Thegran skrev 2010-10-07 12:45:36 följande:
På Phuket har det skrivits en del i tidningarna om det (phuketgazett eller liknande) och jag har även läst på ett annat forum att myndigheterna varit ute och försökt få bukt med det.
Men, använd myggmedel, och oroa dig inte!
..använd myggmedel.. Vi har bekanta som har fått det, på Phuket. Flera i familjen fick det. Det kommer och går tyvärr. Det finns alltid men det är mer eller mindre mängd smitta sas.
Thegran skrev 2010-10-07 12:43:32 följande:
Tack!
jag ringde läkemedelsrådgivningen, och de sa att jag kunde ta cykloF då det inte innehåller några hormoner utan enbart påverkar blodets koagelering (ingen aning om hur det stavas, men nåt sånt antar jag :) ) så det skulle inte påverka chansen att bli gravid
ska köpa hem en förpackning idag, och testa ifall mensen blir som den annars brukar.
det var inte för att jag var rädd att skada ev foster som jag funderade, utan mer om det kunde försvåra att bli gravid om man åt dem, men det skulle det ju inte göra :)
Tack snälla ni för era svar! Har bestämt att inte börja med p-piller igen utan testa cykloF istället och hoppas att det hjälper.
Nej det kan inte påverka dina chanser så. Det skulleväl vara om du åt det och VAR gravid, då kunde det ju isf vara farligt för fostret -det skulle kunna ge koagulering i blod som ska till fostret och orsaka abort. Teoretiskt iaf. Men det är ju ingen risk om du mensar.. VI hoppas istället att du får kasta förpackningen och får glädjen att må lite ialla på vägen hem.. Eller, mina tuttar svullnade upp snyggt innan jag viste om graviditeten. Det är snyggt i bikinin