Januarimammor 2006 del 21
Jag får instämma med doriah.Grattis fluffiga moln å välkommen till tantsidan ;)
Jag får instämma med doriah.Grattis fluffiga moln å välkommen till tantsidan ;)
JFL:Va söt hon e =)
Jag e dålig på å lägga in nya kort.
Nu har jacob fått sina glas med,så han ser ju ut som en helt annan unge. =)
Ah..jag tar upp lite mer plats när jag ändå e igång.
I eftermiddag ska vi in å få info om open.
Om en vecka e de dax.E så hemskt nervös å rädd ärligt talat.Tänk om nått går fel.
De e inget som jag visar jacob,utan vi pratar lite lättsamt om de.Jag har lovat att om jag också somnar hos fabror doktorn,så ska jag inte snarka.För då kan inte jacob sova,jag snarkar för högt =)
Tror inte att vi kan förbeeda honom speciellt mycke,men vi får nog iaf börja prata om de mer allvarligt ju närmare de kommer.
Eller vilket e de bästa sättet att förbereda Lillbus på open?
I morrn e de dax för jacobs op,å jag e så väldigt orolig.
Eller rättare sagt,livrädd.Tänk om någe hemsk händer.
Jag vet att man inte ska tänka så,å jag gör mitt bästa att tänka/vara positiv,men de ligger där å gror iaf.
Han sover hos sin pappa inatt,då han måste äta frukost innan 5,open e vid 11,å jag går på ck.Så man e ju ensam med sina tankar.
Jacob tycker de ska bli kul att få skrattmedicin i rumpan å sen få glass när han vaknar.Jag har inte visat honom någon oro,utan vi har skojat om alla jobbiga trappor vi måste gå för att komma till op-avdelningen å så har vi pratat om vad som kommer att hända.De han har varit ledsen över e att han inte får cykla på kvällen då vi kommer hem. *L*
Usch önskar att de vore över.
Glömde ju att klistra in vad en fb-vän klistrat in på sin sida.
Perfekt läge för å få skratta lite :)
Melodi :Den blomstertid nu kommer.....
Den baddräktstid nu kommer,när magen är förstor.Då valkar bara sväller,och celluliter gror.Generande behåring,...lyfts fram i solens ljus.Nej stranden verkar .....boring,vi stannar inomhus.De krav som sommar´n ställer,förstör vår ledighet.Vi sitter där å ...gnäller,fy fan vad jag e fet.Fast vem vill motionera,när man kan sitta still. Nej låt oss revoltera,vi tar en kaka till.
Blev påmind av doriah att jag hade glömt å tala om hur jacobs op hade gått.Själva open gick bra,men de väckte honom innan de sa till oss,så när vi kom till rummet så vart han hysterisk.De var jättejobbigt å jag ångrade så vad vi hade låtit honom genomgå.
Han var så duktig innan open.bytte kläder å hoppade upp i sängen å ville se på tv.Å så frågade han många gånger när han skulle få skrattmedicinen i rumpan,
Själv så vart jag så hemskt nervös å rädd hela tiden.
Vilket resulterade i att jag bröt ihop då vi lämnade honom i op-rummet.
En sköterska frågade om jag var ledsen å då vart de klippt,de var precis då jacob höll på att somna,så de var ju ett dumt tillfälle.
Open tog någon timma.Efter att vi hade lyckats å lugna ner honom efter open,så sov å grät han om vart annat,tills han äntligen fick äta,4h efter open.Lite yoggi å glass,som han inte fick behålla.Därefter vart han så pig.Sista 2timmarna ville han bara åka hem.
Första nätterna å dagarna hemma var jobbiga.Han hade ont å svårt å äta.
Nu sover han jättebra om nätterna å snarkar inte längre.Däremot så sover jag dåligt.Nu när jag inte hör honom längre,så måste jag springa flera gånger om nätterna för å kolla så han andas.Jag kan inte slappna av.Kanske de löser sig med tiden.
Å vilken pipig röst han har fått efter open.Så gulligt.Men jag hade lite svårt å acceptera de först.De blev lite förmycke där för mig.Glasögon å en annan röst.Jag har ju bara kännt att jacob e min son de senaste 1.5-2åren.Men nu så.....han e glad åt sina glas å han mår bra.Så inte ska jag klaga.
Trevlig midsommar!!!! =0)
Grattis Honye =)
Här var de länge sen jag var.Min data brakade ihop för veckor sen å sen har de inte vart så mycke data.
Å när jag väl sätter mig å ska in på fl,så har jag glömt halva den mailadressen jag hade hit.
Tur att redaktionen kunde hjälpa mig.Jag var tydligen den första som hade haft de problemet *S*
De har bytt bredbandsbolag här så många gånger,så inte kom jag ihåg vad de första hette.
Jacob växer som ogräs å verkar ha ett outtömligt förådd av frågor.
Jisses va han kan fråga :)
Å sjunger å dansar,de har han fått från mig.Tur att han fått någe kul från mig :)
Väntar på att han ska bli jobbigt trotsig,för de verkar som alla runt oss i samma ålder e små monster.
Jacob e lugn som en filbunke å vi har sällan några problem.
En mamma sa till o med åt mig att jag har förstört honom å att han kommer att bli mobbad i skolan för att han inte bråkar tillbax.
Att jag skulle sluta å försöka göra honom så perfekt.
Då vart jag så arg.
Jag tänker inte uppmuntra honom till å bli brååkig.Å vem vet vad som väntar?
För egen del så har jag äntligen lyckats att ta tag i min vikt.
Målet e att bli normalviktig tills jag fyller 35...knappt 2år på mig.
Hej alla.
Länge sen jag skrev å ännu längre sen jag skrev ett glatt inlägg.
Vet inte om ni minns,men jag oroar mig ju hela tiden för jacobs brist på kompisar.
Han e fortfarande lite för tillbakadragen på dagis å på fritiden har han ingen som han kan leka med.Jag antar att de beror på min övervikt,å jag har lagt försöken på umgänge lite på hyllan.
Men iaf...I morron ska han på sitt första kalas hos en dagiskompis *jippie*
å nästa söndag är de dax för hans andra kalas.Jag e så jätteglad för hans skull.
Tyvärr fick vi tacka nej till ett kalas som var samtidigt å de kändes jättekonstigt.Hopas bara de kommer vänner till de kalaset iaf.
Tråkigt nog så kan jag inte följa med honom p kalasen,men de går lika bra med pappa =)
Vi hade jacobs kalas förra helgen å de var rätt lyckat.Tråkigt bara med vuxna som inte var så pratglada som jag e =)
Jacob har inte tappat några tänder än å har inga lösa.Tänk att de redan e dax för de.
Honey: Jag tyckte de vart jättekonstigt när jacob fick sina glas,tyckte han såg lite konstig ut i början.Men han hade inga problem med att acceptera dem å inga barn på dagis har sagt något om dem.Han sköter dem jättebra å nu e han så söt i dem :)
Men visst vore de bra om han kunde ha linser när han blir större.
Ska läsa lite bakåt nu.Ha de gott alla *kr* =)
Va kul.Grattis doriah =)
Va söta dina flickor e =)