gravid trots min ålder är det ju tydligen inte.
    Näe, absolut inte- jag är ju snart själv 37 så... vet många som blivit gravida när dom passerat 40...så hopp finns ju!
  • dallas
    Maria84 skrev 2010-04-09 22:40:58 följande:
    Känner igen det, de som inte planerat alls att bli gravida eller som inte ens vill ha barn blir gravida istället. Arg på en människa i min bekantskapskrets som gjorde abort för att de skulle separera och de inte ville ha fler barn och så blir hon gravid månaden efteråt med sin nya kille och behåller det... Monitorn står på max idag med så vi kör väl på
    Lycka till!
  • dallas

puh; När jag var tvillinggravid så blev jag SUPERTRÖTT redan 8 dar efter dom satt in embryot, plussade 11 dar efter ÄL- men då visste jag ju att dom satt in ett litet 6 celligt embryo....Lite mer flytningar hade jag oxå- men kommer inte ihåg om det kom lite senare...
    Med Alexandra så var jag nog osäker, ja molvärk, typ mensvärk men det har jag ju jämt (känns det som) efter ÄL. Trött blev jag senare, men inte alls på samma sätt som gången innan.
    Hoppas du är gravid nu!!!!
     jag går här och känner och känner, dag 24 nu, hade molvärk för några dar sedan nu typ ingenting, trött är jag men det är ju för att man går upp så tidigt varje morgon och oftast lägger man sig lite för sent! .igår somnade jag innan 22 men det var bara för att jag såg en bra film-då somnar jag alltid!OM det mot all förmodan har tagit sig så skulle BF vara på julafton (om jag räknat rätt)

• dallas
    puh1976 skrev 2010-04-11 17:04:58 följande:
    Och en helt annan fråga .... var köper ni era stickor och vad får ni betala för dom?
    jag har köpt på billiga tester, alla gånger utom första då jag köpte på CB när jag köpte monitorn.
    http://www.billiga-tester.se/clearblue_tester-c-11.html

285 kr/ pkt
    undrar om det finns billigare nån annanstans?
  • dallas
    Spe skrev 2010-04-12 06:57:34 följande:
    e det inte olika med frakten?? jag beställer också på billigatester men om jag inte minns fel så tog de frakt på medistore???
    Fast om man ändå ska ha nåt annat så kanske det är bra dom hade ju en del annat
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3