Min 12 åriga dotter vill inte veta av mig
Juridik kan knappast hjälpa dig om din dotter faktiskt inte vill ha med dig att göra i nuläget.
Kanske kan du få en ny chans när hon har blivit lite mer vuxen, om du är en reko pappa ändå och hon bara tycker det är jobbigt för att mamman är negativ och pressar på henne skuld i nuläget. Sånt förekommer klart också, och då kommer din dotter troligen att se igenom det när hon blir lite äldre.
Jag gjorde slut med min pappa när jag fyllde 25, för jag tycker inte han är en bra person och jag kan inte stå för de åsikter han har, samt att jag tycker att han kränkte mig och gav mig mardrömmar i veckor som barn. Jag hade helt enkelt ont i magen i en vecka innan varje umgängestillfälle och mardrömmar efteråt eftersom han var så oberäknelig och konstig i humöret jämfört med situationen hos mamma.
Om din dotter börjar gråta innan du ens har kommit in i rummet på familjlerätten så tycker jag att du ska fråga dig själv vilken sorts farsa du är egentligen, och om du möjligen kan ha skrämt livet ur henne med några av dina uppfostringsförsök?