Inlägg från: Mirkamu |Visa alla inlägg
  • Mirkamu

vi med många barn del 9

Grattis Manye till det första barnbarnet

Här slutar skolorna först 16/6....en heeel vecka kvar och ungarna tycker att det är såå jobbigt

Evanor69: Vad härligt att KUB såg bra ut!! Förstår din lättnad

Jag hade inskrivning idag och ska träffa läkaren på måndag för att få iväg en remiss till fvp. Jag hade nog velat göra moderkaksprov istället men eftersom jag fick tid till mvc så här sent så trodde bm att det kunde vara för sent för det Men jag känner mig faktiskt rätt lugn just nu , det känns bra med allting liksom

Stolt 10-barnsmamma med elvan i magen
  • Mirkamu
    6barnsmamman skrev 2011-06-17 18:13:05 följande:
    Tjohooo, grattis till huset mirkamu!!!!!!Skål fantastiskt, o snart flytt!!! nu får ni fullt upp i sommar!!!! Berätta mer om huset, sååååå nyfiken Skrattande

Tack tack Det är en gammal byggdegård med en stooor hall på 60kvm, kapprum, 7 toaletter , stooor matsal, stora salen är ca. 140kvm med scen 2 stora sovrum och loft över de. Uppe finns en lägenhet 3 rok på 100kvm. Vi ska minska på toaletterna och få plats med en stor tvättstuga, få upp lite väggar så det blir flera rum, få in nån bättre värmningssystem och måla väggar här och var "bara" Men plats finns det så det räcker och blir över Den ligger 2 mil utanför Enköping, 3,5 mil till Uppsala och Västerås.

• Mirkamu
    Larsan skrev 2011-07-06 13:58:15 följande:
    Hörrni folk!
    Vad lyssnar ni på för musik?

Jag är hårdrockare i det stora hela Men har på "äldre" dagar börjat gilla även lite mera vanlig pop till viss grad
  • Mirkamu
    6barnsmamman skrev 2011-07-26 18:51:52 följande:

"vinkar" till mirkamu, om du är härinne o kollar ibland?Flört Jag gjorde ett lyckat RUL idag, allt såg bra ut o datumet blev det som jag räknat fram, grundat på att jag hade stenkoll på ägglossningenSkrattande 14/12. Känner dagligen att liten rör på sig o nu börjar oron lägga sig. Skööönt!! Hur är det nu, visst är du typ två veckor efter mig? Allt bra? Vi har inte kollat vad det blir så det får bli en överraskning... Fast jag har ju en gissning som jag tror skarpt på, men vi får se!!! Vad häftigt erat nya hus verkar förresten, så kul när du lägger in bilder!!!
    Välkommen till nya i tråden!!!! Visst är det så att det blir lite tystare i tråden i semestertider, är ju så mycket man vill hinna med då. Imorgon ska vi till skara sommarland, har aldrig varit där så det ska bli kul!!!

Vinkar glatt tillbaka Vad skönt att allting såg bra ut med bebisen, nu får du börja njuta för fullt

Jag har RUL om en vecka 3/8 och är då i v. 18+4 enligt mina beräkningar, längtar verkligen tills dess

Stämmer bra att jag är ca 2 veckor efter dig

Jaa, vi har fullt upp med huset mm just nu. Det finns att göra kan jag lova, tar sin tid att fixa saker som måla mm med barnen hemma men det blir bra när det är klart Nu ska jag bara klara av att ta körkortet, har uppkörning om 2 veckor och jag hoppas att jag fixar det på första försöket!

Vill också hälsa alla nya till tråden        
  • Mirkamu

Hej hej! Jahapp...då har man till slut fått körkort!! Är sååå glad att jag klarade av både teori och uppkörning på första försöket Nu kommer vi att ta sista flyttlasset till helgen och lämna Märsta och den trånga lägenheten
    Känns såå härligt  

• Mirkamu

Hej hej och välkommen till alla nya i tråden

Vi har haft en hektisk höst som börjar lugna ner sig lite nu. Nu börjar jag närma mig slutet av graviditeten, är redan i v. 34! Tiden går fort och jag har mått prima hela tiden Nu börjar dock halsbrännan bli lite väl jävlig och bena är svullna av all vätska jag samlar på mig. Järnvärden är låga som de brukar vara på mig så man är tröttare än vanligt men men....det är inte många veckor kvar nu och får jag igångsättning som jag brukar så borde det bli bebis precis före jul Längtar enormt efter lill-elvan Hjärta  Måste bara komma på något namn till henne också, har ingenting på lagret ännu..... Många tycker att hon ska heta Elva eller Älva och båda namnen är fina men jag vill inte ha de som tilltalsnamn så bestämt är att hon ska få heta Älva i andranamn

Babyboom verkar ju vara ständig i den här tråden vilket är jättekul Har funderat lite på detta med flera barn och vill nog ha en till innan jag "stänger butiken"....vi får se hur det känns när lillan är ute

Kramar till er alla fantastiska super morsor och farsor Solig

Stolt 10-barnsmamma med elvan i magen bf 31/12
  • Mirkamu

Välkommen alla nya och grattis till er som är gravida

EVANOR69: Hur går det för dig ?

Jag är i sluttampen nu och krafterna sinar pga alla förkyldningar hit och dit. På torsdag ska jag på igångsättningssamtal på sjukhuset och får jag som jag vill så blir det bebis innan jul
    Jag har mycket förvärkar, speciellt på kvällarna - mera än vad jag haft nån gång tidigare så hoppas att de gör någon nytta med livmodertappen

• Mirkamu

Jag fick en igångsättningsdatum till nästa torsdag 22/12, är i v.38+4 då. Jag var öppen några cm och det kommer att räcka med att ta hål på hinnan så jag slipper gelet för en gång skull Hoppas bara att bebisen stannar kvar så länge, har aldrig haft så här onda förvärkar eller varit öppen så här tidigt så risken finns ju att hon kommer tidigare.

En vän med sin familj kommer till oss på söndag och blir kvar till efter jul så barnvaktsbiten har löst sig i alla fall  

• Mirkamu
    6barnsmamman skrev 2011-12-20 10:46:59 följande:
    Halllå allaGlad Hoppar in snabbt för o berätta att i söndags kom honHjärta Det blev en liten tös!!! Jag blev igångsatt för jag fick havandeskapsförgiftning igen, men allt gick jättebra o fort oxå, vi mår bra båda två o lilla damen vill äta på mamma hela tiden så det blir inte så mycket datortidFlört Snart dags för dig Mirkam.....

Ooh GRATTIS låter underbart Nu är det nära för mig med och jag längtar
    Många kramar till er   
  • Mirkamu

Igår kl. 14.49 föddes vår lilla elva som ska heta Älva Allt gick bra .... jag hade värkar i ca. 2tim 20min mer än vanligt hihii. Nu väntar jag på att maken ska hämta mig så jag kommer hem till familjen Gud jul önskar jag er alla!

• Mirkamu
    Larsan skrev 2012-01-10 18:26:35 följande:
    Ni får ytterst gärna säga till om ni vill vara gruppvärd! 
    Så slipper jag sköta hand om allt själv Drömmer 

Nu har jag sökt medlemskap
    Stolt 11-barnsmamma
  • Mirkamu
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-15 09:32:58 följande:
    Har inte varit inne på en "stund" har ju börjat skolan snacka omställning!! kan ni hjälpa mig att förklara detta med medlemsgruppen, vad är det för skillnad på det vi har idag och den?

Kramen! 

Medlemsgruppen är synlig bara för oss som är medlemmar vilket kan vara skönt om man vill skriva nåt som man inte vill att hela FL får veta
    Stolt 11-barnsmamma
  • Mirkamu
    Min stora familj skrev 2012-01-23 20:16:56 följande:
    Hejsan
    Jag har varit på UL idag och det verkar vara en pojke denna gång.
    Nu jämnar vi ut oss lite..
    nytt Bf vart 17 juli på min födelsedag.
    mvh Camilla

Grattis igen Spännande med en pojke denna gång Du lär ju säkert bli igångsatt även denna gång så försök att få den 12:e - min 40-årsdag
    Kram
    Stolt 11-barnsmamma
  • Mirkamu
    Mallan79 skrev 2013-08-07 10:48:18 följande:
    Oj så länge sen det skrevs här inne ;( skulle va skoj att få igång tråden igen ;)
    Hade 7 barn sist jag skrev här ;) nu väntar vi nr 9

Grattis till nr 9   Hur gamla är barnen? Tycker också  att det vore skoj att få lite liv i tråden igen.

Jag ska snart föda vårt 12:e gemensamma barn, har bf 9/9 men hoppas på en igångsättning i slutet av aug. Det blir vår sista, dags att stänga butiken nu känner jag Flyttat har vi gjort också, bor i Björklnge nu - 2 mil norr om Uppsala   
Svar på tråden vi med många barn del 9