• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Adnama skrev 2011-10-01 16:34:07 följande:
    Någon som kommer vara i Phuket över jul ? Förslag på vad man kan göra ?
    Vi är i Khao Lak över jul, tar gärna emot tips jag med. Behöver ju inte ha någon julstress iaf! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    obelix skrev 2011-10-05 11:03:09 följande:

Frågat förut men inte fått svar så jag testar ingen...  Ingen som har tips på bra utfärder från hua hin, stanna borta en eller ett par nätter.... även dags utflyter...

nu har jag ingen aning om vad det kostar eller exakt hur långt det är, men när vi var på koh samui åkte vi en färja till koh tao som tydligen skulle vidare till hua hin. Det var en med typ flygplansstolar o AC o filmvisning. Så det kanske borde gå, koh tao var jättefint och väl värt några nätter!
    Oscar 091001
  • winters
    Bumbi6666 skrev 2011-10-05 19:47:21 följande:
    Ni som har barn under året. Hur har ni gjort med vaccin? Eftersom man inte får ge något för hepatit A, hur gör ni då med maten. Ger ni dom "deras" mat. Jag hade tänkt att lilltjejen skulle få äta ris och kyckling och frukten. Vad säger ni om det när man inte tagit hepatit A?
    hur gammal är hon då, för jag har för mig att de sa 9 månader till oss?
    Oscar 091001
  • winters

Då ska hon nog kunna få både mot hep A och MPR, MPR måste hon dock ta om då när hon är 18 månader. Se bara till att få planerat in det i tid för det ska vara lite mellanrum mellan de olika sprutorna och resan.

Oscar 091001
  • winters

Vi bodde på Khao Lak Seaview förra året, i år bor vi på White sand i stället på Kantary. Vår favoritrestaurang ligger bredvid hotellet, Nang Thong Bay Resort, så det är absolut inte jobbigt att äta någon annanstans. Det finns andra bra där oxå och om ni i stället går upp till "centrum" finns det mängder av restauranger. Tycker inte att ni ska ta halvpension, vi åt på hotellet några gånger och det var absolut inget fel på det, men ta det några gånger i stället. Pastarestaurangen åt vi lunch på några gånger, suuupergott! Vi åt skaldjursgrillbuffé nån kväll och stenugnsbakad pizza någon kväll. Och så åt vi något på poolrestaurangen ett par gånger, men jag minns inte riktigt vad... Det är dyrare där än på andra ställen, men allt var vällagat, men t ex Nang Thong Bay resort är tokgott, fint läge och billigt, billigt!

Oscar 091001
  • winters

var på samma utflykt som några som bodde på emerald och de tyckte att det var ganska jobbigt för att de var tvungna att ta taxi in till stan varje kväll, var många som blev magsjuka av buffén på det hotellet oxå...

khao lak seaview glömde jag att säga ligger i "centrum" vid nang thong, hela hotellområdet sträcker sig från stranden upp till mcdonalds så antingen bor man nära stranden eller stan, när vi var där gick det att gena vid mcdonalds så det var mycket närmare än vad det står på fritidsresor.

Oscar 091001
  • winters

grattis tessa till valter, kul med en ny thailandsresenär till skaran! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

De har utflykter på hotellet som var jätteprisvärda när vi var där iaf, tror att vi betalade 3500 baht för oss tre för en dagsutflykt till Similan, Fritidsresor tror jag tog 7800 då. Medsye åkte vi många gånger med och de var käcka. Similan, Surin, Tachai, Ao thon (White sand beach), sedan finns det ju djungelminigolf i Bang Niang där det även är kvällsmarknad några kvällar i veckan. Den uppspolade polisbåten efter tsunamin ligger även där. Har ni inte varit i nationalparken Ko Sok rekommenderas det!

Oscar 091001
  • winters

Vi åkte taxi till Ao thong, tror inte att jag såg någon longtailbåt utanför hotellet, så de flesta åker nog på vägen. De flesta utflykter innefattar ju någon form av biltransport i olika skick. Vi insåg att det inte skulle gå att göra något om vi inte tummade på säkerheten och gav extra dricks när de körde lugnt. Sedan var vi på Mallis och insåg att det inte gick att ha bilstolen bakåtvänd i hyrbilen, så det är ju inte ofta det blir som hemma...
    Hmmm, vet inte vilken strand det skulle kunna vara, den sista vägen till White sand är ju iofs inte superduperbra, men om det var någon annan så vet jag inte. Till Biang nang är det väl genom samhället så att säga så den är ju inte heller så smal. Om någon vet kan det ju vara kul att få prova en ny strand om ett par månader! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Johan 33 skrev 2011-10-11 08:23:40 följande:

Vart rekomenderar alla proffs man skall åka med en liten ettåring?

Jag rekommenderar alltid Khao Lak! Skrattande Vi var där med sonen förra året som då var strax över 1 och även i år, fast nu byter vi strand som omväxling!
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)