-
hon blir två år i november :)Tullemi skrev 2010-09-19 21:34:31 följande:Hur gammal är din dotter?
-
Thai har inga skärmar i sätena, så det är därför vi tar med bärbar dvd spelare :)MissKaos skrev 2010-09-19 21:40:12 följande:Ja, dom brukar ju ha lite filmer i tv:stolen med. Och.. jag tror de flesta barn somnar av surret från planet.
Funderar på vad jag ska ta med till sonen. Den där drömmarnas trädgård är han nog liten för (2år när vi åker) får fundera.. Han älskar jua tt läsa så kankse pixie böcker är kul.
Min dotter är också 2 när vi åker (eller ja, hon fyller två där), och jag tror inte hon är för liten för att plocka med den :) -
Det går inte än, iaf om du flyger från Arlanda. Har ett vagt minne om att de ev har eget skärm i sätena om man flyger från oslo..livet från ljusa sidan skrev 2010-09-20 12:45:57 följande:Kan man inte välja egen film med thai air?? Åh vad synd....
De håller dock på uppgradera sin flotta, så det kommer bli egen skärm i sätet inom några år. -
vilken kampanj är du ute efter?hag7 skrev 2010-09-21 13:02:26 följande:Har aldrig varit några problem för oss att ta med två vagnar har inte åkt med Thai men med andra bolag.
Åter igen frågar jag nån som vet när Thai släpper sina kampanger på Thai resor ?
nästa sommarkampanj?
Lättast är nog att maila någon resebyrå och fråga, datumen kan variera en del från år till år. -
fast, de har jättesnabb leverans!Ewima skrev 2010-09-21 18:55:46 följande:Tusen tack! Den verkar perfekt för resan! Undrar bara vart jag kan hitta den? Hinner inte beställa...
jag beställde i helgen, fick sakerna i dag. så beställer du ikväll lär du ha dem i övermorgon :) -
vi köpte en bärbar dvd spelare, ingen vidare batteritid, men vi köpte en som drivs på vanliga AA batterier, så vi löser det genom att ha en hel uppsättning uppladdade batterier med oss så vi kan byta :)Ewima skrev 2010-09-21 17:59:08 följande:Åh nej....har Thai inga skärmar!!??? Shit då blir det att panikköpa en notebook eller en dvdspelare!
Ni som har portabla DVD-spelare, vilket märke har Ni? Och framförallt Hur lång batteritid?? Jag har kikat på flera men alla verkar ha ca 2h speltid (vilket inte känns så värt på våra 8 flygningar)
Den där magnetleksaken med I drömmarnas trädgård, kan du länk till den igen? ;) Verkar som en hit för min tös som är 2½!
--------
Idag är det endast EN VECKA kvar till avresa. Då åker vi: Arlanda-Kastrup-Bangkok-Trat (koh Chang)-Bangkok-Brisbane och sedan hemresa i november. Resfeber? lite :) -
Vi bokade hos Jordenresor nu sist, flyger med Thai.obelix skrev 2010-09-21 17:10:17 följande:
Hej
Vi är en familj som så smått har börjat planera en 4 veckors resa till thailand nästa vår, ev kombinera den med ett bröllop...
Tips på vart man ska åka? mellersta eller södra thailand?
Vi kommer åka med våra barn som då är nästan 6 år och 3,5.
vad är det för kampanjer thai brukar ha?
ni som inte bokar charter, hur brukar ni boka och var?
Supernöjda med valet av resebyrå! -
en nextbase, har inte använt den än, mer än att vi provtittat i sådär 3 min, men den verkar ok :)Ewima skrev 2010-09-21 21:31:12 följande:TessaG: Tack för all din hjälp! Vilket märke har ni på DVD-spelare?
köpte en billigare variant, kostade väl 1300 eller så. -
kan tro att det blir väldigt bökigt med dubbelvagn...jag skulle satsa på två vagnar istället.Wera75 skrev 2010-09-21 21:32:35 följande:
hej,
har varit inne i tråden tidigare- tack för tips och fakta
Nu en fundering vi har, åker till Koh Lanta i januari, stannar en månad. Har två små tjejer som då är 1 år och 2½ år- alltså behöver vi vagn med oss... Hur ska man tänka, har ju en dubbelvagn (Baby Travel), där de ligger bra och är lätt att köra, men får man överhuvudtaget med den (flyger Thai)?? Eller ska vi leta dubbelsulky.., eller två?? Hur skulle ni tänkt o resonerat.., tacksam för hjälp!!
Vi ska för övrigt bo på DR, har sett att fler valt detta hotell, kul o höra vad ni tycker.
-
visst, men om man knappt tar sig fram är det kanske enklare med två vagnar iaf, så får man sola nån annan gång :)hag7 skrev 2010-09-22 08:17:58 följande:En fördel med dubbel är att då kan en å med barnen själv medans den andra föräldern tex solar