• Österbotten

Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )

Är på ruvardag 12 och har haft sån mensvärk de senaste dagarna. Man blir ju tokdeppig för mindre. {#lang_emotions_frown} Kan typ inte tänka på nåt annat och får panik varje gång jag känner mensvärken. Jag vet att detta  är vårt första ivf och att det är svårt att lyckas första gången men man undrar ju om det någonsin kommer att fungera. {#lang_emotions_cry} 

(oj,oj vad det är synd om mig idag, måste ju vara pms som spökar...)

• Svar på tråden Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )
  • Lydisen

Man får tycka synd om sig själv i en sådan situation som du befinner dig. Jag har varit med om exakt samma sak -08 samt -09 och man blir tokgalen på sig själv för vilka tankar man går och tänker.
    När har du testdag? Jag kan kanske lugna dig med att jag kände alla världens symtom för att mensen skulle komma när som men fick mitt efterlängtade + på vårt andra försök. Det räckte inte med plusset utan jag gick och oroade mig ständigt i 20 veckor därefter.
    Försök ta det lugnt (jag vet att det inte är så lätt) tänk positivt (för det påverkar jättemycket hur man mår) och försök hålla ut till din testdag och provsvar.
    Håller ALLA mina tummar för att ni får ett +!
    Kram

• Österbotten

Tack för uppmuntrande ord. {#lang_emotions_sunny}
    Jag har testdag den 11e. Så det är mååånga dagar kvar. {#lang_emotions_undecided} Men jag vågar inte testa innan heller så det är bara att bita ihop.

Kram

• pusslan

Mensvärk kan, såvida mensen inte dyker upp, vara ett tecken på graviditet. Håll ut ett tag till, det är ju absolut inte kört än.
    Samtidigt förstår jag att du misströstar. Jag har testdag dagen efter dig, 12/4 och håller med om att väntan är olidlig.
    Jag känner mig väldigt ogravid, och har mensen inte dykt upp så kommer jag att testa nu på torsdag. Då är det ruvardag 14 vilket borde ge ett tillförlitligt svar.

ivf-cirkusen suger, så att tycka synd om sig själv när man är mitt uppe i det är minst sagt tillåtet tycker jag

• afrodite

jag har haft massa mensvärk både de gånger IVf misslyckats och den gången det gick bra, så det är långt ifrån kört! kram ..glöm ej rapportera....håller tummarna, själv har jag testdag 17/4...Kram

• Österbotten

Fortfarande mensvärk, den blir värre och värre. {#lang_emotions_frown} Om min kropp funkar som vanligt så borde mensen komma idag men man vet ju inte vilka effekter alla hormoner har. Jag bävar varje gång jag går på toletten. {#lang_emotions_frown}

• lilo78

En ruvare till, har testdag den 17e. Har som mensvärk då och då sedan igår. Jag håller alla tummar för oss.

• Nanniz79

Hej är på dag 12 i moron och ska ta blodprov
    Helt skakig i kroppen kanske är nervositet men som oro.
    Blir trött i magen bara av att plocka lite disk som att man gjort sitt upp{#lang_emotions_tongue_out}

Ni som tagit blodprov hur lång tid tar det tills man får svar.
    Har gjort äggdonation och fick tillbaka 1 compakt på väg till blastocyst 5 dagars odling

• Lydisen
    Nanniz79 skrev 2010-04-11 18:51:55 följande:
    Hej är på dag 12 i moron och ska ta blodprovHelt skakig i kroppen kanske är nervositet men som oro.Blir trött i magen bara av att plocka lite disk som att man gjort sitt uppNi som tagit blodprov hur lång tid tar det tills man får svar.Har gjort äggdonation och fick tillbaka 1 compakt på väg till blastocyst 5 dagars odling
    Förstår din nervositet inför testet. Svar på testet får du beroende på var du tar blodprovet. Tar du det på den klinik där du utfört själva behandlingen (som jag gjorde) så får du svar inom några timmar. Jag tog blodprovet runt 7.30 på morgonen och kl. 11 ringde sjuksköterskan hem och talade om resultatet. Tar du däremot provet på din vårdcentral så måste svaret skickas till din klinik och det brukar ta en dag extra vad jag förstått från andra.
    Lycka till idag! Håller alla tummar!
Svar på tråden Ruvardag 12 och mensvärk.... (varning för gnäll... )