• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

är man borta över 45 dagar så måste man förlänge hemförsäkringen. Viktigt att komma ihåg! Vi kör enbart på den, och på den försäkring som gäller när man betalar resan med VISA.

• Thegran
    resemamman skrev 2010-04-13 19:37:19 följande:
    Är det någon som flugit till Bangkok med Air Berlin? Hur var de?Har hittat prisvärda biljetter med dem. Och en annan riktigt stor fördel - man kan boka enkelbiljetter! Perfekt för oss som tokvelar om när vi vill åka hem...Finns det någon nackdel att resa med enkelbiljett? Vi har varit mycket i Thailand - och har aldrig vid ankomst behövt uppvisa någon form för returresebiljett.
    annars kan du ju boka ombokningsbara biljetter. vi flyger med thai, och kan omboka utan avgift ända fram till avgång
  • Thegran
    resemamman skrev 2010-04-13 20:16:42 följande:
    Ja, det går ju oxå. Men de datum vi tror vi vill resa så kostar biljetterna i princip dubbelt så mycket som icke-ombokningsbara biljetter! Kan ni även omboka er returresa fram till returreseavgång? För det är hemresa vi velar kring, stanna 4, 5 eller 6 månader... Resa hem från Bangkok eller någon annanstans ifrån... Vi är inte så bra på att planera och boka i förväg - vill helst känna efter under resans gång vad vi känner för
    ja, som jag fattade det gäller det även returresan :)
  • Thegran

Idag är det precis 200 dagar kvar till avfärd :) det firar vi med thaimat!

• Thegran
    winters skrev 2010-04-15 15:31:40 följande:
    Härligt, det ska vi oxå ha i dag och jag kom just på att det är exakt 7 månader kvar till vi åker i dag! :)
    det gäller att hitta anledningar att fira :) och små delmål på vägen.

lagar ni själva eller köpa ni?
    vi brukar laga själva, men har blivit lite lata sen vi upptäckte stans nya thairestaurang...
  • Thegran

Vår dotter äter också thai, hon har fått tom kha gai, massaman, olika nudelwok etc. hon äter iof det mesta :) så vi oroar oss inte alls för maten under resan.

• Thegran

för en gångs skull är jag lite glad att jag inte är ute och reser.

en bekant är i bangkok, skulle åkt hem igår. har fått besked om tidigast hemresedatum 2/5.
    inte kul. man vill ju gärna komma hem som man ska, speciellt om man har jobb och annat som väntar.

• Thegran
    mee79 skrev 2010-04-17 15:10:02 följande:
    vaaaa?? kan de verkligen stämma? börjar bli RIKTIGT orolig nu, vi ska flyga till phuket den 5/5..... vilket bolag reser dom med?
    har för mig att dem reser med thai, men är inte hundra.

Kan ju dock vara så att de inte finns platser på planen innan dess även om det går att flyga tidigare.
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-04-17 19:43:13 följande:
    har för mig att dem reser med thai, men är inte hundra. Kan ju dock vara så att de inte finns platser på planen innan dess även om det går att flyga tidigare.
    fel, de åker med Finnair
  • Thegran

har lite beslutsångest.
    har hittat billiga flygbiljetter i sommar, men då kan inte sambon åka med...

så. åka ensam med dottern (1.5 år) i två veckor, eller spara pengarna och åka på en resa efter vinterresan istället, kanske nästa sommar, alla tre?

vi åker ju till thailand 1 nov, så frågan är om man ska åka iväg en sväng innan det eller inte. kanske blir jobbigt att åka själv med ett så litet barn?

hur skulle ni ha gjort?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)