Inlägg från: Anonym (otålig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otålig)

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

är det någon som vars man har lämnat in en ansökan ( i pappersform) alltså inte en webansökan,
    hur lång tid tog det för er efter att mannen varit på intervjuv tills dess att ni hörde något från mig.verket.
    det står på hemsidan att det kan ta upp till 4 veckor,
    hur lång tid tog det för er?

• Anonym (otålig)

Aha.. det enda dom hade frågat  min man var om han hade varit i sverige, och om han  var gift i sverige, sen var det klart..

Japp jag ska försöka fixa det som behövs, framkalla foton mm innan dom hör av sig så allt sånt är klart..
    När man har blivit kontaktad av mig.verket, är det då man får ett "ärendenummer/dossiernummer" eller blir det senare i processen..

Jag hoppas att det här ska gå fort nu, jag trodde aldrig i mitt liv att detta skulle vara så jobbigt, visst hade jag förberett mig på att det skulle vara jobbigt, men jisses vad jag saknar honom, och saknar vår vardag, innan han åkte kunde man ju inte börja leva "på riktigt" nu bara längtar jag till han kommer hem så vi kan sätta igång vårat liv tillsammans..

hur har ni blivit bemötta på mig.verket? jag är orolig att man får en bitter handläggare som är trött på sitt jobb och är otrevlig?

• Anonym (otålig)

när du då ringde kundtjänst, hade du nått nummer då eller kollade hon upp det med hjälp av ditt namn/person nr?

• Anonym (otålig)

Det var som jag trodde, det var ingen intervjuv han var på.. Han fick bara lämna fingeravtryck och fotograferas.Ringde till konsulatet idag och dom sa att dom skulle ringa honom på onsdag om tid för intervjuv.

Så nu hoppas jag att dom gör det också.

jag hängde inte riktiigt med i smilla och fru A s inlägg.
    Jag trodde att väntetiden var från att jag blir kontaktad, är det alltså från att han har lämnat in sin ansökan i hemlandet?

Härligt för dig FruA att det händer något. All denna väntan är jobbig, men man måste vara stark.

• Anonym (otålig)

Tack smilla.
    Så då kommer det alltså ta en himla lång tid för oss antar jag, hans papper är väl antagligen fortfarande på konsulatet (finns ingen ambassad i hans hemland)
    Well well...

Men himla smidigt att de kom från ambassaden till konsulatet så dom slipper åka låångt bort för att lämna fingeravtryck.

Måste ju säga att det känns himla fint att ha dig här i forumet, det är alltid skönt att höra saker från en som vet med säkerthet, säger inte att tjejerna här inne inte ger stöd, för det gör ni.

• Anonym (otålig)

Fru A

Hoppas han hinner hem innan bebben är född. Jag håller min tumme.

Jag håller på att bli tokig, min man har väntat i över 6 veckor på en tid för intervjuv, varför ska det ta så lång tid??
    Usch.
    Igår bröt han ihop när vi pratade, så himla jobbigt att sitta här hemma och inte kunna krama om honom...

Fy fan!

• Anonym (otålig)
    Ideborg skrev 2012-05-09 19:15:56 följande:
    Min man får komma hem!!!!!! Hade fått ett brev idag när jag kom hem och blev helt galen, vågade knappt läsa men det blev uppehållstillstånd och arbetstillstånd i två år! :) :)

För oss har det sett ut såhär:
    Vi gjorde webbansökan den 15 mars och jag skickade in min del den 23.
    Min man var på intervju i Istanbul, Turkiet den 2 maj.
    Den 7 maj togs beslut om uppehållstillstånd.
    9 maj får jag brevet!!!

Trodde aldrig det skulle gå så fort så därför har jag inte kollat på mig.verkets sida om något beslut har fattats!! Vi har inte barn eller ens planer på barn än så förtur hade vi inte, rekommenderar verkligen webbansökan.

Tack Smilla och ni andra underbaringar här för era svar och stöttning i svåra studer som jag har haft! Nu väntar vi bara på UT-kortet så ska jag åka ner och semestra lite med honom och sedan ta med honom hem :D :D sååååå lycklig!!! 
    Åh Grattis så himla mycket!! Va roligt att det gick så snabbt.

Önskar att vi hade gjort en webansökan nu när man ser hur fort det går för er..
  • Anonym (otålig)

försöker mig på en fråga här igen, vet ju att det är jätte individuellt...
    olika för alla..

men ungefär hur länge har ni fått väntat på att få hem brev i brevlådan fr. mig.verket efter att er man varit på intervjuv?
    3-4 veckor, längre?

Ha en fin dag alla!

• Anonym (otålig)

vi söker inte med webansökan utan "pappers ansökan"

han var på intervjuv och nu har jag fattat det som att dom skickar papprena till sverige, och det jag är nyfiken på är hur lång tid det kan ta innan jag hör något...

Smilla75 kanske vet?

• Anonym (otålig)

tack så mycket för svar (lilla jag)

Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!