Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
Hoppar hit!
Hoppar hit!
Matilda har oxå börjat dregla och så skall händerna hela tiden in i munnen! har oxå läst att det kan börja ett par månader innan tandsprickning.
Grattis Michaela till en rejäl tömning! haha..
Matilda bajsare grönt nu när hon får ersättning! ingen vacker syn direkt
Hörrni, det här med vikten.. det sägs att det kan ta upp till 1 år o gå ner gravidkilona. Vad menas med det egentligen? att kroppen själv ser till o göra sig av med dem eller att man får hårdbanta??
Kolla in 2 mirakel i min blogg
matildasmamma.webblogg.se
Idag fyller mitt hjärta 4 månader!! oj va tiden går fort nu!!
Jag har inte vägt henne på några veckor men hon är nog snart uppe i 6 kg! hon e inte så stor min lilla fis men hon mår bra och växer i sin egen takt. Moster kommer hit idag, då skall vi ta lite kort på Matilda och lägga in i bloggen!
Vi har inte börjat med smakisar, tycker att det är lite tidigt.. visst kan man börja vid 4 mån men det e ju minimi gränsen för vad deras små magar klarar. vi håller just nu på med att gå över till NAN2. Den är lite mastigare och det märks på Matildas mage, den är lite känslig så vi tar det försiktigt. en sak i taget!
Kul att era bebisar växer o mår bra! grabbarna har en tendens att bli stora fort har jag märkt! 2 av grabbarna i vår lilla mammagrupp väger runt 8 kilo redan så Matilda ser pytteliten ut brevid dem! hihi. vi brukar skoja om att de är Matildas bodyguards
Ha en toppendag allihop! kram
Idag blir Min lilla tjej 5 månader!! <3 i morgon är det dax för 5 månaderssprutan
Men idag är vi glada!! Matilda har vuxit ur den mesta av skrikigheten och är nu en helt annan bebis varje dag är underbar med henne!!
matildasmamma.webblogg.se/
Oj.. va va mycket mat ni ger era barn! känns som att jag missat nåt. jag ger Matilda lite burkmat 1 gång/dag annars äter hon ca 160ml modersmjäölksersättning var tredje timma. kanske borde ge mer mat? fast hon äter bara några skedar, hon är inte så matglad precis!