• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

BabyTravel har en för 149:- men den är bara lätt fodrad, men det kanske räcker. Sen vet jag att bl.a Winters här i tråden har beställt en från nätet men tyvärr minns jag inte ifrån vilken nätbutik. Jag tror den hon köpte var mer rejäl en BabyTravel's. Skicka henne ett meddelande om du är intresserad och om du har tid att beställa från nätet.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    benjamin 040722 skrev 2010-12-03 17:07:43 följande:
    dock har vi ingen babyproffsen butik kvar i stan. Men får fixa det i Sthlm om inte barnenshus är återförsäljare. Tyckte faktiskt BabyTravel såg smidig ut då den säkert går lättare att stuva undan då den inte används =)
    Vi hade den till vår Chicco och den var perfekt . Man kunde vika ihop den när den inte användes.
  • Tullemi
    Caaatrin skrev 2010-12-03 18:37:35 följande:
    den där vagnväskan från babytravel ni pratar om. Tycker den ser lite liten ut, får det plats mer saker där i förutom vagnen? typ blöjor? flytväst?
    Kan ju bero lite på vilken vagn man ska ha ner i väskan, men vi fick bara plats med lite extra blöjor och nåt mer (inga flytvästar dock) så inte jättemycket m.a.o.
  • Tullemi
    Caaatrin skrev 2010-12-04 13:41:29 följande:
    haha resfeber har jag. Vi åker på tisdag, har inte börjat packa ännu men lagt fram det viktigaste och skrivit en liten lista. Men ska ju bara vara borta två veckor, så farligt är det inte ifall man skulle glömma något. Viktigaste är dock vällingen. Min son kan inte sova utan att dricka en flaska på kvällen, han vill även ha en på morgonen. Det gick väl inte att köpa där? och NAPPAR, det får vi inte glömma! Ta med ett gäng, dom försvinner ju endel.
    Välling finns INTE . Vi måste släpa med välling till 2 barn som vill ha varsin flaska morgon och kväll. Lägg då till att vi är där i 2 månader - hua. 50 liter eller nåt.
  • Tullemi
    passau skrev 2010-12-04 22:43:02 följande:
    Vad är big C i karon? Köpcenter eller en butik? Och vad är utbudet av vagn? Enbart sulky?
    Vad ska man jämföra Big C med? Coop kanske. Sen finns det några butiker runt omkring denna stora stormarkandsbutik, så i helhet är det som ett litet köpcenter. Det finns sulkys på Big C och det finns en länk i denna tråd till ett reklamblad från Big C. Det var Winters som lade ut länken.
  • Tullemi
    passau skrev 2010-12-05 09:41:25 följande:
    Tack!

ska surfa lite nu och kolla! sitter oftast i telefonen och då kan man ju inte länka vilket är lite dumt...

är det långt mellan karon och patong?
    ska till Karon över jul och nyår men bo resten i patong...
    jag vet inte nåt alls om Thailand
    Det är ca 6 km - eller ca 10 minuter med tuktuk - mellan Patong och Karon.
  • Tullemi

MissKaos: Winters är i Khao Lak just nu. Skriv i hennes gästbok för hon kikar in här ibland

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)