• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

nu har jag iaf laddat ner skype så vi kan ringa gratis till folket här hemma :)
    perfekt!

• Thegran
    hag7 skrev 2010-10-24 11:50:33 följande:
    TessaG : Vilken sida gick du in på för att göra en bokningsförfrågan ?den jag kollade verkade vara gammal gick bara till 2010 när man skulle göre en bokning ?
    jag mailade direkt till resorten.
    De har två mailadresser, minns inte vilken jag använde men båda lär ju funka.
    [email protected], [email protected]
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-24 15:49:00 följande:
    jag som itne varit i thailand tidigare börjar bli lite skraj. hör så mycket nu om dengue om farliga maneter o giftiga ormar och finns det stingrockor på botten på koh lantas stränder?  Livsfarlig trafik och dåliga sjukhus på koh lanta?  Vill inte åka orolig. vill njuta. Jisses hjälp mig lite att se nyktert på läget alla ni som varit där förut? ´:-I
    Lanta är fantastiskt.
    Dessutom är trafiken på Lanta betydligt lugnare än många andra ställen i landet!
    Använt sunt förnuft: använd flytväst, låt barnen ha hjälm om ni åker tuktuk, anlita bolag som har bilbarnstolar vid alla längre resor på land, gå inte i högt gräs, använd myggmedel.

Om du tänker på hur många som åker dit varje år, och hur få som blir drabbade, så inser man att risken inte alls är speciellt stor.

var inte orolig, ni kommer få en helt fantastisk resa!
  • Thegran

Imorgon är det EN VECKA kvar tills vi åker. Helt sjukt.
    Vi bokade i februari, och trodde aldrig att tiden skulle gå men snart är det ju dags!
    Får med hela familjen första två veckorna, ska bli kul att visa dem våra favoritställen!

Ska börja packa i veckan :)

• Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-24 19:30:19 följande:
    Åh grattis, snacka om nedräkning!! (här räknar vi ner veckovis, en lapp dras varje fredag)...
    Tack :) men visst är väntan ändå ganska härlig?
    Kommer skriva reseblogg, så ni som vill får gärna följa med på vår resa :)

börjar bli lite nervös för flygturen, men det går nog fint!
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-10-24 20:15:39 följande:
    Köpte en stickersbok på barnenshus idag, 25kronor och den roar säkerligen sonen en låååång stund Drömmer

har börjat förbereda flygplats/flygplans överraskningarna redan trots att vi har 1½ mån kvar.
    perfekt! Vi har också köpt stickersbok :) och en heeeeel del annat :) bl.a magnetleksak där man flyttar runt figurerna från i drömmarnas trädgård på olika bakgrunder, pixiböcker, rittavla, bärbar dvd, kritor, målarbok och lite ätbart o annat.
    handbagaget blir nog fullt av överraskningar, blöjor och ett par ombyten.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-24 20:29:26 följande:
    Får du tag på ditt spf 50-stick från Vichy eller?
    vet inte fören på ons..men hoppas det!
  • Thegran
    Mangesfru skrev 2010-10-24 20:46:53 följande:
    TessaG: Jag är också ute efter en rittavla. Har du hittat någon som inte är så stor och var har du köpt den?
    Vår är stor, tyvärr...men det får gå. Köpte den i Ullared för strax under 200 kr.
    har dock sett små, dels en på en marknad och så på nån vanlig mataffär där de såldes ihop med en cdskiva eller nåt...så det finns ju iaf :)
    tänkte köpa den på marknaden, men den kändes som skräp så misstänker att den skulle gå sönder direkt.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-25 05:04:55 följande:

Här kommer en liten hälsning ifrån LantaCool.

Vädret är fantastikt, inte en droppe regn och lite, lite moln ibland! Det blåser fortfarnade en del men det är bara skönt!

Barnen badar och badar oxå badar vi lite till!

Låter fantastiskt!!!
    Fortsätt gärna rapportera ;)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)