Inlägg från: MammaTillPrinsessor |Visa alla inlägg
  • MammaTillPrinsessor

vi med många barn del 9

Kan man få bli tillagd i listan? Lade till mig nedan:

Barbamammans familj: 6 barn väntar mitt 7:de med BF 10 maj-2010
    Fredrik -96 , Alexandra -99, Filippa -00, Albert -06, Freya -07, Alwin -08
    Bor i småland 

Bondfia: 5 barn. Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09, Ida-09, bor utanför Falköping

Mirkamu: 9 barn väntar mitt 10:de med bf 5 maj-10. Kevin -97, Linnéa -99, Jennifer och Benny -02, Selina -04, Victor -05, Alice och Oliver -06, Thor -08. 
    Bonusbarnen Emmelie -86, Daniel -92, Mikaela -93
    Bor norr om Stockholm

Bumblebina: 4 barn. William -99, Samuel -00, Elvira -05, Ester -09.
    Bor i Uddevalla.

Frog: 4 barn. (Vill ha fler)  Angelica -92 , Amanda -94 , Zacharias -96 , Rebecca -04
    Bor i Uddevalla.

Lizzyzz: 5 barn (Fler är planerade!) Sandra 02 , Lucas 03 , Tor & Caroline 05 , Simon 09
    Bor i Torsby.

Ifen: 5 barn Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07. Bor i Uddevalla.

Cherrybabe71: 
    Väntar 6:e barnet en flicka med BF 1 juni 2010 ; Cherise
     Mariella 1988 , Jonathan 1990,  Raif 1992, Elijah 1998, Samuel 1999  
    Bonusar sen tidigare förhållande: Tamara 1989  & Noah 1991

Spaceray: Väntar 5:e barnet med bf 19/9. Julie -01, Isabelle -03, Savannah -06 och Nathalie -06. +Bonus sonen Adrian -00. Bor i höga kusten.

Tidvis: 4 barn varav 3 bonusar: Oliver-96, Martina-00, Miranda-00, Emilia-08. Bor i Blekinge

Charlotte82: 5 barn + 2 bonusar. Väntar 6:e barn bf 14/8 2010. Änglen Kim-00, Elias 01, Peter 03, Liam 04, Nikitha 07. Bor i Helsingborg.

Zezzan: 3 killar; Adam augusti -04, Alexander augusti -05 och Albin oktober -07. Har 3 bonusar: Josefin -95, Kevin -96 och Dennis -98. Bor i Torsby och planerar fler barn. 

Moeder: 4 barn, pojke -95, flicka -97, flicka -02, pojke -05. Bor i Göteborg.

Bellatrix: 5 barn: flicka-99, flicka-02, flicka-03, flicka-06, flicka-08 Bor i Södermanland

Mysan31: 6 barn: Marselo-98, Milio-99, Philip-06, Nathalie-07, Sandra och Alicia-10

Smultron81: 5 barn + 1 fosterbarn, Emil -03, Elsa -04, Wilgot -06, Gustav -08, Greta -09, Tjej -96, Funderar på fler  Bor i Örebro

Evanor69:  6 barn, Kim-93, Erica-95, simon-97, Anton-02, Ida-09 + bonus Christoffer-92 . Bor utanför Örebro.

2tomtaroch4troll: väntar mitt 4:e barn+ en bonus. André-05, Leon-07, Bella-09, Bebis-10+ bonus Jonathan-02. Bor i Luleå.

pyret11:väntar 6:e barnet beräknad 29/7, rickard-97,casper-97,madelene-03,benjamin-05,emil- 08 Bor i norrtälje

camilla80. 7-barn.Cecilia-98,Mathias-01,Ebba-02, Cilinne-05,Erika-07,Mikaela-09,Robin-10.

Trollmams:väntar 8:de barnet, Alexsander-98, Nathalie-01, Mhy-03,Theodore-05,noah-06, Timothy-07,Whilmer-08, bebis-10

Plura: 5 barn, p-99,p-02, p-04, f-08, p-09 (vill ha fler barn  )

Malin79: 7 barn, Robin-93, Dennis-99, Emil-01, emma-03,Rasmus-05,max-07 och casper-09(vill gärna ha en till  )vi bor i kramfors

cinderella:5 barn (vill ha fler) Emil-00, Rasmus-02, ida-03,alva-08, mio-09 vi bor strax utanför uppsala

Imra:5 barn (kanske en till om nått år) Amanda -99, Gabriel-03,Martin- 04, Anton - 06 och Cornelia - 08. Vi bor i karlstad{#lang_emotions_flower}

Fjälltoppen: Barn: Saga 9 år Frej 3 år  Frode 3 mån, samt bonus på 19 år. Bor i skåne

MammaTillPrinsessor:5 barn. Flicka 02, Flicka 03, Flicka 04, Flicka 06, 

Pojke 08 Inte bestämt om vi vill ha fler ännu... Bor i Kungsbacka.

• MammaTillPrinsessor

Jag var lastgammal då när jag fick första barnet Ville dock ha tidigare och våra två första är adopterade-visste att vi kanske skulle bli gravida senare men ville inte vänta...

Var 28 vid första, 29 andra, 30 tredje, 32 fjärde och 34 femte.
    Apropå att vara långt gången när man gör grav-test-jag var i vecka 19 när jag gjorde UL och hade då för en vecka sedan fattat att jag var gravid-så kan det gå! Var min första bio-graviditet och hade varit fullt upptagen med vår adoption. Det var en lagom lång graviditet och sedan när jag var gravid de andra gångerna var det halvt outhärdligt att vara medvetet gravid så länge och all oro som är de första månaderna...
    Min kompis fick en liten tjej idag-jisses vad man längtar själv efter fler, men vet inte om det blir fler eller inte...mycket att fundera kring...
    Glad påsk!
    Mamma till underbara barn födda 02,03,04,06,08
  • MammaTillPrinsessor
    zezzan skrev 2010-04-04 21:14:46 följande:
    puh... här är man helt slutkörd... har varit och firat syrran idag, hon fyllde 18... påpekade på skoj att det snart måste va dax för bebis om hon ska följa i mammas och mina spår men hon skrek ut ett NEJ, men lade sen till att hon gärna lånar ett av mina =)   ger mig sjutton på att hon är gravid innan året är slut... Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att hälsa på hos andra med barnen? nu har jag ju "bara" 3 med mig men jag får inte ro i kroppen förräns vi är hemma igen, känns som att jag måste passa dom som en hök hela tiden för de pillar på ALLT. Hemma har man ju "barnanpassat" huset... nu va vi hemma hos mamma och det är ingen större fara egentligen om de råkar ha sönder något men jag orkar liksom inte koppla av ändå....
    Mina vänner har valt att få barn ganska sent, så vi har haft några klåfingriga rackare i hem med vita möbler och gott om glasskåp med värdefulla saker i perfekt barnhöjd och nog kan det vara väldigt stressande och det är svårt att få ro-därför har de oftast fått komma till oss. Nu skrattar jag gott när deras barn börjar bli 1-2 år och de måste sanera och göra om och stressar runt och åtgärda allt som inte fungerar hemma hos oss kan de dock koppla av för vi har ju leksaker till 5 ungar och barnvänligare än alla andra-de uppskattar det otroligt mycket nu och kommer gärna hit med sina barn men förstod inte det förr...
    Som tur är så har mina föräldrar anpassat hemmet efter barn mer nu och makens mamma är f.d dagmamma och har fortfarande hyfsat anpassat + att hon säger själv att hon får skylla sig själv...
  • MammaTillPrinsessor
    Charlotte82 skrev 2010-04-04 13:18:55 följande:
    Här blir det också en kort graviditet, fick ju veta att jag var gravid i vecka 15+4 Nu är jag i v 21+1 o det är då man säger att man är i vecka 22 är det inte så? Det är skönt att man har sluppit att oroa sig dem första veckorna trots att misstankarna fanns där. Jag är ju dock steriliserad och trodde inte att jag skulle få fler barn. Nu är jag dock lite orolig för hur jag ska kunna få stopp på barnafödandet när jag känner att det måste vara stopp... Jag vill inte ta bort hela livmodern för då kommer jag in i klimateriet och det vill man ju inte när man är runt 30 års åldern... Jag har skojat med gubben här hemma att vi får sluta med sex och då blir han helt hysterisk haha =P Män tänker med fel del haha =P Magen syns lite nu iallafall och nu när våren kommer syns det ju mer då man inte har massa jackor o kläder på sig. Då kommer folk börja reagera, så som det är nu så vet inte många om det. Men dem får tycka vad dem vill, det är inte mitt problem!
    Jag hade nog kunnat gå till vecka 23-24 den graviditeten som jag upptäckte i vecka 19...sedan gången efter förstod jag rätt fort...
    ja,man kan ju tycka att sterilisering skulle räcka...hm...De andra metoderna förutom avhållsamhet funkar ju tydligen bara till 95-99% procent precis som jag lärt mig i skolan en gång i tiden Vänner (och undertecknad) har blivit gravida både efter användande av kondom och p-piller tex och fått en överraskning i form av nummer 1 eller 3 oftast! Det är väl så att så länge man är i fertil ålder är det bara att acceptera att vill man ha sex så kan man alltid bli gravid  
    Hoppas du slipper de tråkiga kommentarerna som du fruktar, varför någon ska vara negativa till underbara barn är' ju verkligen knepigt, utan istället får en massa härliga kommentarer i början så du orkar med de tråkiga som kan komma från bittra (och avundsjuka )människor!
  • MammaTillPrinsessor

Mysigt att höra att det är bebis på G här men jobbigt med förvärkar och inte veta när och hur-otroligt frustrerande.

Min vän fick bebis förra helgen och jag vill hälsa på och bära bebis men varit sjuk i feber i en vecka, inklusive flera av barnen. Vilken skit vecka-påsklov och allt-vi som skulle ah det så mysigt! Alla har mått skit och maken stackarn som varit den enda som varit frisk har varit uppe 10-20 ggr per natt pga ledsna barn..Längtar till sommar och sjukdomsfritt.
    Jag skulle börjat jobba 25% nu med äntligen efter en steloperation i ryggen i hostas (haft nervsmärtor från rygg och ut i ben/fot pga frakturer i ryggen som gjort att kotan gled i väg och disken kollapsade + lite annat...) och har äntligen blivit lite bättre men det har inte blivit så mycket med det. Nästa vecka ska jag kolla om bentransplantatet läkt-har det det så kan jag börja lyfta och bära mina barn igen-har inte gjort det på ett halvår-har varit mentalt jobbigt! Tänk att få bära och gosa med lillkillen igen-han kommer väl bli chockad Härligt att kunna ta upp barnen och trösta dem igen-allt det där har maken fått sköta sedan i höstas.
    När man läser här om "korkade" föräldrar och svärföräldrar är jag tacksam över att vi har så bra sådana. De har glatts åt sina barnbarn och min svärmor är mest bebissjuk av alla...hon skulle definitivt inte bli ledsen om det blev fler barnbarn, dessutom skulle de aldrig få för sig att säga nåt dumt. Dessutom rä jag jätteglad över att vi sedan vi fick nummer 5 bara hört goa kommentarer från folk var vi än är om hur underbart det är med så många barn och kommentarer från mammor framförallt som själva vill ha fler-med oss är det ju ok att ventilera att man vill frångå den svenska normen med 2 barn Tycker vi fick mer konstigheter vid nummer 4 - då antog alla att det var självklart att vi inte skulle ha fler och kom med plumpa kommentarer.
    40-års kalas idag hos brorsan-ska man fylla sig med piller och gå eller stanna hemma? Tur att det är nära-för då kan jag gå hem igen-men klart det hade varit gott med lite god, gratis mat ??? Man får passa på-ha, ha!
  • MammaTillPrinsessor
    7 michelingodingar skrev 2010-04-12 11:38:11 följande:
    18.37 igår föddes agathon, 3360 gr 49 cm lång återkommer när vi e hrmma igen
    GRATTIS! Härligt att den lille kommit ut och att väntan är slut
    Njut på i er bebis bubbla och det sagolika vårvädret!
  • MammaTillPrinsessor
    Mirkamu skrev 2010-04-26 15:50:06 följande:
    Hej hej alla supermammor Ville bara berätta att imorgon har jag tid för en igångsättning, är då i v. 38+5 Ser såå mycket fram emot lill-tösen En fråga bara? Många tycker att jag har typisk pojkmage men jag har ju gjort fvp och det visade att det är en tjej. Inte kan väl fostervattensprovet visa fel heller?? Blir lite orolig då en dagisfröken sa idag att hon hört om en tjej där det visade fel!?? Kramisar
    Typisk pojkmage med sara men inte tobias så det har nog ploppat ut en tjej idag
    Spännande och lite avundsjuk är jag allt. Tur att jag har kompis med nyfödd som jag kan låna.
    Hoppas allt har gått bra!
  • MammaTillPrinsessor

Länge sedan jag var inne här-livet har varit hysteriskt med skola och hälsa! Stelopererade ländryggen i höstas och nu ser det ut som om jag nog behöver en operation i nacken med av annat slag-tröttsamt. Har en kropp som en 90-åring! Mycket strul med skola och extra resurser-argare har vi nog aldrig varit men det hjälpte att skrika HÖGT - då hände det äntligen nåt men samtidigt ska man inte behöva det...

Egentligen var det inte alls detta jag skulle skriva om utan jag har en fråga.
    Bland er som har så många barn-är det några som tältat på semestern och har några tips på bra tält och vad man ska tänka på när man har många barn där många dessutom är rätt små.  Vi har en husvagn stående hela säsongen men skulle vilja åka runt lite med, men det är ju fasligt dyrt med vandrarhem och stugor om man är många...Köpa tält är därmed vår nysaste plan

Semester är härligt-hoppas ni alla njuter!

Kram! 

• MammaTillPrinsessor

Pyret11:var också höggravid och födde barn i slutet av en het julimånad-fy 17 säger jag bara-som tur var så kom hon i all fall 6 dagar före BF. Lycka till. Mysigt med en liten på gång. Jag är själv väldigt bebbesjuk så hur vi ska kunna undvika en nummer 6 känns märkligt nu

Vi köpte ett 6-mans tält på ge-kås häromdagen. Kostade bara 799 spänn med ståhöjd i mitten och sovrum på varsin sida av "vardagsrummet". Barnen är stormförtjusta och det var lätt att sätta upp så nu får vi se hur det går. Funkar det så öppnar det ju dörrarna till att vara väldigt flexibel när man vill åka någonstans. Så snart får barnen se vart prinsar och prinsessor bor någonstans-de längtar efter besök i huvudstaden-deras första visit. Min första tältsemester med familj...Undrar just hur det ska gå-men man vet ju itne frrän man provat.

Vilken värme-stod att det skulle bli 32 grader imrogon-kankse ska gräva sig en grop för att få lite kyla??? härligt med sommar  

• MammaTillPrinsessor

Länge sedan jag skrev här. varit sjukskriven och är fortfarande och efter år av smärta (problem med ländrygg och nacke) så kommer nästa smärtgrej och de tror ev att jag har reumatism-hm! Ja, ja, tur att man har alla sina söta små trollungar som muntrar upp och ser till att man inte tänker på tråkiga utan roliga saker.
    Äntligen fam Annorlunda igen och mina barn tycker nu att mamma ska skaffa trillingar så de också får vara med Tydligen tycker de inte att de har för många syskon. jag älskar att se på det och mina barn med som tur är Enda programmet som är heligt i denna familj...Skulle vara Lets dance då som min make och jag har för att drömma oss till en tid då vi är lika smidiga och duktiga som de...he,he...precis som om det skulle hända...

Trållmor: Jag har en kompis som förlorade sitt barn i vecka 27-28 för ett år sedan och huvudsaken är nog att finnas där och låta dem sörja och lyssna och även efter en längre tid låta dem sörja/prata. Min kompis upplevde att hon efter nåt år inte fick det längre-då skulle allt vara glömt men innerst inne hade hon förlorat ett efterlängtat barn och hade behov av att prata om det och få sörja. Sedan reagerar ju alla olika och går igenom sorg på sitt sätt. det är ju aldrig fel att fråga heller. Otäck upplevelse och det är ju omöjligt att föreställa sig hur det känns om man själv inte varit i det. 

Mamma till 5 underbara barn födda 02,03,04,06 och 08
Svar på tråden vi med många barn del 9