Anonym (Fru A) skrev 2012-05-04 13:17:47 följande:
Vissa blir beviljade den korta varianten på intervju, den korta är på ca 15-20min. Och dem ställer knappt några frågor. Det är oftast om man är gift kan även va om man är sambo eller ett barn inblandat. Det kan bero på seriositets fråga. Anser dem att det är seriöst så brukar dem inte fråga ut så mycket. Sen har har du den längre varianten och kan bero på att det inte finns tillräkligt med info i ansökan eller om dem vill veta mer.
Tror inte du behöver vara så orolig. Men jag tycker att du ska ringa mig verket ang dina papper som du ska fylla i. Det kan ta tid så du kan ordna med saker som du behöver bifoga m.m. så har du det gjort innan och är klar. Sen kan du bara fylla i allt.
Lycka till =)
tack fru A
konsulatet ringde honom igår och bad honom komma på intervjuv.
han åkte dit, men som sagt det enda han fick göra var att lämna fingeravtryck och fotas..
det jag tycker är så konstiga är att de inte frågade honom något, jag menar.. när jag har lämnat mitt/mina formulär borde dom väl endå vilja ha något från honom, se att vi lämnat lika uppgifter.
Han har bott här i sverige förut, vi träffades när han fortfarande hade UT men han hade fått avslag, så han var tvungen att åka till hemlandet för att söka nytt på anknytning till mig.
Jag hoppas att allt är som det ska vara, han säger att kvinnan på konsulatet hade sagt att allt var färdigt efter fingeavtrycken och fotograferingen, måste ju lite på det, men som det kontroll freak man är så blir jag ju fundersam,,,
vill inte att något ska bli fel och väntan bli ännu längre :(