• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2011-11-19 22:38:38 följande:
    och just det, badskor tyckte vi var jättebra och använder det ff, men det finns många olika, de som ser ut att ha lite silikonaktiga sulor upplever vi blir mer hala än utan skor...
    har kommit på några saker till! Skrattande

ta med alvedonsuppar, eftersom de inte har det där. vätskeersättning fick vi rådet eftersom man inte ska mixtra med egen till så små. xylocain-salva om han skulle få något bett eller bränna sig på manet t ex.

vaccinationer kanske ni redan har fixat, men de som är viktigast är mpr o havrix/twinrix, annars är väl det för sent om ni skulle åka om några dagar.

se till att beställa mat till honom på flyget, annars blir det bara bebismat, typ någon puré, banan o så.
    Oscar 091001
  • winters
    KRSn skrev 2011-11-20 22:52:09 följande:

Hej, jag är ny här :)
    Vi kommer åka till thailand i en månad, mitten av jan - mitten av feb.
    Vår son kommer då att vara precis ett år.

Mina två huvudfrågor är:
    Vad för typ av vagn bör vi ha med oss?
    Och vilka ställen är bra att besöka?

behöver ju inte finnas så mycket för honom att göra,
    men barnvänliga ställen å så :)

vi har en chicco liteway som är toppen, vet jag många andra här som oxå tycker och den brukar bli bäst i test bland sulkys. rejäl sufflett, fullt liggläge och bra att köra och lätt att ha med sig på resan.
    Oscar 091001
  • winters
    happy 2011 skrev 2011-11-20 20:05:50 följande:
    Hej!
    Åker till karon och khao lak i januari med fritidsresor har bokat transfer med dom,
    hur funkar det ni som gjort så. Bra dåligt?
    nu vet jag ju inte alls hur det är att åka till karon, men vi åkte till ao nang o khao lak förra året, var jättesmidigt. till ao nang var vårt hotell andra stoppet, så det var ju ingen fara. och till khao lak fick vi en egen minibuss. från khao lak till flygplatsen kom en liknande minibuss och det var 1 till som åkte med. tyckte vi var väldigt prisvärt med 320 kr! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    KRSn skrev 2011-11-21 11:28:53 följande:
    Ja, men vad bra! I sommras köpte vi en Carena Easy Sulky begagnat, då kanske det funkar att ha med den.
    Jag tänkte på den som lite för stor.. Men det är den kanske inte..
    Dock fick vi ingen packväska till, finns det eller hur gör man annars?

Har sett att på vissa flygplatser finns det såna fär plattor som man ställer väskan på och så snurras den in i plast, nån som sett det? Kanske funkar? :)
    nu vet jag inte hur er vagn ser ut, men vi köpte en sådan här till vår chicco, finns även i sverige:
    http://www.amazon.co.uk/Sunshine-Kids-Buggy-Bag-Stroller-Travel/dp/B000EDL6UQ/ref=sr_1_19?s=baby&ie=UTF8&qid=1321951295&sr=1-19
    Ser inte exakt ut som bilden utan är mer som en lång bag, men fyller sitt syfte och går att få i blöjor o flytväst mm! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Martha, hur har det gått för er, håller tummarna att det var snabbt övergående!

Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-11-25 09:46:37 följande:
    Hej hej inget mer än så länge.. Hoppas verkligen det håller sej så.. Efter kräket kom febern så hon låg med det hela dan igår. Lillasyster verkar ha klarat sej, är väl kvällen kvar sen borde det vara lungt får jag hoppas.
    Håller tummarna, var det nästa vecka ni åker?

Vi har 20 dagar kvar i dag! Nu har vi bakat lussekatter och ska festa på några med julmust, man måste ta ut all jul i förskott i år!Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Martha skrev 2011-11-25 13:27:01 följande:
    Vi åker på onsdag. Ingen som är dålig än..  Lillasyster är som ett energiknippe som knappt g jort nått på 2 dagar. Vi har städat hela huset från topp till tå i dag så nu luktar det rent här. Är väl i kväll som nån bordeha bli dålig sen i morgonbitti har det gått 48h, eller tror ni febern räknas oxå?
    Näe, man brukar väl säga efter sista kräkningen. Kom på nu att jag drömde i natt att Oscar fick det på planet, hua...
    Oscar 091001
  • winters

Åh så härligt ni som åker i veckan, i går kväll längtade vi verkligen bort från rusket! Skrattande Men 17 dagar kvar för oss, har köpt lite proviant som små mariekex o russin och smoothie som är bra mellis om man är iväg någon dag, varje liten grej gör att man känner sig liiite närmre avresa! Har plockat fram det mesta och lägger i byrålådor, men sedan när själva packningen ska göras så sållas det säkert ännu mer som vanligt...
    Julklapparna är inslagna och utdelningen börjar redan på flyget! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-11-28 14:24:41 följande:
    åh vad mysigt det låter!!
    Ja man får roa sig med småsakerna, nu har vi precis rensat ut kepsar o solhattar från lådan och lagt ner det som ska med i byrån. Dags att se över packningslistan igen! Skrattande
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)