Anonym (Hallå..?) skrev 2014-02-01 12:15:47 följande:
Hej.
Hittade denna tråd och är förvånad faktiskt....
Förlåt men ni förstår väl att mer än hälften av alla era killar bara gör detta för att får permanent uppehålls tillstånd i Sverige?!? Det finns ju även en tråd här på familjeliv, där männen har kommit hem och lämnat sin fru endast 2 veckor efter PUT. Upprepade ggr!! Läs den!
Min kusin träffade en kille som inte var så, han var annorlunda! Nu 10 år senare har det gått så långt att han har PUT och hon har fått fly landet då det inte gick att vara i samma land och honom. Han ville äga henne och hennes pengar då dom var gifta men han fick träffa vem han ville och var aldrig hemma. När hon tillslut sa i från började misshandeln. Många, många, många resor till domstol och polis stationer och till slut säger polisen själv att hennes bästa chans för att överleva med sina 3 barn är att flytta utomland.
Aldrig kommer jag få träffa henne igen! Jag får inte ens veta vilket land hon bor i! Men HAN bor här! Lever på bidrag som jag som skattebetalare betalar.
Vill ni att era föräldrar och släkt ska betala för att eran man ska få stanna medans ni måste flytta?!?
Snälla tjejer, kvinnor.... TÄNK er för!!!
Hej lilla olyckskråka
Jag tror nog de flesta här är medvetna om att det förekommer.
Jag kan ju inte tala för andra men min man har aldrig haft planer att flytta till Sverige innan han träffade mig. Han har en nära släkting (som tyvärr är väldigt sjuk nu) som bott här i tjugo år som han hälsar på då och då och det var så vi träffades.
Han vill egentligen hellre att jag ska flytta till honom, även hans familj försökte övertala mig när jag var där första gången. :)
Men eftersom jag har ett barn sedan tidigare som jag inte vill rycka iväg från vänner och skola så får det bli så att han flyttar till mig nu.
Om några år när hen flyttat hemifrån och om hen har ett hyfsat ordnat liv så kan jag tänka mig att flytta till min mans land, kanske inte för alltid dock.
Beklagar det som hänt din kusin men kontrollerande och våldsamma svin kan man råka ut för överallt tyvärr.
Det låter ju på ditt sista stycke som att du tror att alla män som kommer hit planerar att leva på dina skattepengar och misshandla sina fruar. Lite väl fördomsfullt från din sida kan jag tycka.
Egentligen borde jag inte svarat då ditt inlägg är lite väl OT i tråden.
Men tog åt mig å min fina mans vägnar och ville försvara honom lite.