Ancilla skrev 2010-09-25 22:33:43 följande:
Vi är väldigt veliga just nu. Vi söker båda jobb just nu så på ett sätt är det ett perfekt läge innan vi börjar jobba samtidigt som man inte vil få ett jobb nu direkt för då kan man ju inte börja med att be om ledighet.
HIttar vi något väldigt billigt är vi nog berädda att slå till. Har hittat flygstolar med Finnair till ett bra pris men hittar vi någon sista minutercharter kan vi nappa på det också eftersom vi har två små barn och vill ha det blite bekvämt . När de blir äldre kan vi tänka oss att luffa omkring men inde i dagsläget.
Om någon som följder denna tråden ser några fyndresor i okt/nov kan ni väl skiva en rad här på tråden.
Ancilla
Jag skulle maila olika resebyråer (Jordenresor, Jade, Erawan etc) och även dagligen hålla koll på tex. mr Jet eller annat sida om jag ville hitta billiga biljetter :)
Jag hittade förövrigt riktigt bra pris precis nu på travelstart.
2 - 16 nov, med Air China dit och Aerosvit hem 4326 kr. Hemresan är dock vääääldigt lång, 30 tim totalt. Lång mellanlandning i Kiev...Men vill man resa billigt kanske det är ett alternativ :)
Lägger man lite till, 5855 slipper man sådana tider och kan flyga samma datum med Finnair. Kort mellanlandning i Helsingfors, vilket är helt ok eftersom det är alldeles i början på resan.
ja, som sagt, letar man lite så hittar man ;) riktigt bra priser tycker jag.