Inlägg från: Österbotten |Visa alla inlägg
  • Österbotten

Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )

Är på ruvardag 12 och har haft sån mensvärk de senaste dagarna. Man blir ju tokdeppig för mindre. {#lang_emotions_frown} Kan typ inte tänka på nåt annat och får panik varje gång jag känner mensvärken. Jag vet att detta  är vårt första ivf och att det är svårt att lyckas första gången men man undrar ju om det någonsin kommer att fungera. {#lang_emotions_cry} 

(oj,oj vad det är synd om mig idag, måste ju vara pms som spökar...)

• Svar på tråden Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )
  • Österbotten

Tack för uppmuntrande ord. {#lang_emotions_sunny}
    Jag har testdag den 11e. Så det är mååånga dagar kvar. {#lang_emotions_undecided} Men jag vågar inte testa innan heller så det är bara att bita ihop.

Kram

• Österbotten

Fortfarande mensvärk, den blir värre och värre. {#lang_emotions_frown} Om min kropp funkar som vanligt så borde mensen komma idag men man vet ju inte vilka effekter alla hormoner har. Jag bävar varje gång jag går på toletten. {#lang_emotions_frown}

• Österbotten
    Lydisen skrev 2010-04-12 09:09:10 följande:
    Hur har det gått?
    De blev ett pluss (eller två eftersom jag tog två test...{#lang_emotions_wink}) Man är nojig att testet viar fel- men jag har fått lära mig att ett pluss alltid är ett pluss. (Och i mitt fall så var båda starka och kom direkt.)

Det känns fantastiskt fast samtidigt så vågar jag inte vara riktigt glad ifall något skulle hända. Det är en lång väg kvar.
  • Österbotten
    Lydisen skrev 2010-04-12 20:03:18 följande:
    Åhhhh, GRATTIS till plussen =) Som du skriver så är ett pluss alltid ett pluss och du har ju dessutom tagit två tester. Gud så kul. Sen förstår jag helt och hållet att man inte riktigt vågar vara glad för det är ju lång väg kvar. Har du fått bekräftat att du är gravid via blodprov på kliniken också förutom gravtest hemma? Och har du fått VUL-tid ännu? Jag vågade aldrig förtesta hemma med eget gravtest (varken på första eller andra IVF-försöket) utan väntade snällt =) på resultat av blodprovet. När sköterskan ringde och berättade att vi var gravida så trodde jag inte att det var sant. Jag frågade tom om de hade tagit fel patient =) Superkul att du lyckats komma en bra bit på ditt första IVF-försök, för det är en bra bit att komma och få ett pluss =)
    Grattis! {#lang_emotions_sunny}
    På kliniken sa dom att det räckte med det vanliga grav testet. Blodprovet visar inte  mer än hemmaprovet, de mäter samma hormon. (Och nu har jag tagit tre prov....{#lang_emotions_wink}) Jag har vul 29 april, det är en evighet dit och jag är sjukt orolig för allt. {#lang_emotions_frown}
Svar på tråden Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )