Inlägg från: Liljan77 |Visa alla inlägg
  • Liljan77

Januarimammor 2006 del 21

Å här kommer jag *L*

Glad på sk på er.Här har de inte blivit något påskfirande.Jacob vill vara hos pappa om helgerna,så de e bra konstigt här.
    Men de ska komma hem till middan i morrn.Alltid någe.

Va mysigt skuggan =0)

• Liljan77

Va mysigt med bebis.*suckar ljudligt av avund* =0)
    Jag har sån bebislängtan å jacob frågar ofta efter bebis.Tror de beror på att de e väldigt många barn på dagis som ska få syskon å även några fröknar e på *tjocken*

Här kämpar jag med min vikt,de e så hemskt.
    Fick veta att jag ska bli moster i sept.Kul med ännu ett barn som jag inte får träffa.

Vi försöker att hitta glasögon till jacob,men jag tycker de e svårt.Han passar inte i något par..eller e de så att jag inte kan tänka mig honom med glasögon.
    När han skulle välja själv,valde han ett lila par med glitter på.
    De var för stora för honom,men frågan e om han hade fått dem annars.
    Lila å glitter e väl för *flickigt*?
    Iaf på måndag efter att vi har varit på första besöket hos logopeden,så ska vi välja glasögon,om jag så ska göra dem själv =0)
    Han sa i igår att han hade ont i huvudet så nu måste de ske.

• Liljan77

Jacob har lite *tjejf*färger på sig ibland,på kläder å sånt som han har valt själv.
    Men nu börjar han ju å bli äldre.
    Vi ska fortsätta å kika på glas,men lite glitter på kan han ju ha..om de e diskret *L*
    De e svårt å hitta glas till barn här tycker jag.
    Barnen ska tydligen se ut som små vuxna å de gillar inte jag.
    En optiker plockade fram typiska gubbglas*ryser*

• Liljan77

Grattis skuggan.Vilken härlig bild.

Anton hette jacob i magen*L*

Å de där med spinalen,usch va de gör ont.Kommer inte ihåg hur många gånger de försökte sätta den,innan de blev rätt.
    Minns open som den vore igår *L*

• Liljan77

*puh*dessa två dagarna har helt tagit musten ur mig.
    Igår hade johnny en urladdning där han sa att han inte ville veta av mig å att han ville att jag skulle skaffa pojkvän så han slapp mig.

Ikväll så var de tvärtom.Han hade känt sig trängd igår å därför sa han,de han sa.
    Så när han gick härifrån så hade vi bestämt att vi ska göra ett riktigt försök att se om vi kan hitta knistan igen.Men hur gör man de efter så här lång tid?Går de?

Tyvärr så fick jacob se mig bryta ihop,å idag på dagen har de ju inte varit bättre.
    Men jag ska försöka prata med honom i morron.Han har inte sett mig så ledsen innan.

Jag e så arg på johnny för att han e som han e,men ändå så kan jag inte tänka mig någon annan.Frågan e om jag e desperat,ovanligt korkad eller en höpplös romantiker.

• Liljan77

caesar:Jobbigt när de känns så.
    Vad säger J?
    Vad e de som ligger bakom allt gnäll?
    Nu e de snart semester,kanske ni skulle ta lite semester ifrån varann.
    Spenderar ni mycke tid själva?

Här skulle vi försöka reda upp problemen å se om vi kunde få de å funka.
    Men vi kommer ingenstans.J är en struts som varken vet vad han ska säga eller kan förklara sitt beteeende.
    Men å andra sidan e jag kanske inte så lätt att tas med alla gånger.Avskyr de mesta runt omkring just nu.

Jag hade också velat ha jacob på fotbollsskola,men de verkar inte finnas någon här i närheten.Nu e hans gymnastik slut,å den saknar han.

Bara en tanke...har du pratat med någon utomstående om dina känslor vad de däller J å livet?Min underbara,provocerande,insiktsfulla,omtänksamma kurator har gått i pension.*saknar*

Ta hand om dig.

• Liljan77

Thezz:Hur har livet löst sig för dig?Om de e ok att jag frågar?
    Har periodvis varit dålig på att läsa hela trådarna,men visst hade du väl de struligt med barnens pappa?

• Liljan77
    Va härligt att de ordnade sig så bra för dig =0)
    Grattis i efterskott :)

Thezz mamma till två skrev 2010-05-06 11:43:22 följande:
    Det är helt lugnt! Barnens pappa och jag gick isär egentligen redan när jag väntade Tilde även om vi gjorde någora halvhjärtade försök. Jag fokuserade på barnen och utbildade mig till undersköterska. Då träffade jag mitt livs kärlek augusti 2008. Så augusti 2009 gifte vi oss och jag lever nu som "4-barnsmamma" då Mattias barn är här varannan vecka dom med.
  • Liljan77

5år å inte e jag en dag äldre *gömmer gråa hårstrån å rynkor* =0)

Vi har testat familjerådgivning i 2 omgångar,men J e inte mottaglig för sånt.
    Han ser inte sin del i problemen.Vet att de inte stämmer,men jag tycker allt att han till största delen skapar problemen.
    Kan/vill man inte kommunicera eller hålla överenskommelser,så skapar man ju problem.
    Tyvärr så har lillbus börjat förstått mer än vad jag önskat.Nu om kvällarna vill han att pappa ska åka hem till sig,för *mamma e glad när pappa inte e här*
    Å han tycker inte om när mamma å pappa pratar.
    Vad har vi gett honom för start i livet?

Nu e J ledig från tors-sön,så då tänker jag propsa på att farmorn tar jacob några timmar å då ska de redas ut...iaf en del.
    Vet inte varför men J pratar bara när jacob e närvarande.Tror de beror på att han vet att jag då inte visar hur arg jag egentligen e.Å så slipper han undan de *jobbiga*eftersom jacob snart börjar dra i någon av oss å vill hitta på nått.

• Liljan77

Caesar:Tråkigt att ni inte kunde få de att fungera.
    Samtidigt...va härligt att du känner de som du gör.
    Hoppas allt löser sig å blir till de bästa för er alla.

JFL:Får nästan skriva samma här.Tråkigt att du inte trivdes på jobbet,men va bra att du vågade ta steget å säga upp dig.
    Hoppas du hittar ett trivssamt jobb.
    Vad vill du jobba med?

Här e jag less på lägenheten,grannarna å strulet med J.
    Å min vikt.*mutter*

Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21