• Simbaa

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2011-08-25 15:33:20 följande:
    Vi brukar vara en månad på Lanta varje år men i år blir det för första gången Rayongkrokarna, har hyrt hus i Mae Phim. Vore jätteroligt att höra litet från dig om Ban Phe (och gissar att ni varit i Mae Phim med). Vi ska dit i november.
    Då kanske vi syns vi åker oxå till Mae Phim åker den 20 nov och hem den 18 dec
  • Simbaa
    JohannaL skrev 2011-08-30 18:36:56 följande:
    Nån som har erfarenhet av ban phe?
    Inte än men efter nov-dec iår har vi det
  • Simbaa
    Majomajo skrev 2011-10-28 07:25:58 följande:
    Lite jobbigt nu att UD nu avråder från resor till Bangkok. Vi åker nästa söndag och har en natt där innan vi flyger vidare till Krabi. Vi avvaktar efter helgen innan vi försöker ändra flyg, boende och transfer...
    Läser man kommentarerna på aftonbladets sida så är det ganska lugnt även i bangkok
  • Simbaa
    Smilla75 skrev 2011-11-03 09:32:47 följande:
    Det är knappast någon risk. Jag flög hem från Thailand i vecka 34 och ingen var det minsta intresserad av min mage....

Din hemförsäkring täcker om något händer dig men jag vet inte om den täcker om något händer barnet, tex kostnader för ambulanstransport hem osv. Nu är du ju inte så långt gången så det är knappast aktuellt för dig hur som helst.

Vi åker till Mae Phim i övermorgon!
    Vi kommer om 2 veckor Skrattande
  • Simbaa
    Sia längtar skrev 2011-11-04 21:24:46 följande:
    Det låter kanon! Ni stannar en månad va? Vi kommer om en månad så vi går nog precis om varandra. Ska bli otroligt spännande! Du får gärna rapportera hur ni har det Lycka till med resan imorgon!

Simbaa: Roligt! Hur länge stannar ni? 
    Vi stannar till den 18 dec. Vart ska ni bo? Vi kommer bo på Bali recidens
  • Simbaa
    Tullemi skrev 2011-11-05 10:23:54 följande:
    Fnurf, jag hittar inga billiga resor. Har ni sökt till Bangkok eller?. Hittade för 20.000:- för oss 4, men det var en monsterresa via Kina (30 timmar).
    Thai hade för ca 21000 för 2 vuxna och 2 barn
  • Simbaa
    Sia längtar skrev 2011-11-05 12:52:33 följande:
    Vad kul! Vi ska bo på Blue Mango...
    Då kommer vi nog ses på stranden
    Vilka datum är ni där?
  • Simbaa
    Sia längtar skrev 2011-11-06 10:23:39 följande:
    Har ni varit där förut? Det har inte vi, men nu ska vi vara där 4/12 till 10/2, förutom en vecka som vi ska åka till Koh Samet. Har ni bestämt om ni ska hyra en "familjemoppe"? Vi funderar, men bestämmer oss nog först när vi kommer dit.
    Nä vi var i Pattaya Jan-feb i år men har hört andra som har varit där och säger att det är jättefint. Så jag hoppas på det.
    Vi funderar oxå på familjemoppe men vi väntar och ser hur trafiken är
  • Simbaa

Vi åker till thailand på söndag och jag har legat magsjuk förra veckan och är inte helt ok än och gubben är inne på andra dagen nu. Tjejerna har klarat sig än "peppar, peppar"
    Är lite kluven om vi ska boka om eller hur vi ska göra.

• Simbaa

Vi har beslutat att boka av. Thailand finns kvar.
    Surt men hellre att åka friska än att komma ner och flickorna får magsjukan där nere det hade vi nog med förra gången

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)