Inlägg från: Thursday |Visa alla inlägg
  • Thursday

Vilket skulle vara värst?

Men shit, jag blir lite mörkrädd. Tycker ni att det vore bättre om era ungar torterade, mördade och våldtog andra också? För det är ju så hemskt att bli utsatt för övergrepp? Ni vill hellre ha fostrat en liten oempatisk, självhävdande djävulsunge än en som kanske bara är lite för snäll och har fel färg på håret?

• Thursday
    konkelbär skrev 2010-04-02 16:50:26 följande:
    Det är väl klart att jag har svårt att acceptera folks olika åsikter om saken. Jag dog nästan, säger jag ju. Det är ju uppenbarligen så att den som säger att det är värst att vara mobbaren INTE vet vad han/hon talar om. Jag VET vad jag talar om. Ni vet inte vad ni snackar om förän ni suttit i min båt.
    Men nu tar vi det lilla lugna. Vem är du att döma andra människor och deras upplevelser? Är det bara du som gills för du vet minsann det enda som är värt att veta om att bli mobbad, eller? Och alla andras erfarenheter gills inte? Ingen har varit mobbad om inte de har mått lika dåligt som du?
  • Thursday
    Kya skrev 2010-04-02 21:17:30 följande:
    är barnet mobbat så hjälper nog inget förutom en omplacering.
    Men vad är målet för ditt barn? Om barnet är olyckligt i en period av sitt liv, är ditt barn då misslyckat? Då är liksom allt förfelat. Eller... kan det vara vår uppgift som föräldrar att rusta våra barn, att ge dem självkänsla och verktyg att klara av det som är jobbigt i livet? Och inte bara att allt ska vara bra hela tiden.
  • Thursday
    Kya skrev 2010-04-02 21:56:22 följande:
    vad menar du nu? säga: "gaska upp dig" när h*n kommer hem från skolan och är jätteledsen för att h*n har blivit toadränkt?
    Du, jag hoppas faktiskt också att dina barn blir mobbare och och inte mobbade.
Svar på tråden Vilket skulle vara värst?