Unga Adoptanter
Dunna! Ja vem vet vi kanske ses där i väntrummet...
Lycka till med ditt äggplock. Hur många behandlingar har ni gjort?
Hanya: Nästa bok jag ska läsa är blod är tjockare än vatten. Tyckte du den var bra?
Dunna! Ja vem vet vi kanske ses där i väntrummet...
Lycka till med ditt äggplock. Hur många behandlingar har ni gjort?
Hanya: Nästa bok jag ska läsa är blod är tjockare än vatten. Tyckte du den var bra?
Oj, nu var det verkligen längesen! Hur går det för alla här?
Vår föräldrautb är ju avklarad nu och hemutr. blir till hösten!
vågat med syskonadoption. Jag tror inte att jag vågar mig på det faktiskt. Det känns som en väldigt stor uppgift.
Är det ett litet äldre barn (äldre än 3) är jag rädd att barnet har varit med om mycket som kan vara svårt att hantera.
Det är ju en fördel på ett sätt att barnen har en trygghet i varandra. Men det är ju så mycket med anknytning till ett adoptivbarn att jag vill ge ett barn all uppmärksamhet.
Men för just de europeiska länderna som ni funderar på är det väl bra att ha syskonmedgivande och även att ni kan tänka er sn. Många av barnen från polen har väl något slags sn.
Kina är nog inte att tänka på, inte första barnet iaf. Med tanke på åldersgränsen, och långa väntetider.
Hos oss var det: inga spermier. Vi valde att inte gå igenom biopsi för att chansen skulle ändå va så liten att ens hitta spermier, liten chans att bli gravid genom IVF(ICSI) och stor risk för missfall eller missbildning på barnet om jag skulle bli gravid. Så valet: Adoption kändes självklart för oss!
Ja, bara tanken på att få ett eget barn som kallar en mamma är så ofattbart att det inte går in i hjärnan på en. Att vi en dag kommer få uppleva det!
Vad roligt med ett fadderbarn. Vi har oxå ett fadderbarn. Han är 7 år och från Kambodja, jättesöt!
Vi vill gärna ha ett barn under 24 månader. Från Sydafrika är barnen oftast mellan 12-18 månader gamla.
Men jag tänker att det kanske ändå är bra att ha ett medgivande 0-36 månader.
Hur tänker ni?
Angående land skulle också Taiwan CSS genom BV kunna vara ett alternativ för oss då jag tror vi stämmer in på kraven och det är kort kötid dit. Men just nu hoppas vi på SA som sagt.
Förresten Jezziie, har ni funderat på Slovakien också? I BFA-bladet vi fick hem tillsammans med fakturan stod det att Slovakien sökte unga föräldrar födda i slutet på 70-talet eller på 80-talet.
Det stod på hemsidan att barnen oftast är över 2 år, men likaså är ju Litauens barn...
Katten Jansson:
Taiwan CSS låter ju kanon, den enda nackdelen är ju väntan mellan BB och RB!
Jezziie: Japp det gjorde vi. Men det är ungt att gifta sig när man är 21 också
Om det rullar in BB och ansökningar skickas som det ska så lutar det mot Sydafrika ja! Vi köar hos AC och BFA. BFA köar vi mest i för att ha en back-up och för ev. syskon. AC och BFA har ju flest länder så det kändes bra!
Jag gillade föräldrakursen starkt! Jag tyckte det var jätteroligt och intressant och framförallt att träffa andra i samma situation!
Vi pratade mycket om anknytning, kommunikation och uppfostran. Språkutveckling, självkänsla och identitet. Risk och skyddsfaktorer!
Gick det ingen kurs i vår, var det kö eller varför måste ni vänta till hösten?