• obelix

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka1 grattis till gitftemålet vad synd med regn.... men regn i brudkronan sägs ju betyda lycka....

• obelix
    Mamma Tes skrev 2011-03-30 23:01:14 följande:
    Varför vill ni inte längre åka runt februari? Vi pratar här hemma om att dra i februari ngn gång, då är bebben 5 månader och lillan 2 år och 3 månader. Blir nog Koh Samui. Vill egentligen till Lanta men vi har inte hittat billligare boende än ca 8 papp/månad. På Koh samui kan vi få för ca 4000/månad. Lite skillnad
    Hej

Hur länge ska ni stanna på koh samui?  vi planerar en ny lång resa till nästa vinter/vår  men vet inte rikigt var?  är koh samui tillräckligt stor för att vara där 1 eller 2 månader,   var bokar ni där ni hittar boende för 4000kr /mån?  hur bor ni då?  

Hua Hin vad tycker ni om det området? nån som varit där?
  • obelix

Är det bara jag som tycker det känns lite så där, men phuket området eller koh lak.... jag är lite rädd för en ny tsunami, särskillt nu efter den i japan...    Nu när vi va iväg så tänkte man på det några gånger sen berättade ett par för oss att det inte kunde bli tsunamis uppe i den bukten vid hua hin/bangkok.....  Jag vet att man inte ska gå runt och tänka på sånt, då kan man ju inte göra nånting...  och risken att det sker på samma ställe 2 gånger är kanske minimal...  har hört så mycket positivt om koh lak och är lite sugen på det men vet inte om jag vågar....

• obelix
    Tant T skrev 2011-05-02 20:17:39 följande:
    Man flyger till Bangkok och sen ska det vara 2,5-3 timmar till en by som heter Ban Phe och därifrån färja 30 min till Koh Samet. Lite i längsta laget kan vi tycka men å andra sidan så vill vi gärna se den sidan av Thailand oxå efter att ha varit till Phuket, Kao Lhak och Koh Lanta.
    Det är fin väg mellan flygplatsen och ban phe, så den resan går ganska snabbt, Vi va där i feb-mars i år och träffade en chaufför som hade en minibuss med ac och dvd, de hade tom nån svensk barnfilm till barnen. Vi åkte med dem dels när vi skulle till pattya för shopping och tiger zoo, och sen när vi skulle hem igen, deras bil va helt super man kunde fälla säterna i bilen så man kunde vila riktigtpå vägen. Vi fick deras mail adress om ni skulle vilja komma i kontakt med dem, eller läste jag fel... hade ni redan varit där kasnke...?? 
  • obelix
    Smilla75 skrev 2011-05-03 09:13:17 följande:
    Jag vill gärna ha den! vi ska vara två veckor på Phu Qouc i Vietnamn och sedan två veckor någonstans kring Ban Phe (hyra hus).
    Har den hemma kan skicka över den till er. hoppas jag kommer ihåg det ikväll...
  • obelix
    hag7 skrev 2011-06-27 15:35:53 följande:
    Ja o huvudsaken är ju att vi känner oss nöjda med priset o restiden,har ingen lust att ha flera mellanlandningar.

Var bokade ni när ni fick priset 28000 för direkt flyg?  alltså direkt på hos thai eller via nån sajt?

Vi letar just nu bästa pris på flyg men ändå bra  bolag mm   vi ska vara borta från mitten av jan- mitten av mars. 

Tips?
  • obelix
    winters skrev 2011-07-06 10:27:37 följande:
    Vem var det som hade köpt en bärbar dvd där man även kunde använda vanliga aa-batterier?

Vi har en sån som man kan ha vanliga batterier i, alltså inte ett upladdningsbart batteri, den är kass när du använder batteri, kan inte ens se en hel film innan batteriet är slut....  har även en som har inbyggt uppladdningsbart... så mycket bättre...

Men det finns säkert olika modeller....

• obelix
    Martha skrev 2011-07-06 23:35:46 följande:
    Appropå sånna där..  Kan man använda ström på flygen? Vi har en med dubbla skärmar men utan batteri, kan laddas i ciggarett uttaget i bilen eller med ström.
    hmmm det tror jag inte, inte på "vanliga turist"  platser, men säkert om man sitter i 1 klass.
  • obelix
    winters skrev 2011-07-07 08:47:23 följande:
    aha, jag hade fått för mig på något sätt att det var båda delarna, dels ett uppladdningsbart och dels vanliga, men det är säkert jag som har fel. egentligen tänkte vi att vi lika gärna kan använda ipaden, men det är ju lite synd att det inte går att se svtplay och så, och så måste vi pröva att få över en dvd till den. men iofs hade det kanske känts bättre om han använde en pryl för några hundra, de är ju inte riktigt kända för sin försiktighet de små! Skrattande
    Inte den som vi har i alla fall, den äter batterier.... men det finns ju så många olika nu till bra priser, den vi har är 2 år gamal och har 2 skärmar.
  • obelix

Ni som åker riktigtr billigt, vilka dagar flyger ni?  är det skillnad på flyg pris vilken veckodag man åker?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)