Inlägg från: Waiting 4U |Visa alla inlägg
  • Waiting 4U

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Nu fungerade det att lägga in nya bilder i galleriet!

Var på BVC i torsdag för 6 månaders kontrollen (herregud, redan 6 månader!!!) & allt var  toppen & Hugo väger nu 9450 g & är 70 cm lång. Tiden går så fort & dom små växer så det knakar!

• Waiting 4U

Nepp, ingen bild denna gången heller!

Vad gör jag för fel? Det är väl adressen till den lilla bilden man ska kopiera & lägga in?

• Waiting 4U

Vad roligt med simskola!
    Hugo älskar att bada så vi ska åka till en pool någon dag med, vädret är ju toppen nu.
    Har alla haft en bra midsommar?

• Waiting 4U

Vi funderar med på ett syskon, ska nog göra FET någon gång under nästa år men måste kolla lite mer info angående det först. Himla pännande! Vi har ett litet sparkonto till just detta!

Hugo sitter upp alldeles själv & kan nästan komma upp själv & sätta sig. Rullar också runt som bara den innan han somnar & nu i värmen har han det jobbigt, han får ingen ro stackarn! Härom dagen ställde han sig upp på knä alldeles själv, han hade stöd emot sin pool & jag blev jätte förvårad. Han börjar dra sig upp smått när han får tag i något stadigt, blir att plocka bort saker & göra mer barnsäkert här hemma snart.
    Himla kul när det händer grejer hela tiden!

Här kommer ett nytt kort på lille killen med!<3
    Han gungade för första gången!

• Waiting 4U

Nu har det vart väldigt lugnt här på tråden, fortfarande semester?

Får väl ta & berätta lite om Hugo då...
    Han är en liten daredevil, nu när han kan ställa sig upp själv så har han börjat släppa taget då & då & balanserar en liten stund!:) Mamma får en lätt hjärtattack!!!

Han blir full med energi ibland & ska ställa sig upp hela tiden, är jätte glad, försöker krypa, springer runt i gåstolen, hittar på något nytt & är inte still en sekund. Det är inte det lättaste att byta blöjan eller sätta på eller ta av kläderna.

Jag har satt honom på våran toalett 3 gånger också & då har han både kissat & bajsat där duktig killen, förhoppningsvis blir det inte blöja så länge. Skönt om man slipper blöjbyten & allt, sparar ju lite pengar då med för blöjor är ju inte billigt!

När han ser sig själv i spegeln så ska han pussa spegelbilden, han gör det även om man ber honom hahaha! Samma sak när man frågar om man får smaka på nått han äter, då stoppar han in det i munnen på en.

En annan sak jag upptäckte igår är att han säger den eller där & tittar på något han fastnat för. Det är ju helt otroligt hur snabbt det går, vart tog min hjälplösa lilla bebis vägen!?

Här har vi lilla familjen, fast 2 hundar fattas!

• Waiting 4U
    Hugo står nu & balanserar galant nu, han ser så stolt & glad ut när han kan stå på egen hand. Tror inte att första steget är lågt borta!
    Men inget krypande än, eller han kan ställa sig på alla 4 själv men kan inte ta sig fram så bra än.
    Han har ett himla humör nu med, beror dock på 2 små tänder som är på väg. Lite alvedon så är han sig själv igen! Så här äter han nu...

08:00-09:00 Ammar & yoghurt eller gröt

11:00-12:00 Välling & fruktpuré

15:00 Middag med efterrätt

18:00 Ammar

21:00-22:00 Välling

Så ser du ut på ett ungefär, ibland vaknar Hugo på natten & då händer det att jag ammar...
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.