• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MiniPyret skrev 2011-01-12 15:53:48 följande:
    Vart ligger Nai Harn, tar man sig dit med taxi eller longtail båt?

Nai Harn ligger precis söder om Kata Noi. Vi har hyrbil och tar oss dit med den, annars hade jag nog tagit taxi för bekvämlighetens skull. Vet inte ens om man kan åka longtailboat dit.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Naimisen skrev 2011-01-12 21:46:48 följande:
    Hej! Åker den 1 feb med en 10 månaders till Karon Beach.
    Tänkte höra om det är någon som varit där? Finns det badblöjor att köpa där, eller ska jag ta med det hemmifrån?
    Funderingar på att lyxa till det med att fixa naglarna där nere, någon som har erfarenhet av det?Eller bara någon som har lite tips på saker man borde eller inte borde göra när man är där nere?
    Vi är här med vår 11 månaders nu, men vi använder en badbyxa som stänger inne en ev olycka. Det finns en himla massa olika blöjor på hyllan i affären men har aldrig tänkt på om det finns badblöjor dock. Jag kan kika om du vill?
  • Tullemi
    Nicke Nyfiken skrev 2011-01-13 12:44:21 följande:
    Hur är vädret runt Phuket nu? Om man tittar på prognosen ser det ju ut som en hel del regn. Är inte det ganska ovanligt vid den här perioden på året?
    Det har varit mestadels fint. Lite molnigt, sen massa sol. Någon enstaka skur (oftast kvällstid), men jag skulle absolut INTE kalla vädret dåligt
  • Tullemi
    CBN skrev 2011-01-13 15:07:13 följande:
    Vad skönt att ha en som kollar vädret inför resan.
    Haha, just nu ÖSregnar det och det åskar lite till och med. Men som sagt, så har regnet mest kommit kväll/natt. Synd för alla som just nu är nere på den skojiga marknaden här i Karon (nere vid stranden). Det lär bli sörjigt och de grillar ju massa mat . Vi var där för en stund sen och tyvärr hade vi nyss ätit mat på ett annat ställe, men det fanns massa gott vi kunde köpt annars. Vi testar det mest .
  • Tullemi
    CBN skrev 2011-01-13 20:19:17 följande:
    Inser att det blir att ta med regnskyddet till barnvagnen.
    Vad kul med marknad på stranden, är den varje vecka?
    Vi gillar oxå att testa det mest i matväg. Nu är det bara 3 dagar kvar så åker vi till Karon, skall bli så skönt.
    Hur länge är ni nere?
    Markanden pågår i 10 dagar och har varit igång i ca 2 dagar nu så ni borde hinna kika på den Jag tror den är årlig för jag har aldrig sett eller hört talas om den förr.
    Vi åker hem den 12 februari, men min man åker redan nästa lördag pga jobbet. Min pappa stannar med oss till februari tack och lov .
  • Tullemi

Idag var vi och besökta Phuket Aquarium och åkte därför till Cape Panwa (halvö kan man säga) och där var det verkligen fint. Grönt, lummigt, lite kulligt och inte alltför exploaterat. Bra info för er som söker ett lugnare Phuket.
    Jag och dottern Milea poserar omedvetet på bilden
  • Tullemi

Jag ska väl tillägga att Milea tyckte akvariet var jättekul och visst fanns det en del fräcka fiskar, men det var inte så märkvärdigt. Men jag är glad att vi åkte ändå eftersom vi fick se Cape Panwa. Nu känns det som vi sett en hel del av Phuket under denna resa pga att vi har hyrbil. Maken kör bra, men jag sätter mig inte bakom ratten, hua.

• Tullemi

Nu ikväll var vi och åt en riktig thaimiddag: en slags buffé och man grillar eller kokar maten i en gryta på bordet. Billigt och skoj .

• Tullemi
    MiniPyret skrev 2011-01-15 17:51:55 följande:
    Var där igår och det var jättemysigt! Och vilken otrolig billig mat!!!
    Nu funderar vi på att ta oss till Coral island, har ni varit där?
    Nope, vi har inte gjort några ö-utflykter. Bara rest runt med bilen.
  • Tullemi
    trollis 81 skrev 2011-01-15 17:42:57 följande:
    Vart låg det?
    Vi ska åka till Karon 6 Mars, alltid trevligt med lite tips på matställen. Låter ju mysigt.
    Vi var inne i Patong på en av bakgatorna, utanför de värsta turiststråket. Vi har några thailändska vänner som följde med oss dit. Och idag ska vi hem till thai-vännerna på grillning . Ska bli så trevligt. Ska tillägga att det är "svenska" thailändare som flyttat tillbaka till Thailand.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)