Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Vår dotter vägrade all mat vi släpat med oss. Gröt och burkmat rakt ner i sopsäcken när det var dax att åka hem . Det var som om det plötsligt inte smakade. Hon ville äta med oss, plus att hon åt ersättning (vällingvägrare tills 10-månaders ålder) och det finns gott om ersättning som tur är.
Det kan vara bra att packa upp och använda sin resevagn ibland *suck*. Jag tog fram Chiccon idag och den är ju lätt kaputt. Måste ha fått sig en smäll under hemresan förra året, för ena framhjulet är lite skevt och drar åt ett håll. Sen är en del metalldetaljer (tex knappar på klädseln) nästan rostiga, eller flagiga på nåt sätt. Vissa knappar går inte att öppna så nu får jag inte av klädseln för tvätt. Chiccon kanske inte alls gillar Thailandsklimatet, eller så beror det på att vi inte använt den på 1 år. Hoppas vi kan fixa till det, det är ju en bra vagn annars.
Nää, jag tror vår Chicco har gjort sitt . Det gick inte att få upp knapparna till klädseln utan min make har fått bända bort dom (efter att ha använt 556) och jag vet inte om det går att få på den (klädseln) igen. ALLA metalldelar har ärgat/rostat sönder helt: knappar sitter fast och på andra delar är ytorna helt smuliga. Tänk på det alla, skölj av vagnen regelbundet!!! Fasiken, vad besviken jag är, har aldrig hört talas om sånt här förut ju.
PS: Vi har inte fått saltvatten direkt på vagnen, det räcker med klimatet.