Inlägg från: Lizzyzz |Visa alla inlägg
  • Lizzyzz

vi med många barn del 9

Ang tvillingar.

jag har haft de lättare med tvillingarna än med 1an å 2an..
    dom har lixom alltid haft varandra.. å nej vet inte vad det är.. men tvillingarna har varit enklast att ha helt enkelt..

i morgon fyller dom 2 "små" twinsen 5år!!! shit asså

Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 6mån
  • Lizzyzz

Tror jag med är en av dom få lyckliga som har en underbar å hjälpsam sambo

visserligen är min {#lang_emotions_heart} älskade bara 23 år.. men gud vad med ansvar han kan ta!
    men som ni nämner är ingen fel fri!
    finns allt saker man kan störa sig på hos alla..

men då jag med levt med en "man" tidigare som behandla mig som nått som va mindre värt än annat så intalar jag mig jag är värd denna underbara kille jag har nu.

barnen gillar ju deras bonuspappa med så de är ju bra!!!

Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 6mån
  • Lizzyzz
    gutegirl skrev 2010-05-19 17:12:29 följande:
    Nu är jag fembarnsmamma, Knatten kom i måndags
    Graaaatttis!!!
    Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 5år, Simon 6mån
  • Lizzyzz

Ja torka tvätt e fan inte kul.. på sommarn går de ju bra om de e fint väder.. annars e de hemskt..

Bondfia - känner igen de med slösaktigt Ex..

själv har ja en mobil som e sisådär 4 år gammal som dör lite hipp som happ....

• Lizzyzz
    Motheroffive12 skrev 2010-05-20 16:58:04 följande:
    Hej på er alla.Ni har tydligen hängt ihop en lång tid att döma av trådnummer och ton i tråden, så nu tänkte jag fråga om jag får haka på. Tycker att rubriken passar mig som hand i hanske.   Jag(alias Ika) är en svenska, som bor i Finland med man och ett antal barn, närmare bestämt fem barn och ett sjätte på väg.    Äldsta flickan fyller 11 i juni, heter Mia, har Turners syndrom och har blivit hjärtopererad för fyra år sedan.   Nummer två i skaran är en kille på 9 år som fick namnet David.   Emma är 5 år och mitt i smeten, hon säger själv att hon har allt; storasyster, storebror, lillasyster och lillebror.   Ellen, lillasystern som satt in beställning på att babyn i magen skall vara en lillasyster, är nu 4 år.   Minstingen, än så länge, heter Oscar, har just fyllt 1 år och är vår lilla överraskning, han anmälde ankomst fast jag hade spiral och gjorde sedan entre  sex månader senare på 29 minuter.   För tillfället är jag vårdledig men turar på ett privat dagis där dagistanten snart skall få baby. Annars jobbar jag på butik men det tar nog tid innan jag går tillbaka till det. Tiden räcker inte riktigt till för allting.   För att få tiden att gå, läser jag, allt, är en riktig bokmal, virkar babyfiltar, stickar sockor, spelar teater, tvättar, lagar mat, städar, kör, läser läxor, agerar skiljedomare, blåser på småsår.............   Det vill säga, jag är en helt normal mamma som emellanåt blir ledsen, arg och förbannad. Men oftast är glad och på gott humör, för hur jobbigt och kämpigt det än kan vara med en stor familj får man så mycket tillbaks varje dag som jag inte skulle byta bort för allt guld i världen.
    Välkommen!

va busigt att komma trotts spiral! han ville verkligen finnas då den lille busungen

dock själv blivit gravid trotts ätande av p.piller dagligen i flera år.. å huxflux va ja gravid .. *haha*
    men nu blir hon 8år om 1 månad
  • Lizzyzz
    Motheroffive12 skrev 2010-05-20 19:49:33 följande:
    Turners syndrom innebär att en x-kromosom saknas helt och hållet. Följder av det här syndromet är en hel massa, allt från allvarliga deformationer av händer, fötter och inre organ, till kortväxthet och problem att komma in i puberteten utan inblandning av hormonhjälp.    Vi har varit otroligt lyckligt lottade, vår Mia har bara problem med växten, så hon får tillväxthormon för att hjälpa henne bli lite längre. Än så länge. De där pillren litar inte jag heller på längre. Mia ville också födas fast jag åt p-piller, hormonerna gjorde dock så jag började vänta tvillingar, men halvvägs miste jag Mias tvillingsyster. David började jag vänta trots spermiedödande vagitorier, så de funkar inte heller.   Och 2007 miste jag tvillingar igen, återigen pillerbarn, så att så hemskt pålitliga är inte de små tabletterna. Men inget av mina barn ångrar jag fast alla inte har varit planerade.
    oj.. vad jobbigt mista barn sådär
    å inte lät de lätt med Mia's sjukdom heller

mina twins är 5 år nu.. min syster väntar twins just nu hon med (samma BF som ja hade me mina twins.. hur läskigt är inte de??)

Just nu har ja inget mer än kondomer till skydd.. onödigt ha massa skit in i kroppen om de inte funkar iaf... Men just nu vill vi itne ha en till.. om några år så fine.. men vill hunnit skaffa hus först
  • Lizzyzz
    camilla80 skrev 2010-05-23 13:46:48 följande:
    hej alla..hur är det med er..har inte skrivit så mycket ,men läser varje dag'har ni blivit erbjudna att vara med i serien familjen annorlunda..det har vi ..hahablev såå chockad när jag läste det ..skit kul tycker jag men inte min man hihi..får se hur vi gör.nu kom det besök..ska gå fika..kommer snart tillbaka..
    Vad skojj!

nej inte blivit frågad.. skulle inte vilka vara med heller.. skulle fan bli knas på att ha en kamerateam här i vår trånga 3a.. *haha*

men sen är ju inte vi "så annorlunda" med ..bara? 5 barn
    sen att vi är 23 och 25 år är en helt annan historia!!
  • Lizzyzz

nej de lät underligt.. mina har aldrig blivit nekade ledigt.. inte ens för å åka till sin far :-/

• Lizzyzz
    camilla80 skrev 2010-05-24 15:33:43 följande:
    hej hej jo visst är det kul att bli frågad haha..jag är en lins lus ..men inte min man ..han är nevös hur folket ska tycka...man har hört så mycket om dom andra..hur det gått efter..vi fick förfrågan på min blogg så det var inte här på familjeliv..vi får se..pratar fortfarande om det mvh camilla
    Spännande helt klart!
    Bara du informerar om ni ska va med!! *hehe* Så vi kan ha extra koll sen

Jag är inte linslus.. men ändå vart med i massa tidningar etc..
    är istället för snäll för å säga nej när folk vill ha intervju eller sånt... så skönt nu nrä man är lite äldre.. för när ja som 20åring nyss fått tvillingar å 4barnsmamma va de verkligen många som ville veta å tycka om allt man gjorde...

Måste nog sätta lösen på min blogg
    Anledningen är för att mitt ex (de 4 äldstas pappa) har lämnat sin tjej för ca 2 månader sen..
    å nu spionerar hon i min blogg etc som en dåre. allt för å få reda på saker ,. blir knas
Svar på tråden vi med många barn del 9