• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

6 dagar kvar till Karon . NAJS!

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Det är förresten roligt att läsa lite om Phuket här i tråden (för en gångs skull ) för det är mycket Lanta annars . Inget fel i det så klart, men eftersom vi ska til Karon så är det ju extra roligt att läsa att fler ska dit och man kanske kan utbyta tips.

• Tullemi
    passau skrev 2010-12-14 07:43:53 följande:
    Brukar d finnas trådlösa nätverk att använda eller är det bara med sladd? Köpt en surfplatta man bara kan använda trådlöst jag tänkte ta med mig...
    Jag tror att de flesta hotellen har trådlöst mot en avgift.
  • Tullemi
    Frosk skrev 2010-12-14 08:04:37 följande:
    Vi ska också till phuket och Karon i januari. Något roligt man bör se? Första gången i thailand för oss!
    Hm, trots att vi varit där 2 ggr förut så kommer jag inte på några "måsten" Obestämd. Vi har mest sett oss runt, bytt strand då och då, hyrt bil med chaufför och åkt runt ön, åkt upp till Big Buddah (inte så märkvärdigt, men fin utsikt). Åkt till de olika shoppincentra som finns, besökt marknaden i Karon (vid tempelområdet) och det var lite småkul. Testat många olika restauranger som jag givetvis inte minns namnen på heller.
  • Tullemi
    Frosk skrev 2010-12-14 08:21:00 följande:
    Att hyra bil med chaufför, är det dyrt eller inte så farligt? Behöver man åka mkt tuktuk eller är det bättre med taxi?
    Vi åker både tuktuk och taxi, lite beroende på var vi ska. Längre sträckor tar vi helst taxi. Jag minns inte vad vi betalade för bil med chaufför. En halvdag för några hundralappar (svenska ) eller nåt sånt.
  • Tullemi
    Matillin skrev 2010-12-14 09:46:28 följande:
    Hur har ni gjort med vaccintioner förresten?
    Nu är det ju försent för oss att vaccinera men vi gjorde inte det förra gången vi åkte heller.
    Har ni och era barn tagit några vaccinationer?
    Jag och dottern har tagit Twinrix och mannen och sonen har tagit Havrix (Lucas fick Havrix pga hans låga ålder). Ingen av oss tar Dukoral denna gången. Sen har Lucas även tagit MPR-sprutan.
  • Tullemi

Det är framförallt det du skrev: Nezeril (svårt att hitta) och suppar till barnen. Om vi drabbas av diarré så går vi till ett apotek på plats, vi tar inte med något mot det. Jag har köpt på mig ett pkt Sempers vätskeersättning, men jag vet att det finns motsvarande att få tag på i Thailand. Jag har med mig magbakterier (välgörande ) i tablettform, men det är mest för att jag druckit Actimel i några år och gärna vill fortsätta med bakterieintaget även i Thailand.

• Tullemi
    Jensa1973 skrev 2010-12-14 16:06:54 följande:

Vilken signatur har hon/de som varit några månader i Thailand och bla bodde på Kaw KWang.
    Hon la ut länk till bloggen deras, 3 pojkar tror jag de hade

någon som vet?

Jag troooor hon kallar sig syster j
  • Tullemi

Jag kan inte minnas att det ska finnas några öarn inom lontailbåts-avstånd utanför kusten vid Kata/Karon. Man kan åka till tex Freedom Beach men det är ju ingen ö, utan bara en svårtillgänglig strand norr om Karon. Koh Raya ligger ju ca 40 min söder om Phuket med speedboat (vet dock inte var ifrån båtarna avgår).

• Tullemi

Min mans arbetskamrat kom hem från Lanta för nån vecka sen och han sa : aldrig igen (så alla gillar inte ön ). Han tyckte det var som att vara i Sverige fast  med bättre klimat De träffade folk de kände och alla (nåja de flesta iaf) turister var svenskar (svensk-ön så han borde förstått).

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)