• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ja precis, den är det, har inte känt på den, men jag tycker att den ser lite mer ombonad ut! :) Kostar 229 kr på Barnens hus.

Oscar 091001
  • winters

Jag kan tipsa om solskydd till Chiccon, vi har köpt Axel & Idas och det är toppen. Det kommer vi även att använda när vi går ut på kvällen och Oscar förhoppningsvis sover och får lite mörker och någorlunda myggskydd!
    http://www.pappaprylar.se/axel-och-ida-solskydd

Vi vill ha med något så att Oscar kan sitta på stolar, men vet inte vad vi ska välja. Någon som har några tips?

Jag vill minnas att min syster tyckte att det var svårt att få tag på t ex strandleksaker och simringar och så, men det var några år sedan, någon som har färsk info om det?

Oscar 091001
  • winters

Hm, då får vi fundera på det, In the pocket kanske är bättre. Har även en sele till Stokke-stolen, men den har vi aldrig använt, så jag vet inte riktigt om den kan gå att ha med och använda på vanliga stolar, får testa här hemma helt enkelt! :)

Oscar 091001
  • winters

Vi räknar med att göra av med 1000 kr/dag, men har ingen budget, men det är nog rimligt. 800 kr räcker säkerligen.

Som du säger blir ju vissa dagar dyrare, t ex när vi ska till Similan 3 dagar går det på 6000 kr, men de dagarna man bara är vid stranden och poolen kommer det ju inte att gå åt 800-1000 kr.

Låter som en bra plan! :)

Oscar 091001
  • winters
    Jackie85 skrev 2010-06-22 19:37:01 följande:
    Similian 3 dgr låter som ett överpris. Jag och killen hade egentligen tänkt att dra dit nu i början på året, men ändrade oss i sista sekund då jag blev dålig tyvärr och fick ligga kvar på Phi Phi. Men det erbjudandet vi fick var 7000bath/person för 3 dgr och 2 nätter. Då ingick ALLT...
    Tyckte att det såg ut som samma priser överallt där jag kollade, men det går säkert att få bättre erbjudanden på plats, men vi vill ha det bokat och klart så att vi vet att vi kommer iväg på det sätt som vi vill, att det blir den billigaste möjliga dykturen var inte viktigast för oss.
    Vi valde en svensk båt som även passar barn och är anpassad för oss som inte dyker och mannen som vill dyka massor! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-06-27 11:29:45 följande:
    Jag lovade en rapport när jag provpackat chiccon i vagnväskan. Testade precis, den får utan problem plats bara man tar av framhjulen (vilket är superlätt) Man får också utan tvekan plats med flytväst och en hel del blöjor eller annat :)
    den passar ganska precis på längden, men i övrigt är väskan STOR!
    Åh, toppen, då ska jag köpa en sådan oxå! :)
    Oscar 091001
  • winters

I dag fyndade jag badbyxor från Panos Emporio och något annat märke på Inter Sport till Oscar. Skönt att få köpt lite inför resan så att man slipper jaga sommarkläder i november! :)

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-06-29 06:28:40 följande:
    haha, tantvarning var just det jag funderade på om det var :)

kör nog med badshorts och bikiniöverdel som vanligt, och drar på mig ett linne eller en klänning efteråt :)
    Efter graviditeten kör jag ofta med baddräkt och ett par bikiniboxers ovanpå, känns lite ungdomligare tycker jag och dessutom kan man liva upp en vanlig svart baddräkt med roliga boxisar! :)
    Oscar 091001
  • winters

Att bli magsjuk känns svårt att undvika. Vi vill att Oscar äter restaurangmat i största möjliga utsträckning och kallsupar i poolen kommer han definitivt att få! :)

Så vad har ni med för att underlätta, vätskeersättning? Finns immodium till barn? Något annat bra tips, han har inte varit magsjuk ännu...

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)