Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
6 dagar kvar till Karon . NAJS!
6 dagar kvar till Karon . NAJS!
Det är förresten roligt att läsa lite om Phuket här i tråden (för en gångs skull ) för det är mycket Lanta annars . Inget fel i det så klart, men eftersom vi ska til Karon så är det ju extra roligt att läsa att fler ska dit och man kanske kan utbyta tips.
Det är framförallt det du skrev: Nezeril (svårt att hitta) och suppar till barnen. Om vi drabbas av diarré så går vi till ett apotek på plats, vi tar inte med något mot det. Jag har köpt på mig ett pkt Sempers vätskeersättning, men jag vet att det finns motsvarande att få tag på i Thailand. Jag har med mig magbakterier (välgörande ) i tablettform, men det är mest för att jag druckit Actimel i några år och gärna vill fortsätta med bakterieintaget även i Thailand.
Vilken signatur har hon/de som varit några månader i Thailand och bla bodde på Kaw KWang.
Hon la ut länk till bloggen deras, 3 pojkar tror jag de hade
någon som vet?
Jag kan inte minnas att det ska finnas några öarn inom lontailbåts-avstånd utanför kusten vid Kata/Karon. Man kan åka till tex Freedom Beach men det är ju ingen ö, utan bara en svårtillgänglig strand norr om Karon. Koh Raya ligger ju ca 40 min söder om Phuket med speedboat (vet dock inte var ifrån båtarna avgår).
Min mans arbetskamrat kom hem från Lanta för nån vecka sen och han sa : aldrig igen (så alla gillar inte ön ). Han tyckte det var som att vara i Sverige fast med bättre klimat De träffade folk de kände och alla (nåja de flesta iaf) turister var svenskar (svensk-ön så han borde förstått).