Inlägg från: qzectb |Visa alla inlägg
  • qzectb

Varför man bör ha ett öppet samtal om alkohol med sin tonåring

Vi pratar om alkohol och droger, och det är vår tonåring som håller på nolltoleransen, inte vi. Men då hör det till saken att jag är nykterist och min fru närapå. Öl förekommer bara i huset när vissa gäster vill ha det, vi dricker inte öl själva. Ännu mindre vin, och starksprit förekommer inte alls.

Man kan prata hur mycket som helst om droger, men om man själv dricker starkt, även om det är med måtta, så är den signalen starkare än alla ord.

• qzectb
    Lily 33 skrev 2010-11-02 20:45:04 följande:
    . Vilka föräldrar säger att det är okej för dom att dricka !!? Skrikandes
    Det gör alla föräldrar som själva dricker, de säger det med sina handlingar.
  • qzectb
    Mariohn skrev 2010-11-04 10:47:48 följande:
    Jävla trams. Vissa saker får vuxna göra  men inte barn. Säger jag till mitt barn att han självklart får köra bil och se vuxenfilmer på bio också? 
    Givetvis gör du det. De vill gärna köra bilen om de får och det är spännande att försöka komma in på BF-film om man kan. Lite riskanalys får de ju göra, det syns ju om de tar en sväng med bilen, och BF-filmer är lättare att komma år on-line. Vuxenlivet är spännande och tonåringarna testar gärna lite, och det är väldigt viktigt vad de uppfattar som vuxet genom sina föräldrar.
Svar på tråden Varför man bör ha ett öppet samtal om alkohol med sin tonåring