Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
annaOmeja skrev 2011-01-29 15:59:44 följande:
Mileas mamma: Å vad jag känner igen mig. Precis så har vi det oxå, mer "jobb" här än hemma.
Molly sover ofta men väldigt korta stunder, vilket hon inte gjorde när vi var hemma. Men det är ju så svårt att avgöra om det är en utvecklingsfas eller om det beror på att vi är här. Som vi känner just nu så stannar vi i tre veckor till. Då åker mina svärföräldrar hem och så oxå vi, om vi inte ändrar oss. Men det tror jag faktiskt inte.
Våran 3 åring är trotsig men det går ändå bra, får se hur det ser ut om någon vecka. Kan ju förändras snabbt.
Man hade tänkt sig en lååång semester, men så är inte fallet. Dessutom tycker jag att vi träter på varandra mycket mera, och det är super tråkigt.
Ja, vi var också mer griniga i tonen mot varandra. När barnen var jobbiga och det var vrålvarmt vissa dagar, ja då var det lite tjurigt. Restaurangbesöken var också ofta jobbiga. Milea tog alltid en tupplur innan vi gick ut på kvällen för att äta middag och det tog jättelång tid för henne att bli sig själv. Ofta fick jag, min pappa och Lucas gå i förväg för Milea skrek och hade sig om en tokig katt. Sen väl på restaurangen så var vi tvungna att "binda fast" Lucas med ett skärp i barnstolen (ni har ju sett bild) och det hatade han. Så han gapade och ylade och ålade sig hit och dit. Vi fick äta i omgångar. Ibland tog personalen Lucas och då fick vi lite matro, men då Milea svartsjuk för att ingen gosade med henne. Haha, jisses vad jag kommer på saker nu. Man glömmer de roliga sakerna nu ju, förlåt.