Inlägg från: Waiting 4U |Visa alla inlägg
  • Waiting 4U

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Nu har jag inte vart på tråden på ett tag men ser att det hänt en del med dom små, tänk...dom blir snart 1 år!
    Hugo har fått 2 tänder & 2 till är på väg, han vinkar, säger hej, dansar när han hör musik, kryper, balanserar på egen hand & går runt i lägenheten så länge han kan stödja sig mot något. Det har hänt att han har tagit några steg någon gång men det där med balansen är inte det lättaste! Vet inte hur lång han är eller vad han väger just nu, vi ska till BVC den 22 för 10 månaders kontroll så då får vi väl reda på det!
    Men jag säger som MissMarti & bjuder in er till min blogg om ni är nyfikna.
    luckymommy.blogg.se

• Waiting 4U

Vi har med tankarna på ett syskon & har till & med ett litet sparkontoför just detta!
    Men för oss blir FET & det kostar runt 10 000 kr plus mediciner & sjukhusbesök, har 4 små embryon som ligger & väntar...väldigt konstigt när man tänker på det, dom är gjorda samma dag som vår lille Hugo. Så ett försök till syskon ska vi iaf gå igenom. Det blir nog någon gång nästa år, njuter ju av lillmannen här hemma & har mammaledigt ända till mars!

• Waiting 4U

Oj, nu har jag inte vart här och kollat på ett tag. Kul att tråden fortfarande är igång iaf!
    Idag fyller lille killen 1 år!

Det är stort, tänk att våra små växer på bra & att tiden går så fort.
    Grattis till alla andra små 1-åringar här på tråden! ;.)
  • Waiting 4U

Oj nu har jag lyst med min frånvaro ett bra tag & ser att det har hänt en del.
    Jätte kul att se att syskonverksaden är igång, vi har pratat om det & tror att det möjligen blir någon gång nästa år!
    Vi skyddar oss inte så man vet ju aldrig, men men vi går inte förväntningarna i förväg eller vad man ska säga.
    Lill killen växer & han har blivit en riktig liten buse, trotsig dessutom men det går väl över nån gång det också! 
    Bjuder på en liten bild på vår underbara unge & så tittar jag in här snart igen!

• Waiting 4U

Nu har jag inte varit här på ett bra tag men blir så glad att se att det går så bra för alla & att det är så många som försöker få syskon nu. Skrattande
    Vi var inne igår & planterade ett litet frö i min mage, så nu hoppas vi att det vill slå rot & växa sig stort, har TD den 24/10. 

Lägger in en lista så att vi kan hålla lite koll på vilka som försöker med syskon nu & vilket stadie vi är i, skriv gärna in er.Glad

Väntar på behandling:

Sprayare: 

Sprutare:

Äggplockning: 

Ruvare: 

Waiting 4U: syskonförsök 1 TD 24/10

Gravida: 
  • Waiting 4U

Bel: Vad härligt att allt går så bra med magen nu! :) Här hemma snackas det på från lilleman men det är inte alltid lätt att förstå & det är som du säger mycket eget hittepå-spåk haha! :D

• Waiting 4U

Vad kul att se att det är så många som kommit så långt, GRATTIS till er alla! :D
    Jag förkortar listan till endast ruvare & gravida istället, så slipper vi ändra om så mycket hela tiden!;)
    Men skriv gärna in TD eller BF.

Sen har jag några små funderingar som ni på denna tråden kanske kan hjälpa mig med.
    Gjorde ju FET i måndags & redan dagen efter hade jag molande värk i mage & rygg & så smög sig onda bröst på kort efter. Brukar det vara så efter FET & är det vanligt att känna något så tidigt efter? Jag har ju inget att jämföra med eftersom det var en helt annan process förra gången.

Ruvare: 
    Waiting 4U: TD 25/10
    Kotten7381

Gravida:
    lyckospeja
    Bel, BF 1/2
    Vi o lilla hjärtat, BF 7/2

• Waiting 4U

Okej, då får vi hoppas att det är bra symptom & inte dåliga! :)
    När jag var gravid med lillkillen så var det precis såna symptom jag fick, fast mycket senare.
    Använder inget progesteron denna gången så det kan inte vara det heller.
    Hoppas hoppas hoppas...

• Waiting 4U

Bel: Ja det känns mycket bättre att slippa alla sprutor & allt annat som skulle hållas reda på & var otrevligt, men också väldigt annorlunda denna omgången eftersom det gick så snabbt utan behandling och allt! :) Jag är även nojjig som bara den nu, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen & känner mig helt knäpp hehe. Mitt humör åker rena bergodalbanan just nu & gråter för minsta lilla... men men, det hör väl till... fast det är jobbigare denna gången! Vill bara att TD ska vara  här nu. Här görs det glukosbelastning i vecka 28 & det är ju ingen toppen upplevelse direkt, hoppas det gå bra för dig! :)

• Waiting 4U

Idag kom BIM så det känns som om det är ganska kört för vår del denna gången.
    Ska ändå ta gravtest på TD men det blir säkerligen ett stort fett minus!Gråter 
    Får se hur vi gör efter det... 

• Waiting 4U

Mensen kom redan i torsdags förra veckan & gravtestet idag visade ett minus! :(
    Vi har bestämt oss för att vänta ett tag innan vi försöker igen, både pga ekonomi (måste spara lite igen) & för att jag inte känner mig redo... tog det ganska hårt!
    Men jag önskar er andra all lycka till, tittar säkert in då & då!

Ruvare:  

Gravida: 
    lyckospeja BF 9/6 
    Bel, BF 1/2 
    vi o lilla hjärtat, BF 7/2

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.