• s89

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hur många månader/år tog det för er att bli gravid efter p-piller stopp? Vilket p-piller åt ni?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_smile}

PS: Min ÄL kom igång samma månad, så jag tror min kropp har återhämtat sig! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?
  • s89

Verkligen olika. Tror inte det har med p-pillret att göra, utan hur kroppen återhämtar sig efter hormonerna..
    Kul att få höra era erfarenheter! {#lang_emotions_smile}

• gumzan
    Mimi83 skrev 2010-04-05 01:23:29 följande:
    Verkar som att de flesa här haft tur. Jag har ätit piller lite till och från sen jag va 15-16 ungerfär o nu senast åt jag Neovletta..slutade med dom för ett år sen ungefär och är fortfarande inte gravid.
    har du provat rosenrot? , vad säger din BM? har du fått hjälp?
  • Mimi83
    gumzan skrev 2010-04-05 11:43:06 följande:
    har du provat rosenrot? , vad säger din BM? har du fått hjälp?
    Min mens o äl kom igång på en gång efter att jag slutat med p-pillrena. Och rosenrot ska väl bara öka sexlusten och den är det inget fel på. {#lang_emotions_tongue_out} Va hos gyn för ett tag sen och han gjorde ett vul o då såg allt bra ut så jag väntar lite till o sen ringer jag honom igen o ber om utredning. Nu är min mens sen men har tyvärr fått minus på stickan så jag sitter o väntar på att mensen ska komma. Det tar väl bara lite längre för oss att bli gravida.
  • Jodi

Jag slutade med restovar i mitten av december. Har haft utslag när jag testat för ägglossning varenda månad sen dess, men det var inte förrän nu vid senaste ägglossningen som jag kände av det rent fysiskt och sen kom mensen tidigare än vad den gjorde med p-piller. Det känns som att det inte är förrän nu som kroppen har fattat att pillrena inte tas längre! Man kan ju få utslag på teststickan för ägglossning och sedan ändå inte ha nån...

• s89
    Jodi skrev 2010-04-05 18:19:44 följande:
    Jag slutade med restovar i mitten av december. Har haft utslag när jag testat för ägglossning varenda månad sen dess, men det var inte förrän nu vid senaste ägglossningen som jag kände av det rent fysiskt och sen kom mensen tidigare än vad den gjorde med p-piller. Det känns som att det inte är förrän nu som kroppen har fattat att pillrena inte tas längre! Man kan ju få utslag på teststickan för ägglossning och sedan ändå inte ha nån...
    Jaså? Kan man få utslag på ÄL-stickan men att den inte blir någon? Men då har man väl inte ÄL-känningar såsom flytningar, ömma bröst, molande värk m.m?
  • MollyMilly

Ska faktiskt tillägga att jag inte hade mens alls, jag tränade mycket hårt på elitnivå thaiboxning vid det tillfället jag slutade med pillerna, o fick aldrig tillbaka mensen, men blev gravid ändå. Så vad jag har förstått kan man ha ägglossning utan att ha mens :)
    jag kunde iallafall :D

• lolca

Jag åt p-piller mellan 1996-2009, först åt jag desolett, sedan triordiol och till sist jasmine. Jag slutade med p-piller i juli 2009 och blev gravid i september. Hade trott att det skulle ta längre tid. Men vi kanske hade tur?! Nu är jag i vecka 30 och i juni är vår bebbe beräknad!

• s89
    lolca skrev 2010-04-05 22:03:47 följande:
    Jag åt p-piller mellan 1996-2009, först åt jag desolett, sedan triordiol och till sist jasmine. Jag slutade med p-piller i juli 2009 och blev gravid i september. Hade trott att det skulle ta längre tid. Men vi kanske hade tur?! Nu är jag i vecka 30 och i juni är vår bebbe beräknad!
    Vad mysigt!! {#lang_emotions_smile} Lycka till !
  • ToK

Jag slutade med mina minipiller för 1 månad sen, men min ÄL har fortfarande inte kommit igång! Borde haft min första mens för 2-3 veckor sen, men min kropp har tydligen inte återhämtat sig ännu. Är inte gravid än, har redan testat säkert 4 gånger :(
    Bara går och väntar på att ägglossningen ska komma igång igen!

• s89
    ToK skrev 2010-04-05 23:17:51 följande:
    Jag slutade med mina minipiller för 1 månad sen, men min ÄL har fortfarande inte kommit igång! Borde haft min första mens för 2-3 veckor sen, men min kropp har tydligen inte återhämtat sig ännu. Är inte gravid än, har redan testat säkert 4 gånger :( Bara går och väntar på att ägglossningen ska komma igång igen!
    Ja det tar ju olika tid för alla.. Hoppas den kommer igång rätt fort nu då! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?