• Simbaa

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Bara 3 veckor kvar nu!!!

• Simbaa
    Smilla75 skrev 2012-11-01 15:15:15 följande:
    Ko Lanta är väldigt utsatt vad gäller Dengue enligt vad jag hört. Förra året besökte jag en läkare där vid flera tillfällen då min minsting var svårt medtagen av magsjuka och varje gång var det någon denguepatient där. fast vi har varit där ca 6 månader de senaste åren och ingen i vår familj har blivit smittad.

Kan hälsa att i Mae Phim har vi det väldigt varmt och soligt. fruktshaken är goda, massagen bra och imorgon väntar skaldjursplatå med hummer!

Dock mkt maneter för tillfället dessvärre.     
    Trevligt för vi kommer på söndag!
  • Simbaa
    Ancilla skrev 2012-11-01 18:15:02 följande:
    Vi åker i morgon till köpenhamn för att på lördag fm flyga med Qatar till Bangkok. Det skall bli så härligt med tre veckor i värmen. Någon mer som åker på lördag.

Ancilla
    Japp men från Arlanda Flört
    Hoppas vi ses där nere
  • Simbaa
    standby skrev 2012-12-05 17:47:50 följande:
    Vi är i Mae Phim nu. Helt underbart förutom små, elaka maneter i havet.
    Längtar ej hem till snökaoset.
    Någon dom varit i Mae Phim/Ban Phe/Rayong och har bra tips på saker att hitta på med barn samt bra restauranger?
    Testa Buffalo Bills buffe på lördagkvällarna.
    Riktigt gott men man behöver boka bord.
    Teuqila har oxå god mat 
  • Simbaa
    TomMon skrev 2012-12-23 12:50:27 följande:
    Vad är det nu de där armpuffarna som är så bra heter? Alltså de barn badar med.

Hade ni bott på ett hotell som hade en juste barnpool eller är det mindre viktigt, bara det finns pool? Barnen är 5 och 4.
    Menar du cherekringar. Vi har haft dom och dom har varit kanon.   
  • Simbaa
    TomMon skrev 2012-12-23 20:40:01 följande:
    Tack för era svar, det var de ringarna jag menade, perfekt!
    Jag har 2 par du kan få köpa
  • Simbaa
    TomMon skrev 2012-12-23 23:25:44 följande:
    Simbaa: låter intressant! Vilka stl? Mina kids är 5 och 4 och har ingen vattenvana, passar de ringarna du har då?
    Det är dom röda som är den större storleken. Mina tjejer hade dom nu och dom fyllde 5 i början av december.
    Dom funkar perfekt.
    Skicka privat meddelande om du vill köpa 
  • Simbaa
    Acefi skrev 2012-12-23 21:48:59 följande:
    Simbaa: jag är intresserad av att köpa ringarna om inte TomMon vill ha dem. Vilka strl har du?
    Jag har den större storleken
  • Simbaa
    Allante skrev 2012-12-24 13:10:50 följande:
    Får inte ALLA Thaillandsresenärer vara med i tråden?

Dvs även dom som åker dit för att KöpeFixa?
    Titta på nakna småflickor och småpojkar beroende
    på läggning - det är ju många som åker till thailand
    bara för det 
    Ja åker du dit med dina barn och sen tittar på andra små barn så tycker jag inte att du ska ha barn
  • Simbaa
    Allante skrev 2012-12-24 17:22:06 följande:
    Allante gör inte det - har aldrig varit i Thailand - fördra Europas städer med
    bil o New York - men skall de som åker till Thailand barnlösa (och köpefixar)
    inte få skriva i tråden - borde den inte vara för alla ThaiResenärer? 
    Det finns andra trådar för dom som åker utan barn. Men jag tror nog att dom som gör sånt som du skriver om är på andra forum och skriver där 
  • Simbaa
    TomMon skrev 2012-12-24 22:53:03 följande:
    Simbaa: jag har inboxat dig!
    TomMon: Jag har mailat dig
  • Simbaa
    K8Y skrev 2013-08-13 21:37:48 följande:
    Hej alla Thai-proffs!
    Vi åker med 2 barn till koh lanta 1 månad i jan/feb 2014 och äldsta är 5 år. Jag fick någon sorts idé om att han kanske kunde gå på någon simskola medan vi är där, och har hittat att svenska skolan driver en. Min fråga är om någon testat den och kan rekommendera den eller berätta om lite erfarenheter?

Vi har kanske inte ambitionen att han ska lära sig simma, men bli mer vattenvan och bekväm med att vara i vatten, mer än den "lek i vattenbrynet" som det mest blir i våra svenska kalla vatten... ;)
    Våra tjejer lärde sig simma i poolen alldeles själva när vi var i thailand nu i nov.
    Dom såg på alla andra barn och sen frågade de om dom fick simma utan puffar och då simmade dom 
  • Simbaa

Vi åker till thailand den 20 dec- 9 jan
    Kommer åka med Qatar
    Kommer bo på en "stugby" som heter Sabai Villige2
    Nån mer som kommer va i närheten

• Simbaa

Vi betalar 38 000 men har sett samma resa för 34000 20 dec-9 jan
    Vi betalar lite mer för vi har ett presentkort på ett reseföretag

• Simbaa
    Halloj alla ni som är i thailand
    Finns det mycket med saker från filmen Frost/ Frozen
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)