Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Men den där Babylotionen från Johnson & Johnson då? Antimosquitolotion eller vad den heter. Vi tyckte den funkade bra och den var lätt att smörja på, plus att den luktade gott. Den fanns ju lite överallt i Thailand.
Berry22: jag tycker simbadbyxan är super. Våra barn har haft den och det har aldrig hänt nån "olycka". Jag förespråkar simbadbyxa helt klart
På tal om försäkringar så måste jag bara berätta vad som hände när vårt bagage var försenat. Väskorna var ju på villovägar i 5-8 dagar (de kom i omgångar) och jag ringde Folksam och frågade om det fanns nån ekonomisk ersättning att få i vår försäkring och det fanns det. Redan efter 24 timmmar så betalar det ut ersättning. Vi fick, utan att ens visa bevis på att våra väskor faktiskt var saknade, 3000:- insatt på vårt konto . Jag tyckte det var jättebra!!
Det blev aldrig av att vi köpte cherekringar innan vi åkte, utan milea hade vanliga armpuffar och det funkade hur bra som helst. Men hon är bara 3 år så det är kanske skillnad?