Inlägg från: Bumblebina |Visa alla inlägg
  • Bumblebina

vi med många barn del 9

Barbamamman: Jag bloggar här på fl, men rätt oregelbundet dock. Mest pga att jag pendlar så väldigt i psyket. När jag är inne i en rejäl depp-period så orkar jag inte ta tag i nåt, och då ligger bloggandet nere. Det är också det som gör att jag tvekar när det gäller bloggandet någon annanstans, även om tanken funnits av samma skäl som du. Hade varit kul och kunna lägga ut lite bilder också. Men som sagt, så länge bloggandet är så pass oregelbundet som det är, så får det vara.

Här vräker snön ner (igen) och jag sitter i stort sett bara och väntar på bebis. Men h*n verkar inte alls med på noterna och vilja ut i kylan... Är så less, trött och har ont... Vill bara kunna röra mig igen något så när obehindrat. Skriker nästan av smärta så fort jag byter ställning.

• Bumblebina

Emrejosana: Jag har också haft den där envisa förkylningen. Det var nog också närmare 4 veckor... Ont i halsen och höll på att hosta lungorna ur mig. Vet inte vad det var för skit, men nu är jag äntligen bättre och hoppas innerligt att jag nu är immun mot åtminstone DEN varianten.

Här är mängder med snö och SVINKALLT! Vår termometer visar tydligen inga temperaturer under -10 upptäckte jag häromdagen. Idag fick jag temp-rapport av min mor som rapporterade -22 på väg till jobbet. Helt sjukt! Och jag som i mitt höggravida tillstånd har så mkt vinterkläder som jag kommer i och kan knäppa... Inte så att jag hade tänkt ge mig ut på någon långpromenad direkt, men ändå. :-P

Ikväll har vår äldsta dotter avslutning med gymnastiken och tillhörande lussefirande och dans runt granen. Får väl se om det behövs bärgare för att få upp mig från golvet i gympasalen efteråt... Ser inte riktigt fram emot detta, men vad göra?

• Bumblebina

Nu har lillprinsen anlänt! 01.28 inatt kom han, 4140 g tung och 51cm lång. Skriver mera när jag kommer hem imorgon. Ville hem idag, men skrutten hade bajsat i fostervattnet och då har de någon regel om att man måste stanna kvar 24 timmar... :-/

• Bumblebina

Nu är jag äntligen hemma!

Värkarna startade vid 4 på torsdag morgon och kom och gick hela torsdagen med 10-15 min mellan. Riktigt irriterande... Men när barnen lagt sig på kvällen och svärmor kommit hit (för säkerhets skull...) så drog det igång från att ha kommit med 15 min emellan till 1-3 minuter mellan så då åkte vi in och var inne vid 23.15. Fick spinalen som jag krävde redan då vi kom in och den var guld värd! Sedan tog det 2 krystvärkar så var han framme. Snabbt när det väl satte fart. Blev lite hinnrester kvar så jag får tabletter som drar samman livmodern lite extra, vilket ju inte gör eftervärkarna lindrigare dock... Men det är SKÖNT att allt är över och att vara hemma igen!

• Bumblebina

Vi har iaf sluppit vinterkräksjukan, än så länge...

plura skrev 2010-12-17 14:47:41 följande:
    Stora sonen kommer hem från skolan och kastar sig över lillebror -GAAAH!
    Skulle kanske byta nick, undrar om "familjen konflikt" är ledigt?
    *sliter av mig kläderna och kastar mig ut i snöstormen, ägnar resten av eftermiddagen åt att göra snöänglar sjungandes "I'm still alive" *

Full fart mot helgen eller?  
    I lördags satt jag i soffan och ammade och bad de två stora (snart 12 resp 10½) att duka fram kvällsmat. Kommer ut i köket och ser de två ligga på golvet i en hög och puckla på varandra medan lillasyster 5½ plockar fram på bordet. Kruxet är att storebrorsorna ligger framför kylskåpet så hon får kliva över dem medan hon plockar fram ur kylen... Behöver jag säga att jag fick fullständigt psykbryt på dem eller? *suck* Kan vi dela på ditt nya nick kanske?

Idag ska jag, Lilleman ochmin mor iväg och ta (förhoppningsvis...) det sista handlingsrycket inför jul... Maten ska åtminstone inhandlas och förhoppningsvis hinner vi med de sista klapparna också så jag kan va hemma och julstöka i lugn och ro resten av veckan. Gubben jobbar sent hela veckan, så där är inte mkt hjälp att vänta, tyvärr.
  • Bumblebina

Fam konflikt del 4782...

Skolavslutning igår... Pojkarna har nu varit uppe i ca 35 min och har redan drivit mig till tålamodets rand... Allt de skulle göra var att äta frukost tillsammans med Elvira. Det slutade med en tok-gråtande Elvira och två gormande killar... *suck* Är inte jullovet slut snart?! Kan tillägga att jag redan hunnit med att hota med att slänga ut dem och låsa dörren och att dra in allt vad julklappar heter... Känner mig som en usel mamma fn...

Har dessutom en halvhysterisk unge som ska på 5½-års-kontroll på bvc idag. Min man "psykopaten" var ju så vänlig att berätta för henne att hon ska få vacc-spruta också... Hon har varit halvhysterisk i drygt ett halvår för detta och sagt hela sommaren att hon inte vill att det ska bli jul, för då ska hon få en spruta...

Ska väga och mäta Melker också. Förra gången hade han ju gått upp ett halvkilo på en vecka... Får väl se om vår lille budda fortsätter på den linjen!

• Bumblebina
    plura skrev 2010-12-23 10:26:23 följande:
    Förlåt att jag fnittrar -kan din och min man vara släkt kanske?

Hoppas att det går bra på bvc ändå. Inte kul att tvinga dem till nåt de är livrädda för. Värkte mammahjärta innan så värker det inte mindre efter
    -Ja vad är det med dessa söner? du får tänka att julen brukar vara över snabbt
    Åh snusa på lilla stora bäsen från mig, för min bäbis eller *snart ettåring* luktar illa -magsjuka.
    Nej, jag fick uppbringa all min fysiska styrka för att lyckas hålla fast henne i famnen när hon skulle ha sista "Thailands-sprutan" i våras... Tänk att en så ändå relativt liten månniska kan vara så förtvivlat stark?!

Fy då, magsjuka så här dagen före dopparedan... Lider verkligen med er... Men ja då, jag snusar för glatta livet! Jag vill gärna ha ett sista barn efter denna lille, men tror inte maken är med på det... Så får nog tyvärr räkna detta som sista barnet och då får man passa på... /
  • Bumblebina

Mirka: Jag beklagar... Har haft 5 mf själv och vet hur det känns när förhoppningar grusas... Många kramar!

Svar på tråden vi med många barn del 9