Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2012-02-20 16:14:38 följande:
    lovely, tänk på oss som halkar runt här hemma sedan när ni är där! bjuder på en bild från mountain spa-delen på seaview från 2010, så kan du längta lite till! Skrattande

men WOW *bubblar av lycka* varför har jag itne sett en sån bild då jag kikat på allt om hotellet, det ser ju fantastiskt ut!!! Here we come!!!
  • elinaehn
    winters skrev 2012-02-21 10:08:33 följande:
    Ja, när vi inte skulle åka rutschkana badade vi oftast i den poolen, var nästan alltid folktomt! På bron över som ni ser så är det ett långt bubbelbad, hääärligt. Längtar tebaks! :)

du jag läste nåt om skavsår i rutchkanan, fast det var uttryckt för ett par år sedan, var det nåt ni upplevde var ett problem? dottern längtar till den stora ruchkanan!
  • elinaehn
    winters skrev 2012-02-22 14:59:05 följande:
    näe, det var inget vi märkte, Oscar njöt för fulla muggar, men han åkte på oss så att säga, men vi fick inga skavsår heller, men det kanske beror på hur många gånger i rad man åker! Skrattande

*skratt* samma person sa att hotellet var helkass och frukosten fullstäbndig katastrof. det tror jag itne stämmer heller ÅH vad vi längtar. livrädd för sjukdomar nu!
  • elinaehn
    winters skrev 2012-02-22 16:40:28 följande:
    rummen var stora, det var rent o snyggt, välskött i stora drag, nära till strand o stad, enormt poolområde, jättefin frukost o mat, tipptopp helt enkelt!! ja vi ligger snoriga o febriga här nu, hoppas att ni klarar er!

låter underbart med hotellet. men HU för sjukdomar. krya på er!!
  • elinaehn
    Halvblod skrev 2012-02-22 22:22:32 följande:
    Vi åker snart och jsg är sjuk Gråter. Är nog visserligen inga problem att hinna bli frisk men vi flyttar i dagarna och dessutom är jag rädd att barnen ska bli sjuka och inte hinna bli friska Rynkar på näsan
    Det får inte hända, det får inte hända, det SKA inte hända Skrikandes 

åh jag förstår precis din stress. jag känner av i halsen ikväll o dottern har varit lite småsnorig o pratat om svid i halsen på mornarna några dagar. det bara FÅR inte bli nåt större av det till resdagen. får inte...
    Krya på dig! 
  • elinaehn
    Camilla D skrev 2012-02-22 19:49:55 följande:
    Tack!

jag köpte faktiskt sånna earplanes öronproppar också, i storlek small till båd emig o dottern för vi är städngit liiite småförkylda o jag tror det kan vara rätt jobbigt att flyga förkyld. om ni itne har marginal att skaffa sånna på morgonen så kanske ni också vill bunkra sånna...
  • elinaehn
    mollan nu skrev 2012-02-23 08:22:41 följande:
    Idag är det 1 vecka kvar tills vi åker...
    Är jag knäpp som redan fått resfeber?
    inte knäpp alls!! undrar har ni saker ni tränker man måste komma ihåg att fixa sista dygnet som ni kan tipsa om. ut med sopor fattar jag ju, o sen brukar jag köra skrubb så huden är lite fräsch inför solen men mer tips??
  • elinaehn

det kryper i mig nu. resfeber? har pulat i väskorna som är nästan så packade de kan bli i hopp om att hitta saker att ta bort (orolig för vikten o vet att jag alltid packar fånigt mycket o JA man kan tvätta i thailand!) skrivit och skrivit om kom ihåglappar o att-göra-lappar. pular o pillar. dammsugit fast det bara var ett par dagar sen. bäddat rent. tvättat. nu då? gillar att komma hem till städat hem (även om det dammar under tiden vi är borta också, en vän komemr bo här till o från men han är hämtmatstypen så det behövs knappast nåt i kylen...)
    så. vad mer kan jag bita tag i under sista dagarna hemma?

det är så skumt detta med resfeber. först längtar jag nästan ihjäl mig. sen komemr den här fasen då jag vill jobba undan o förbereda o vara i god fas. o sen, snart infinner sig fasen slöhet o tvekan o känslan av "menn vad sjutton, vi har det ju fint här hemma, ska vi verkligen resa iväg??"
    nån mer som är så knäpp?     

• elinaehn
    Billabong skrev 2012-02-23 16:26:59 följande:
    Har du redan fixat kopior på alla viktiga resedokument?
    Lämpliga saker att scanna och maila till sin egen hotmail/motsvarande är:
    Pass
    Biljetter
    Bokningsbekräftelser
    Försäkringspapper och numret man ringer om ngt händer (Servicekort heter det ofta)
    Spärrnumret till VISA/Mastercard
    (Vaccinationer, resecheckar, visum och liknande är knappast aktuellt för er)

Dubbelkolla packlistan och se att allt som behöver vara med finns med. Har du kommit ihåg laddare till alla sakerna? Tömt minneskortet till kameran? Kollat batteriet till internetbankdosan? Sett till att allt räkningarna blir betalda under tiden ni är borta?

Tömma gammalt i kylen/skafferiet

Pausa dagstidningsprenumerationen

Kollat att passet är giltigt och HELT (mitt var trasigt upptäckte jag inför en resa för några år sedan, så jag fick lite oplanerat åka och göra ett nytt).

Tagit bort en ansenlig mängd av ursprungspackningen.

Ev. kontaktat mobiloperatör för att veta hur du ska göra för att minimera dina mobilkostnader under resan.

Kommer inte på mer just nu...

Spännande med avresa nära.

Vilken mardröm! Värsta tänkbara tajming.
    Vad säger researrangören? Kan ni skjuta på resan vid misstanke om smitta? För det låter som att barnet antagligen blir sjukt precis efter att ni åkt iväg - OM det alls blir sjukt...
    Stackare!

TACK jisses kopia på passen har jag inte fixat! resten är under kontroll. utom att jag bör få bort mer av packningen o sen sista minutengrejerna ska jag förstås göra sen. men tack för påminnelsen!!
  • elinaehn
    Camilla D skrev 2012-02-23 19:55:32 följande:
    Eh, nej tror inte jag smittar honom nu! Läste lite, tar 10-20 dagar från det man smittas tills man får det. Vi åker om 25 dagar så det kan bli förödande!
    Får nog helt enkelt hålla tummarna att vi (mot all förmodan) klarar oss!

åh vad jag avskyr alla sjukdomar som kan stoppa att man komemr iväg. eller gölra resan mindre... skoj... Håller tummar frö att ni slipper eländet jus tnu. antar att det är för sent att vaccienra? man kan vaccienra mot vattkoppor men antagligen inte så att man kan hindra något här o nu? kolla med vaccination direkt, där vaccinerade vi dottern mot vattkoppor, men för flera år sen.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)