Inlägg från: Bumblebina |Visa alla inlägg
  • Bumblebina

vi med många barn del 9

Camilla: Grattis! Då blir det i mars då ju!

• Bumblebina
    7 michelingodingar skrev 2010-07-15 15:04:13 följande:
    Malin: trådarna går inte ut längre så man slipper starta nya vad jag förstått iaf!!
    Aha! Vad bra! Betydligt enklare så ju...
  • Bumblebina

Grattis igen Camilla, fast av en annan orsak...

pyret11 skrev 2010-07-17 14:00:43 följande:
    phu för denna pinna småvärkar som går ut i ryggen och sen är det varmt så man blir svullen och humöret är inte det bästa heller ont har man oxså i hela kroppen.
    Men den 27 ska man på bedömning om igångsättning som min barnmorska bara inte fattar varför för dom på mödravården har redan gjort en at tjag ska sättas igång senast den 28 så fort man frågar så får man höra att det är babyboom suck men tiden springer iväg ialla fall.
    Jo, det har de gått ut med i tidningarna här också... Och faktiskt, så har jag också reagerat på det. Att det är magar överallt! Tom min svärfar kommenterade det för nån vecka sen!  Så det är nog inte BARA att man är gravid själv att man ser gravidmagar överallt... Hoppas det går bra och att du får din igångsättning så det blir överstökat.

Gubben är i Stockholm med två av barnen, så idag har jag fått röjt ordentligt i tjejernas rum. Om stora tjejen är hemma får man inte slänga NÅT! 1½ sopsäck blev det... Med bara skräp och trasiga grejer som hon inte lekt med på hur länge som helst. Tvivlar på att hon ens kommer sakna det... Jag hittade tom ett GOLV i deras rum! Tog vardagsrummet/minstingens lekrum också när jag ändå var igång. Det känns så gott att kunna sätta sig ner och känna att det är någorlunda ordning och reda som omväxling!

Men nu skriker mina fogar, så tyvärr blir det nog inte mer gjort idag... Hade hoppats på att få röjt hallen och köket också. Hoppas fogarna tillåter det imorgon... Liksom bäst att passa på när man har nån form av energi, vilket jag inte haft på 1½ år mer el mindre. Dessutom är det enklare att få nåt gjort med bara två ungar runt fötterna.
  • Bumblebina

Plura: Usch då! Märkligt att de inte ville röntga... Har jobbat själv på akuten och då har ALLA skallskador röntgats oavsett ålder på personen ifråga... Nåja, huvudsaken är att ni håller koll på honom och söker direkt om ni märker att han börjar bli slö eller om pupillerna blir olika stora. Mycket ovanligt, men allvarligt. Stackarn... Och jobbigt att inte vara där när nåt händer... Hoppas du snart har honom hemma hos dig igen.

• Bumblebina

Camilla: Så har jag mått varje gång... Värst var det med tjejerna varav den senaste mådde jag så fram till förlossning... Jag tyckte att nyponsoppa funkade hyfsat att få i sig (kall!). Så jag levde mer eller mindre  hela grav på nyponsoppa och grissini... Mår pest den här gången också, men det har lättat något nu.

Barbamamman: Ring KO och hör med dem hur du ska gå tillväga. De har bra koll. Det tar så mkt energi bara när det blir så där. Man orkar liksom inte strida med dem. Men förstår er...

• Bumblebina

Zezzan: Grattis! Verkar vara en mindre epidemi här just nu ju! Välkommen i "gravid-klubben"...

• Bumblebina

Nja, jag och min mor åker till Helsingborg och kikar på Gröna Hissen på Fredriksdalsteatern till helgen. Sen åker hela familjen till Astrid Lindgrens Värld i Augusti, vilket vi ser fram emot allihop! Har varit där 2 ggr tidigare, och det har varit en höjdare varje gång! I övrigt blir det nog bara kortare utflykter tror jag.

• Bumblebina

Våra bråkar kanske inte så mycket, men pojkarna (10 & 11) kan heller inte ta sig för något! De bara hänger framför datorn eller tv:n/tv-spel och när de inte FÅR spela så går eller sitter de bara och gnäller över att de inte har något att göra... Skolan behöver börja snart så DET problemet går ur världen iaf... Givetvis duger inga av mina eller Gubbens förslag. Lekplatsen, ut och sparka boll, cykla, gå till kompisar, hoppa studsmatta, whatever... *suck* Är så LESS på att ha dem gnällande runt fötterna... Missförstå mig rätt, vill ju inte bli AV med dem direkt, men att de kanske kunde få för sig att ta sig FÖR nåt hade underlättat...

Svar på tråden vi med många barn del 9