Inlägg från: Mirkamu |Visa alla inlägg
  • Mirkamu

vi med många barn del 9

Tack Plura

En till fråga också till er med hus:
    Vi har fått ett erbjudande om ett hus...en stor bygdegård på 400kvm!! Det vi oroar oss lite för är uppvärmningskostnaderna!
    Det finns 5st luftvärmepumpar instalerade, gjordes för 2 år sedan.... Tyvärr inga möjligheter att elda själv
    Kan det bli väldigt dyrt för att värma upp allt tro??

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Det har aldrig bott någon privatperson i huset...ett tag hade dagis de lokalerna bara så det är svårt att få bra uppgifter om värmekostnaderna.... Stora salen är på över 100kvm och har 6 meter upp till tak! Såå fint och det skulle vara perfekt bostad för oss, enorm hall med 5 toaletter, stoor matrum och separat kök, 7 sovrum får vi till utan att dela av själva salen mmJag ska nog försöka hitta någon rådgivare som kanske kan hjälpa till med lite svar i alla fall
    Tack tjejer

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    mecce skrev 2010-11-07 13:41:20 följande:

GRATTIS HAHA SÅÅÅ KUL..

blir säkert tvillingar denna gång oxå..*fniss*
    Hahahaa, enligt vår statistik så är det ju dax för tvillingar igen Vad glad jag skulle bli då
    Ska boka in en tid hos min gyn för vul om ett par veckor, sen vet vi

Tack allihopa
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    mecce skrev 2010-11-07 14:45:55 följande:
    jag vill oxå ha tvillingar..hur gör du? *fniss*
    Jag vet inte....hoppas att jag kunde hjälpa dig med det
    mamili skrev 2010-11-07 14:46:47 följande:
    Grattis Mirkamu! Vad härligt!  Hoppas vi kommer följas åt för jag hoppas och tror på ett plus här med  till nästa helg och då blir det en sen julibebis! =)
    Vad roligt, då håller jag tummarna
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Barbamamma:

gutegirl skrev 2010-11-08 09:55:31 följande:

Mirkamu, hur många barn har din man nu? Hade inte han barn sedan tidigare också? (Ja, jag såg också nåt avsnitt av familjen annorlunda )

Min man har sammanlagt 13 barn hittills
    Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Hej hej tjejer!  Allt bra här.....Jag har tid för VUL imorgon och är så nervös inför det Ska bli skönt att få se att det verkligen växer nåt nytt i magen igen
    Ang. huset så går vi i väntans tider fortfarande Det har beslutats om att huset ska säljas och eftersom det är en förening som äger det så tar allt sån tid bara. Först hade styrelse möte och ville sälja huset, sen har de haft ett möte med bygdebona som fick rösta för/emot försäljningen. De var för det och nu ska styrelsen ha ett möte för att fastställa det beslutet *pjuh* Sen kan vi lägga bud och bara hoppas på att ingen kommer med ett jättehögt bud så det skiter sig för oss.... fast tydligen så går inte föreningen helt efter budbeloppet utan säljer den till den de helst vill ska ha huset och många verkar vara positiva till att just vi flyttar dit för det gynnar bygden på många sätt o vis Ja ja, om några veckor borde det vara klart
    Jag bloggar: www.tiobarnsmamma.blogg.se

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu

Mecce: Du behöver inte vara avis.....för det blir "bara" en bebis denna gång Bara och bara......är så glad för att det är ens en så det gör inte mig nåt Fast det var som det oftast är för mig, graviditeten har börjat med 2 men det ena håller på att tillbakabildas. Det skyller jag på gubben och hans små simmare som inte tar sitt jobb på fullaste allvar

Stolt 10-barnsmamma
  • Mirkamu
    7 michelingodingar skrev 2010-11-30 11:52:28 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b123029.html
    Malin 79...sevenkids.bloggplatsen.se
    mecce...http://minstorafam.blogg.se

Mirkamu...www.tiobarnsmamma.blogg.se

vet inteom det kommer funka nu annars kanske nån annan är duktigare på o klistar in länkarna!!

Mirkamu: har det alltid varit 2 bebisar vid ul du gjort???? du får ta ett allvarligt snack med hans simmare eftersom han inte har pli på dom skönt iaf att allt såg bra ut!!
    De 2 första graviditeterna gjorde jag aldrig vul. sen fick jag tvillingar. de 2 följande enlingarna började båda med 2. sen blev det tvillingar igen som började med 3. Graviditeten därefter började med 2 och förra graviditeten var bara en från början så ja oftast har det börjat med fler
    Stolt 10-barnsmamma
Svar på tråden vi med många barn del 9