Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Purfärsk bild från vårt hus i Thailand
Inget regn idag i Karon men lite bris och småmoln. Funkar gott !
Jag har inte sett en enda manet eller hört ett ord om dem heller. Vi badar och har det skönt. Dock blir det inte så mycket bad i havet som vi hoppats på eftersom vågorna är lite för kraftiga här i Karon. Dottern blir både rädd och förtjust, men det är bra sug i dem så ramlar gör man lätt (om man är barn iaf). Lucas äter allt han hittar i sanden så det är inte så lätt att ha han sittandes där .
En annan sak: fasiken så många ryssar här är i Phuket. Varannan pers man passerar talar ryska, menyerna är på ryska och de röker röker röker översallt (I hate).
Nu har jag loggat in här igen, barnen vilar lite . Det är nog sista gången vi åker till Karon, kanske även till Phuket. En paus behöver vi ifrån denna ö för det har blivit lite stojigt här, mer än vanligt ska jag väl tillägga. Efter en kort tur till Patong och Jungceylon var man ju helt slut i skallen. Fasiken vad liv, lampor, blinkblink, folkmyller....jobbigt värre. Jag är glad att vi bor uppe på berget i Karon så man kommer ifrån turistlivet på kvällen när man går hem. Vad klagig jag låterdå, sorry . Vi har det ju bra så klart.
Winters: vi tänkte hyra bil nu i dagarna och åka upp mot Khao Lak. Var i Khao Lak ska vi åka, tycker du?
Tack för svar. Jag hoppas vi kan stanna 1-2 nätter.