• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Soprano skrev 2012-09-03 22:01:39 följande:

Tack för input! Jag tycker det låter perfekt för oss. Vi reser ju med två små barn (4 och 1,5) så det låter fint. Återstår bara att övertyga min man, som har svårt för stora hotellkomplex...

ja, det var inget som lockade mig innan vi fick barn, men nu tycker jag att det är toppen, när man ser hur barn uppskattar det är det verkligen värt det, plus att man aldrig känner att man stör när det finns flera stora pooler och gott om andra busar! Skrattande
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    molnen skrev 2012-09-04 09:36:20 följande:
    Längtar tilbaka oj va mysigt det var och resturangen hade jättegod soppa !
    ja, vi tyckte allt var toppen, hade underbara veckor där!
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    miablo skrev 2012-09-04 10:53:18 följande:
    Vi har bokat Seaview i Khao Lak! Skönt att höra att ni varit nöjda. Jag och mannen gillar egentligen inte heller stora komplex, men med barnpool och lekrum tar vi det för barnens skull. Sen åker vi vidare till Kamala och ett lite mindre hotell....
    Vi reser med 3,5-åring och 9-månaders.
    Då kommer ni att trivas tror jag, smidigt att ha allt nära!
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    molnen skrev 2012-09-04 14:20:38 följande:
    Barnen gillade Seaview och döttrarna älskade bamseklubben ,det är ett halvt år sedan vi var där med igår skulle dottern inte till dagis hon skulle bestämt till bamseklubben
    Skrattande oscar pratar varje vecka om att han ska flyga till thailand och gräva i stora sanden!
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-06 23:04:09 följande:

Jag skulle vilja ha en lång härlig strand och långgrunt vatten men även ett härligt hotellpool. Närhet till nåt shoppingstråk och resturanger med god thaimat. Gärna lugn och ro men inte helt öde så.

Vad är longtail?

Hur lång tid flygresan till Thailand och nån här som flygit med ett litet barn, fixar man det med utan flygstol till barnet eller ska man boka flygstol till en liten som då kommer vara strax över 1 år?
    khao lak tycker jag att ni ska titta på då! vi hade inga problem att ha Oscar i knät  när han var där första gången, han var 13 ½-14 ½ månad, han sov en del på brickorna där vi bäddade för honom, är de stabila fungerar det jättebra!
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    Thegran skrev 2012-09-13 21:47:28 följande:
    vad är det för plastringar? aldrig sett tror jag...

pixiböcker känns han lite liten för... 
    såna här hade vi med den gången Oscar var som din lille, roade sig läääänge både på planet och hotellet med dessa, trä ihop, sätta på fingrar, stoppa i och ur plastburk...
    http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/leksaker/playgro-tjugofyra-ringar

vi hade även bilar från fisher price som går att lägga i varandra, är ihåliga, köptes på ullared för ca 50 kr och en telefon, som den här:
    http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/lek-och-lar/fisher-price-laugh-and-learn-learning-phone-swedish

någon av hans favoritböcker med ljud och där man kan trycka på knappar oxå, tror det var en med blixten som var poppis då.   

Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    Peak skrev 2012-09-19 11:50:20 följande:
    det blir kanske inte resa i feb till Thailand som vi hade tänkt, ska ev få gå en utbildning på jobbet under vintern och det vi kan göra nu är att hitta en resa i mitten av okt, till början av nov. 2 veckor.
    Har ni några tips? Vill gärna spara på Thailand tills vi kan åka en månad och bara ta en charter, gärna med all inclusive! Har ju åkt till Thailand de senaste åren så jag har inte så stor koll på vart man kan åka nu i okt/nov - vill gärna ha tips från er! {#emotions_dlg.flower}
    kanske kap verde eller någon av kanarieöarna?
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters
    MaMaS skrev 2012-09-26 14:47:21 följande:
    Nån som vet någon bra sida man kan köpa solskyddskläder?
    om någon har vägarna förbi ullared har de sunblock-dräkter för 50 kr nu!
    Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters

när man betalar extra för vanliga platser är det bara för att själv välja exakt vilka stolar man får sitta på i resesällskapet, brukar vara dubbelt så mycket för specialplatserna, och så finns det ju alltid möjlighet att boka bättre klasser på charterbolagen med vissa undantag, det gick t ex inte när vi var borta i 4 veckor, och vissa har inte barn under 2 år, men då är man inte garanterad en viss stol, det brukar vara samma pris som i de vanliga platserna om man även vill boka upp det.

Oscar 091001 ♥ BF121120
  • winters

om det är någon som har vägarna förbi ullared kan jag tipsa om att de har zunblock-dräkter för 49,95 kr nu! köpte för några veckor sedan iaf till nästa sommar!

Oscar 091001 ♥ BF121120
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)