• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Myran2007 skrev 2010-11-26 23:14:36 följande:
    Är det någon som har bokat transfer från Krabi flygplats till Koh Lanta via Lanta Divers? Hur mycket kostar det (2 vuxna och 2 barn)? Finns det andra bra sätt att boka transfer innan avresa?
    Hur har ni gjort med försäkring till era barn, ni som ska vara borta max 1 månad? Har ni tagit någin form av extra försäkringar till barnen?
    3000 bath om du bokar enkel resa.
    5600 bath om du bokar  tur och retur.

Vi har inte tagit någon extra försäkring alls. Är borta 6 veckor, hemförsäkringen täcker det precis.
    det behövs inget extra för barnen.
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-11-27 22:34:41 följande:
    chicken island
    Koh poda är fint....
    och reiley beach....dit var vi 2ggr utav 4 dagar....
    vi funderar på att ta sista natten i krabi men viste inte hur shoppingen var där så du kan rekomendera den ...finns det converse skor??? vart bor ni ?
    har inte sett converse, men har inte utforskat stan så mycket än heller. Ska ut idag igen, så om jag ser några så rapporterar jag ikväll!
    Har också tänkt köpa converse, men det får bli i BKK.

Tesco kan man handla en hel del på om man vill. Finns en del inne i Krabi också, beroende på vad man är ute efter. Jag vet inte om jag skulle åka hit bara för att shoppa, det är väl ingen toppenshopping på så sätt, men det finns en del.

Vi bor på Krabi cozy place. Rummet är rent och fräscht, personalen jättetrevlig och barnkär. Ligger inne i stan. MEN poolen är extremt skitig. Kan inte vara rengjord på bra länge. Det är grön beläggning på botten och på kanterna.
    OCH, viktigt, om man inte bor på bottenplan så är balkongerna livsfarliga om man har småbarn med sig! De kan utan större problem ta sig mellan spjälorna.

Det är ett helt ok ställe om man bara ska övernatta och inte bryr sig om poolen, men vi är glada att vi bara bokat två nätter.
  • Thegran
    childhood skrev 2010-11-27 23:25:13 följande:
    Ny i tråden, jag har spenderat de senaste timmarna med att läsa i tråden men kom knappt halvväg.:p

23 dec åker vi första gången till Thailand, vi reser med fritidsresor och kommer bo på centara kata bech. Någon som har något tips om utflyckter i närheten? Vi reser med två barn 4,5 år och 2 år, så gärna något som är lämpligt för barn.

Första gången till Thailand som sagt och undrar vad man ska packa? Någon som vet något som man definitivt behöver packa med? Får mest höra råd om vad jag inte ska packa med.:)
    Packa ner flytväst till barnen om ni ska åka båt. Barnflytvästar finns knappt att få tag i! Vi är jätteglada över att vi tog med vår.
    har även varit väldigt glada för att vi tog med hjälm till dottern, som hon har när vi åker tuktuk.
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-11-27 22:34:41 följande:
    chicken island
    Koh poda är fint....
    och reiley beach....dit var vi 2ggr utav 4 dagar....
    vi funderar på att ta sista natten i krabi men viste inte hur shoppingen var där så du kan rekomendera den ...finns det converse skor??? vart bor ni ?
    Converse, äkta, finns på både Tesco och på Big C, två köpcentrum strax utanför själva stan. tar väl ca 5 min dit med bil.
    Kostade från 790 - 999 bath, vuxenstorlekar, såg bara med lågt skaft idag på Big C och kollade inte så noga på Tesco igår, så vet inte vad de hade för modeller.
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-11-28 10:43:12 följande:
    Converse, äkta, finns på både Tesco och på Big C, två köpcentrum strax utanför själva stan. tar väl ca 5 min dit med bil.
    Kostade från 790 - 999 bath, vuxenstorlekar, såg bara med lågt skaft idag på Big C och kollade inte så noga på Tesco igår, så vet inte vad de hade för modeller.
    ca 15 min, ska det stå, missade en 1a :)
  • Thegran
    winters skrev 2010-11-28 10:22:59 följande:
    Vi ska till Koh Hong i morgon, ska vara jättefint, kan återkomma med rapport sedan om det var värt en utflykt!

åh, rapportera gärna! Vi kommer till Ao Nang imorgon :)

• Thegran
    Tindrisen03 skrev 2010-11-28 13:13:40 följande:
    Ingen som vet?? Please
    det ska vara ok, så länge ni inte överskrider max vikten per väska, har för mig att den är på runt 32 kg, men kan ha fel så det bör ni kolla upp, men annars får ni dela upp vikten på hur många/få väskor som helst :)
  • Thegran
    Ancilla skrev 2010-11-28 13:45:05 följande:
    Men det såg inte jag. Jag letade på Tesco Lotus både i Rayong, Pattaya och i Bangkok utan att hitta några. Hoppas du finner det du vill ha.

Ancilla
    Vi var på Tesco i Krabi. Det fanns inte inne på själva Tesco utan i en sportbutik i samma byggnad, där sålde de även adidas kläder och annat.
  • Thegran
    benjamin 040722 skrev 2010-11-28 14:12:31 följande:
    Bara 2 veckor kvar tills vi sitter på planet påväg mot Bangkok och sedan koh Samui! Underbart!

Allt ät ordnat, men vi har ännu inte hittat något boende för den första natten i Bangkok. Det är svårt att hitta boenden som tar 4 personer Någon som har några förslag? Vi kräver ingen speciell standard då vi ordagrant bara ska sova där

Hur är det att boka via sawadee? Asiaweb? Någon som  har testat de? Har det fungerat?
    Vi har bokat boende på Centre point petchburi (ligger mitt emot platinum fashion mall), det har fått superbra omdömen på de flesta bokningssidor.
    Det är som en liten lägenhet, på 50 kvadrat eller så.
    där bör man ju kunna klämma in nån extrasäng :)
    men ska ni bara sova och sen åka vidare är nog något hotell närmare flygplatsen bättre.

Sawadee är seriösa och bra!
    Vi har bokat via dem, via Agoda och latestays och av dessa sidor är det sawadee och agoda vi kommer använda i fortsättningen.
  • Thegran
    benjamin 040722 skrev 2010-11-28 15:09:24 följande:
    Tack för svaren =) På vägen hem har vi nog beslutat oss för Centre point sukhumvit 10. Bara jag får svar ang 4 personer
    Då har ni bokat samma kedja som oss iaf :)
    fast ett annat hotell bara.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)