• Larsan

vi med många barn del 9

Hoppaspåfler skrev 2011-06-09 09:18:54 följande:

Här är fullt upp med studentplanering o idag firande o kalas för största tösen som tar studeneten i ett härligt regnigt Uddevalla. Så jag har gjort smörgåstårtor o matmamman i vår tråd har gjort en student tårta Hon e grym på tårtor skall ni veta, hon gjorde våra bröllopstårtor... bjuder på bilder

Manye! En grattis {#emotions_dlg.flower} till dig
    Underbara bilder! Eller underbara tårtor kanske man ska säga :) Hehe.
    Blir det någon stor studentmiddag ikväll då eller?
    Tack så mycket!
    Ensamstående far till 12 barn och en tvilling-ängel<3
  • Larsan

Pyret 11: Till mindre barn finns det slipsar som man inte knyter utan man hänger dom runt halsen som ett halsband nästan. Enklare så inte barnen river upp dem och dom ser ut som riktiga slipsar. Fluga fungerar också fin fint. Kan du inte fråga dom eller är dom för små? Mina små gprs gärna i de äldres fotspår och vill göra som dem så mina små hade inte tvekat att ta slips om de äldre har det :) sen det där med hattarna, Jag tycker killarna kan vara utan dem.... Men ni gör såklart som ni vill! Jag tipsar bara om hur jag hade gjort

• Larsan
    Bellatrix skrev 2011-06-29 10:41:24 följande:
    Var på badhuset (ute och innebad) i vår stad och de hade höjt priset rejält för oss med många barn. Förut ingick alla i familjen oavsett hur många barn i priset, nu var det höjt plus att bara två barn ingick, resten måste betala 35 kr per barn.Rynkar på näsan

Bondfia- vi har två ponnyer nu till barnen, tycker det är riktigt kul. Lycka till med höskörden!
    Sånt känns oerhört onödigt tycker jag!
    Fast ioförsig så tycker jag att alla under 15 år ska få gå in gratis på badhus :P
    Av anledningen att jag tycker barn ska ha en fritid som INTE ska behöva kosta. Barn tjänar ju inte pengar.
    Visst föräldrarna betalar ju för barnen men då har dem ju fortfarande inte råd att göra vad dem vill.
    (Badhus, Bowling, Bio, Fotboll, Teater, Innebandy eller vad det nu är)

Kalla mig galen men jag tycker att barn ska ha möjligheten att få besöka olika aktiviteter varje dag om dom vill det. Speciellt på sommaren tycker jag att kommunen kan ordna fler gratis-events!
  • Larsan
    Hoppaspåfler skrev 2011-07-04 12:30:28 följande:
    Instämmer!
    Vad bra att någon tycker som jag då! Solig
    Barnens fritid ska inte behöva kosta något.
    Vi klarar av att betala dessa kostnader men det händer inte så ofta som barnen vill eftersom vi är en stor familj.
    Oftast blir det picknick, Utflykter, Hemmakvällar med spel och film, Vara på stranden, Promenader, Och sånt men det duger det också i kombination med betalaktiviteter
  • Larsan

Vad äter ni till middag ikväll? ^^, Här blir det tråkiga men kärleksfulla korv med makaroner!

• Larsan
    6barnsmamman skrev 2011-07-05 16:46:09 följande:
    Samma här fast stuvade makaroner
    Stuvade makaroner... Att jag inte tänkte på det, Det är ju mycket godare
    Bumblebina skrev 2011-07-05 16:50:34 följande:
    Här slår vi på stort med kinastuket och kyckling med cashewnötter och ris (hemlagat dock).
    Igår var det det alltid uppskattade "rester" (hoppas ni uppfattade ironin...) som serverades...
    Oj då lät som en härlig middag ^_^
    Kinamat blir det sällan här! :)
  • Larsan
    Bumblebina skrev 2011-07-05 17:39:13 följande:
    Manye: Ja, det är jättegott och lika snabbt och enkelt som gott! Det som tar längst tid är hackandet, men så är det väl med de flesta maträtter, att förberedelserna tar mest tid... :-P Lagar gärna Kina/thai-inspirerat, både vi och barnen älskar det, men det är alldeles för dyrt att äta take-out! Då får man lära sig själv...
    Här är tacos, pannkaka och varmkorv en favorit! ^^
    Faktiskt helt ok för då vet man att man har en räddning när man har en tid att passa
  • Larsan

Hörrni folk!
    Vad lyssnar ni på för musik?

• Larsan

Okej några speciella barn eller låtar?

• Larsan
    Bellatrix skrev 2011-07-07 10:50:12 följande:
    storafamiljen: härligt med en utflykt som dessutom är gratis!

Musik...gillar The Ark, Motoboy, PJ Harvey, Laleh... lite allt möjligt. Barnen gillar samma musik, det är jättekul (fast de yngre gillar också Eric Saade och liknande förstås.) Är det så hos er också att barnen gillar samma musik som er? Eller är det så att våra inte har nåt annat val än att gilla läget kanske..Flört

Mat: de stora gillar tacos, de små älskar snabbmakaroner och qornkorv... Men det vi äter mest är potatis i olika former...börjar få slut på idéer om mat känner jag.
    Ja jag antar att barnen har blivit van med "min" musik ^^
    Vi spelar oftast musik hela dygnet och då blir det den musik vi alla gillar men även musik som bara några av barnen gillar Sen har vi ju NRJ skivor och sånt och där är det mer blandad musik som inte riktigt är på favoritlistan men går utmärkt ändå!
    Utöver musiken som vi alla gillar så tycker t.ex Chris om Beautiful girls (Sean Kingston)
    Madde gillar Save tonight extremt mkt ^^ Börjar bli van den nu och jag tycker den är ganska skön :)
    Jasmine och Emelie vill nästan bara lyssna på Shakira och Lady Gaga just nu, Vilket inte uppskattas av någon annan i familjen men deras önskan är min lag ibland xD

Men oftast blir det Metallica, AC/DC, Aerosmith, Nirvana, Creedence och liknande.
    Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
Svar på tråden vi med många barn del 9