• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

en liten uppdatering ifall någon är intresserad;

cykloF fungerar super! tog när jag steg upp, efter 1.5 timme blödde jag ytterst lite istället för störtflod. Tog en nu också, eg ska man ta 2 st 3 gånger per dag men tänkte testa med en mindre dos och se om det räcker.
    värken är också obefintlig, jämför med normalt. en ipren imorse vid 06, och jag känner inte alls av det.

brukar i vanliga fall ligga halvt däckad dag två.

funkar nog fint i thailand alltså :)

• Thegran

Ja, flyger man med thai checkar man in bagaget hela vägen till krabi, och mat och dryck ingår :)

• Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-09 09:48:34 följande:
    Jag vet att mat och dryck ingår men har för mig att man måste ta ut bagaget i Bkk och gå igenom tullen innan man flyger till Krabi,

Undrar för att vi har vänner som har ett litet ställe på Klong Nin och vill eventuellt skicka med en väska med saker. Vore skönt om man slapp hämta ut allt bagage i BkkObestämd
    Vi har inte hämtat ut bagage i bkk när vi har åkt med thai hela vägen till krabi. Det har gått direkt.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-09 09:57:35 följande:

Skulle behöva råd! Jag väntar på att få tillbaka pengar ifrån DR Lanta för min deposition. Skulle ni lämna ut alla era bankuppgifter i ett mail?
    Funderar på att fråga om jag kan komma förbi och hämta pengarna istället. Vad tycker ni?

12 dagar kvar...

Får man ens tillbaka depositionen? Det trodde inte jag. Har iof inte läst så noga vad som gäller :)

Är det bara konto nr och så de behöver så skulle jag våga lämna ut. Men det är väl eg enklast för er att gå förbi och få dem kontakt om de går med på det.
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-10-09 10:27:45 följande:
    Jag har nu bokat med regulgärt för första gången till thailand...
    måste man boka platser själv eller blir det automatiskt??

vi flyger med thai....men bokade genom AOB travel???
    Du behöver inte, men är ni många och vill sitta tillsammans eller om ni vill ha några speciella platser så kan du göra det.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-09 10:39:08 följande:
    Man får tillbaka allt utom 30%! Den vill ha både kontonummer, Ibanummer och Swiftkod.
    Tror nog att et är bättre att jag går förbi!
    aha, vad sjyst att betala tillbaka så mycket!
    skönt, då förlorar ni ju inte så mycket.
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-10-09 11:20:02 följande:
    som säkert många har frågat .....tidigare...finns det tv skärmar med filmer på thai??

flyger ni från arlanda finns det inte.

Men, det kommer komma, så småningom. men det kan nog ta några år.

Vi har köpt en bärbar dvdspelare och en drös med filmer till flyget istället :)

• Thegran
    Hanakana skrev 2010-10-09 20:15:33 följande:
    Jag undrar samma sak - vi ska flyga med Thai Airways från Arlanda med mellanlandning i Bangkok och vidare sedan med inrikes flyg (samma flygbolag) till Phuket. Måste vi alltså stå vid bagagebandet och vänta på vårt bagage? Alla säger att flygplatsen i Bangkok är så stor, hinner man med att vänta på bagaget och ändå hinna handla lite på taxfreen och i flygplatsens butiker? Jag har för mig att vi har högst 2 timmar på oss, inte mycket tid alls för att strosa omkring känns det som...
    flyger du thai hela vägen behöver du inte checka ut ditt bagage i bkk. så du behöver inte stå och vänta vid något bagageband.
  • Thegran
    Hanakana skrev 2010-10-09 21:11:25 följande:
    Åh, vad bra! Tänk att slippa stå och vänta vid bagagebandet på flygplatsen i Bangkok... Då menar du att det bara är att traska iväg till gaten (mot inrikesflyget till Phuket)? Hoppas bara att de inte glömmer bort ens bagage i Bangkok, men vad jag förstår så står det väl slutdestinationen, d.v.s Phuket på bagage-taggarna så de vet?
    japp. vi har iaf aldrig hämtat ut något bagaget i bkk och har fått med oss det hela vägen :)

ja, de på flyget vet vart det ska ta vägen. Kolla bara så det står rätt destination redan när ni får lapparna på arlanda.
    vårt stämde inte först, det stod bara köpenhamn på dem (skulle mellanlanda där på vägen dit) så hade vi inte sett det hade nog bagaget stannat där.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-10 07:02:53 följande:
    Jag har inte varit i Thailand en himla massa gånger men iaf 2 ggr (och flera veckor) men vi har aldrig tagit med vare sig ättika eller vinäger.
    vi tar inte heller med något.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)