Motheroffive12 skrev 2010-05-20 16:58:04 följande:
Hej på er
alla.Ni har tydligen hängt ihop en lång tid att döma av trådnummer och ton i tråden, så nu tänkte jag fråga om jag får haka på. Tycker att rubriken passar mig som hand i hanske. Jag(alias Ika) är en svenska, som bor i Finland med man och ett antal barn, närmare bestämt fem barn och ett sjätte på väg. Äldsta flickan fyller 11 i juni, heter Mia, har Turners syndrom och har blivit hjärtopererad för fyra år sedan. Nummer två i skaran är en kille på 9 år som fick namnet David. Emma är 5 år och mitt i smeten, hon säger själv att hon har allt; storasyster, storebror, lillasyster och lillebror. Ellen, lillasystern som satt in beställning på att babyn i magen skall vara en lillasyster, är nu 4 år. Minstingen, än så länge, heter Oscar, har just fyllt 1 år och är vår lilla överraskning, han anmälde ankomst fast jag hade spiral och gjorde sedan entre sex månader senare på 29 minuter. För tillfället är jag vårdledig men turar på ett privat dagis där dagistanten snart skall få baby. Annars jobbar jag på butik men det tar nog tid innan jag går tillbaka till det. Tiden räcker inte riktigt till för allting. För att få tiden att gå, läser jag, allt, är en riktig bokmal, virkar babyfiltar, stickar sockor, spelar teater, tvättar, lagar mat, städar, kör, läser läxor, agerar skiljedomare, blåser på småsår............. Det vill säga, jag är en helt normal mamma som emellanåt blir ledsen, arg och förbannad. Men oftast är glad och på gott humör, för hur jobbigt och kämpigt det än kan vara med en stor familj får man så mycket tillbaks varje dag som jag inte skulle byta bort för allt guld i världen.
Välkommen!
va busigt att komma trotts spiral! han ville verkligen finnas då den lille busungen
dock själv blivit gravid trotts ätande av p.piller dagligen i flera år.. å huxflux va ja gravid .. *haha*
men nu blir hon 8år om 1 månad