Inlägg från: Ville och Agnes |Visa alla inlägg
  • Ville och Agnes

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi kör sawadee...funkar toppen!

Duktiga och väldigt hjälpsamma!

• Ville och Agnes

Femman...det vet jag faktiskt inte.

Men att de försvinner rum kan det ha att göra med att de rum som syns från start är det som är ledigt nu och sen när ni fyller i nationalitet så uppdateras det till det datum som ni söker på?

Förstår du hur jag menar?

• Ville och Agnes

Soprano...har bara varit på Koh Chang och inte Khao Lak.

Vi är väldigt förtjusta i Koh Chang. Många bra restauranger och lagom lugnt!

Sist vi var där så var dottern strax över 2 och hon älskade det!

• Ville och Agnes

Soprano...vi har varit nov/ dec och har haft toppen väder.
    Under hösten/tidig vinter är det bättre väder på den sidan!

• Ville och Agnes

Skorpion85....blöjor, våtservetter, ombyte till er alla, ett vällingpaket, badkläder, någon bok, leksak, kex, matburk till resan, nappar, snutte, vattenflaska.

Jag packar alltid vällingpaket, ombyte och badkläder ifall resväskan skulle försvinna.

Ang. vagn skulle jag ta med mig egen...inte alltid dom har liggläge på de de hyr ut!

Vi kommer också ha en 1-åring när vi åker...vi kommer beställa ris, kyckling, korv, pannkaka, pasta, toast osv till honom. Finns ju även burkar så det brukar lösa sig!

• Ville och Agnes

Vi flyger mellan BKK-Trat, tycker det är mycket smidigare!

Vi betalar ca 4200:- för 5 vuxna och 1 barn på 4 år...tycker det är värt det med tanke på hur mycket tid vi sparar och att vi kommer även ha en 1-åring med oss som behöver bilstol.

• Ville och Agnes

Soprano...Vi bokade för någon vecka sedan skulle jag tro via deras hemsida.

Men när är det ni ska åka? Vi åker ju nu i november och då är det ju inte högsäsong ännu!

• Ville och Agnes

Vi åker 24 nov...tredje gången vi åker den tiden. Har haft kanon väder! Men är på östra sidan...Koh Chang.

• Ville och Agnes

Thegran..,när åker ni? Var bor ni på Koh Chang?

Vi åker dit den 24 november. Andra gången vi är där!

Kommer också avsluta i BKK mesen 4-åring och en 1-åring. Har pool på hotellet så vi får alternera vem som är där med barnen. Sen ska vi gå på akvariet som finns.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)