Inlägg från: Kotten7381 |Visa alla inlägg
  • Kotten7381

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Lyckospeja: Stort grattis, självklart får du + även på fredag!!!! =D

Jag var på min första akupunktur idag, det var riktigt härligt!
    Gick ju på det innan jag blev gravid med William också o inbillar mig att det hjälpte till. Det tog ca 4 månader med akupunktur innan vi var gravida då, så vi får väl se hur det går den här gången! =)

• Kotten7381

Sprayare: 

Sprutare:

Äggplockning: 

Ruvare: 

Waiting 4U: syskonförsök 1 TD 24/10
    Kotten7381

Gravida: 

lyckospeja
    Bel, BF 1/2

Lägger in mig under ruvare eftersom jag inväntar mens, vet dock inte när den behagar dyka upp då den var så sen förra månaden.  =/

• Kotten7381

Nu tar jag bort mig från ruvare då mensen har kommit även denna månad... =( Nu funderar jag starkt på att ringa IVF kliniken o höra mig för om FET.

Ruvare: 
    Waiting 4U: TD 25/10

Gravida:
    lyckospeja BF 9/6
    Bel, BF 1/2
    vi o lilla hjärtat, BF 7/2

• Kotten7381

Bel, vi gick på IVF kliniken i Umeå. Ringde dit idag o har bokat in ett möte med dr, för att bestämma vidare!!! Kör vi i "naturlig" cykel har jag räknat ut att det blir i december, om vi får göra FET på en gång vill säga.  Det känns spännande!!! =)

• Kotten7381

Hallå, hallå!
    Här har vi kört VAB nu i en vecka. William har öroninflammation o hög feber - inte alls kul. Han fick pencilin i fredags, men det har varit krig att få i honom det. Idag var jag till VC igen för att få prova en annan sort o nu verkar det funka lite bättre. Den här nya sorten var lite godare!! =)

Jag har testat med ÄL tester den är cykeln för att verkligen få till det på rätt dag, men nu är jag inne på mitt andra paket CB har jag har ännu inte fått nått utslag. Har läst i en annan tråd att ÄL tester ska man testa på em/kvällen för att då är mängden hormon som störst, vet ni hur det är??
    Har blivit lite smått orolig att jag inte har ÄL regelbundet, men det var ju ingenting de sa när vi gjorde utredning innan W, men det kan kanske ändras?
    Iaf har vi möte med IVF kliniken ang. FET, på onsdag, spännande!! Men helst skulle jag ju vilja att det lyckades av sig själv NU!!! =D

• Kotten7381

Jag fick prata med en mycket trevlig läkare på IVF kliniken. Han berättade hur allt skulle gå till o frågade hur jag mådde också pratade vi lite om förra grav. Jag har BIM till helgen, hoppas förstås på ett + men blir det inte det så blir det förmodligen FET i december, vi har inte funderat klart än... kostar ju ändå 13000!!! =(

William är frisk nu, vilket är skönt! Det var inte kul att behöva tvinga i honom medicin!!

William älskar att se på tv o film. Det blir playhouse disney eller på dvd Laban, Bamse eller Nicke Nyfiken.
    Han skulle kunna sitta hur länge som helst, så vi har lite problem med att behöva begränsa det.

• Kotten7381

Jag ska på ackupunktur idag, får se vad hon säger... hon kan ju SE om man är gravid!!!! =P

• Kotten7381

Kvinnan som jag går till är lite mysko o håller på med alla möjliga sorters saker. Hon tittar i ögonen o kan där se om man är gravid eller inte. Dock såg hon ingenting nu, hon sa att det var för tidigt. Man blir tydligen blankare i ögonen. Dessutom känner hon ju på olika pulser, eller något sånnt... är man gravid eller innan mens o ÄL har man en mer "fuktig" puls än annars. Fråga mig inte hur eller om det är möljligt.... men jag tycker att det är lite kul!! =)

• Kotten7381

Lyckospeja, enligt mina uträkningar hade jag BIM någongång i helgen, men eftersom jag inte fick ordning på ÄL stickorna när jag nu väl testade med det så vet jag inte exakt.

Iaf testade jag idag när jag kom hem från jobbet men det visade ingenting, så nu går jag runt här hemma o är lite arg, ledsen o irriterad!! =/

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.