kirakira skrev 2014-03-21 19:01:20 följande:
Vi nämnde det för MIG, men det spelade ingen roll. Min mans hemland är kaos just nu. Vill få ut honom därifrån så snart som möjligt.
Är själv hemma i Sverige nu. Skatteverket var jättesnabba med att registrera äktenskapet :)
Men när jag väl ringde MIG för att skicka in familjebeviset till dem, så sa dem att det inte spelar roll???
Hon sa att de inte gjort någon eftersändning för den, så det spelar inget roll i vårt sammanhang. Vi ansökte som sambo men gifte oss fram tills nu. Vi ansökte början av oktober.
Ringde en gång förut och då sa dem att det är bäst att skicka in, men den här gången sa dem att det inte spelar någon roll.
Vårt fall är jätteenkelt, inga frågetecken alls egentligen.
Fick trappa upp medicinerna för nu orkar jag inte mer :(((
Jag lider med dig.
Det börjar bli väldigt oroligt i min mans hemland nu också och man har ständigt en klump i magen över att det ska hända något.
Samt situationen med hans släkting som jag skrivit om tidigare i tråden. Så himla jobbigt!
Det verkar som om dom vill ha in så lite som möjligt nu, antagligen för att dom redan drunknar i arbete.
Eftersom ni ansökte som sambos så väljer dom väl att fortsätta på det för att det blir enklare så.
Du kommer säkert bli kallad till intervju och då kan du ju ta med familjebeviset.
Jag gissar bara nu så om någon vet säkert får dom gärna rätta mig.
Någon på ett annat forum skrev att en handläggare på m.v sagt att om man har en webbansökan och skickar in nya papper eller liknande, kan ens ansökan komma att behandlas som en pappersansökan istället och då ökar ju ens beräknade väntetid.
Jag tycker det är helt orimligt att tvinga folk att leva i ovisshet så här länge.
Det går ju hur bra som helst att ta snabba beslut i vissa fall verkar det som.
Jag mår också jätte dåligt. Min kropp är i ett ständigt tillstånd av stress och jag är rädd att jag kommer bryta ihop snart.